V-by Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hoy. Til sommeren er jeg ferdig med læretiden min, og tenkte da å gå almenn påbygging. Men er utrolig klar for å komme meg hjemmefra, og helst så langt unna som mulig. hehe Men siden jeg har vert/er lærling, så har jeg vel brukt opp ungdomsretten min, som da betyr at jeg ikke har noen rett til å komme inn på vgs... Men hvordan er det da hvis jeg søker på en skole i et annet fylke, og greier å få plass, får jeg da også borteboerstipend, som jeg ville fått mens jeg hadde ungdomsretten min? Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Du kan få stippend som borteboer selv om du har brukt opp ungdomsretten din. Istedet for å bruke den oransje søknadsblanketten bruker du den rosa. Stippendet er ikke behovsprøvd, så du vil få stippend som borteboer uansett. Forskjellen er at alt stippendet blir utbetalt som lån, og senere omgjort til stippend når året er bestått. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Takker. Jo fortere jeg kommer meg hjemmefra, jo bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå