Gå til innhold

[LØST]Ghost med nettverksdrivere på minnepenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nero med flere støtter å lage en bootbar DOS-CD. Lag en oppstartsdiskett i Windows og legg til ghost.exe på den. Så kan du redigere autoexec.bat til å starte ghost.exe etter oppstart. Bruk denne disketten som grunnlag for en bootbar CD og legg image-filene på denne. Ikke spør om detaljer, for det er lenge siden jeg gjorde dette med hell sist.

Edit; var dette med nettverk ja... Vi ha en løsning med dette på jobben, men den er det bare èn som skjønner. Skal spørre om han gidder å skrive ned oppskriften, men tviler på at han har tid

Lenke til kommentar

dette har vært tatt opp før i denne tråden. jeg husker ikke om jeg fikk lagt ut nøyaktig løsning slik at flere drivere ble lagt til på minnepinnen men det kan jeg finne ut av på jobb imorgen.

på denne løsningen setter i en minnepinne og alt av nødvendig programvare og drivere ligger på den.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Ok, jeg så nå at jeg har fått det samme resultatet før, med en annen fremgangsmåte. (Laga en boot-diskett, lasta ned og kjørte HP-disk utility, og brukte disketten som kilde, deretter la jeg over Ghost.exe.) Det jeg trenger å vite er hvordan jeg skal legge over flere drivere, da jeg ikke er så flink på programmering. config.sys, autoexec.bat etc er vel filene som må redigeres i tillegg til at driveren må inn på "net".

Vi bruker forresten Ghost 12.0 her.

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar

1) finn DOS-drivere til nettverkskortene og legg disse på minnepinnen.

2) endre config.sys-filen legg til følgende:

[common]
DEVICE=<sti_til_driver>

jeg har alle driverne liggende i en egen mappe. jeg har selv gjort dette med Ghost 8 så jeg er litt usikker på hvordan det går med nyere versjoner.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...