Pepsi Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Noen som vet om det er problemer å få lagt til e-posten sin på en Telenor låst mobil? Jeg prøver å legge inn min Ventelo e-post, men får kun til å motta e-post, ikke sende. Noen som vet hva det kan være?? Lenke til kommentar
veos Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Har du satt opp alt riktig? Hvilken mail bruker til vanlig? Du må huske POP og SMTP, riktige porter, brukernavn og selvfølgelig passord.. Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Har du satt opp alt riktig? Hvilken mail bruker til vanlig? Du må huske POP og SMTP, riktige porter, brukernavn og selvfølgelig passord.. Jepp, alt det der stemmer. Får fortsatt bare motta mail, men ikke sende. Rart det er.....har vel ingenting med at jeg har en telefon med Entry? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Viktig å si hvilken operatør du bruker. Bruker du Telenor så er det ofte at du ikke får lov til å bruke andre sine utgående (SMTP) servere. Bruk gjerne gmail sin eller Telenor Mobilpost. Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Viktig å si hvilken operatør du bruker. Bruker du Telenor så er det ofte at du ikke får lov til å bruke andre sine utgående (SMTP) servere. Bruk gjerne gmail sin eller Telenor Mobilpost. Ja, stemmer det. Jeg bruker Telenor. Da vil det altså si at det har ingenting med at telefonen er låst, men heller hvilket nett jeg bruker. Då får jeg vel bare innfinne meg i å motta og ikk kunne sende. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Jeg tror du kan sette opp telenors SMTP server til å sende med din egen mail som avsenderadresse. Det burde løse saken. Så lenge du er koblet til nettet via telenors tilganspunkt skal du kunne sende relay via deres SMTP uavhengig av avsenderadresse. Endret 25. november 2007 av cyclo Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg tror du kan sette opp telenors SMTP server til å sende med din egen mail som avsenderadresse. Det burde løse saken. Det stemmer, bruk operatørens SMTP server - den vil la deg sende mail uten pålogging. Men husk da at du må bytte server om du bytter operatør. Du kan også bruke ventelo sin SMTP, men da må du huske å stille epostprogrammet inn til at "SMTP krever autorisering", dvs at den må logge på med brukernavnet og passord også når du sender mail. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg har brukt gmail sin til å løse dette. Funker fett Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Nå satte jeg den opp med Telenor sin utgående server. Det gikk veldig fint. Innkommende med Ventelo og utgående med Telenor. Problem løst :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå