Hackthecrack Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Holder på og sette opp fire arbeidstajonser, som skal kobles til et LAN via en HUB og så via en Svitsj. Bruker kryssa kabel fra Huben til svitsjen og det lyser grønt på alle porter men Tilkoblinga er fortsatt frakobla noen forslag? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Jeg trodde ikke det skulle være nødvendig å bruke krysset kabel der, jeg har ihvertfall bare brukt vanlig nettverkskabel. Noen HUBer har en egen utgang (tror jeg) som brukes når du ikke skal koble deg mot et endepunkt, men utvide nettverket. Endret 23. november 2007 av Ekko Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 HUB kan bruke normal CAT 5 kabel, men husk: laveste hastighet styrer, så om en har 10MB nettverks kort, settes hele nettverket ned til samme hastighet. Enkelte huber har egen opp tilkobling, men noen bruker port 1 eller siste port som uplink, sjekk www.google.no og skriv in hubbens produsent og modell nummer og sjekk med produsenten av HUBen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå