Arve28 Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Er lei av Creative Audigy player kortet. Så hvilket firewire kort anbefaller dere til bruk sammen med Winxp pro sp1 og Adobe premier. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Hva var problemet med firewire på Audigy kortet ?? Virker helt ok for meg med Premiere 6.5 og annen redigeringssoftware. Hvis du skal ha nytt kan det vel være lurt å kjøpe PCI kort med USB 2.0 og Firewire på samme (hvis kortplasser er et problem ?) Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Dette er problemet: Jeg kjører winXP pro servicepack1, dirext x8.1 Abit KR7A-Raid AMD XP1700 3stk Maxtor D740X 60GB (raid0) 512 DDR ECC/REG Creative Audigy player Creative 3Dblaster GeForce3 Ti200 Chieftec Dragon DA-01B-D Plextor 24* Asus DVD-E616 Ser jeg har OHCI comp. IEEE 1934 Host controller. Driver Provider: Microsoft Driver date: 01.07.2001 Driver versjon 5.1.2535.0 Under hardware adapters står 1394 Net adapter versjon 5.1.2535.0 Samme versjon her. Er dette samme driver. Skal den være 2 steder? Jeg bruker Adobe premier 6.5 (før 6.02). Har i nesten 1 år hatt problemer med capture film over fra Sony PC9 videokamera. Får mye dropped frames. Når jeg skal ha export to tape hakker den også. Har hele tiden trodd det er raiddiskene mine, Har sjekket og sjekket, men det kan ikke være disse. Nå klarer jeg heller ikke å få exportert tilbake til tape. Kommer bare et bilde en sjelden gang. Prøvde nå I Pinnacle Studio 8.1. Fikk meldingen: Pinnacle studio cannot initialize DV capture device. Please ensure that the camcorder is connected and the power is on. Når jeg slår på Sony PC9 på play. Kommer det opp en melding: Digital video device. Windows can perform the same action each time you connect this device. Så kamera dukker jo frem Msdv.sys finner jeg under c:windowssystem32drivers 51kb data 17.08.2001 Ohci1394.sys ligger under c:windowssystem32drivers 55kb Date Modified 29.08.2002 (Date created 23.08.2001) Under Device manager – Imaging devices – Sony DV Camcorder #2 kommer denne frem. Håper dere kan hjelpe. Mulig det er en måte og teste hastigheten på firewirekortet eller finnes det noen bedre drivere osv? Nytt jeg har gjordt i dag 03.02.2003 Har hatt Audigy-kortet i slott 2 med en tom slot mellom AGP-porten og slott2. Har driveren Auddrupack_L11.exe. Men denne styrer vel ikke firewire utgangen??? Det gjør vel ohci1394 host controller Se over for info om denne. Bios ble flashet i september 2002 Htp370/372 bios 2.31. Kan ikke så mye om data, så vet ikke om dette er riktig bios eller om det er raidbiosen. Men satt nå Audigy-kortet i slott 3. Startet Premier og så kunne jeg exportere til tape. Ble knittrende lyd og bildel var fryst de 5 første sekundene, men den slo seg ikke av av seg selv. Stoppet og la inn en annen fil i premier og testet en gang til. Da ble det bare blått igjen og selfølgelig uten lyd. Det som er så merkelig. For i går når jeg fjernet SP1 så fikk jeg exportert en geng da også. Så kan det hende at noen drivere eller noe annet blir forandre etter at jeg har åpnet det? Den knitringen har heller aldri vært der. Veldig rart det med Pinnacle Studio 8.1. Fikk meldingen: Pinnacle studio cannot initialize DV capture device. Please ensure that the camcorder is connected and the power is on. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Sjekk følgende : - Er firewire kabelen ok ? - Har du nok strøm i strømforsyningen din, du har mye hardware... - Er Premiere satt opp riktig, lagrer du data på annen disk enn programvaren ? - Har du romslig med diskplass og er diskene defragmentert ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå