Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken service trenger jeg?

ironduke

Anbefalte innlegg

Har en Nissan Maxima 96-mod med manuell gir. Km.stand nå er 160000. Hovudservice ved 100 000. Har i løpet av siste 30 000 byttet støtdempere bak og bremseklosser foran. Bytter i tillegg olje + filter 2 ggr. årlig samt luftfilter ca. annet hvert år.

Ønsker formeninger om hva jeg trenger service på nå?

(Mener selvsagt generelt sett hva en bil vil trenge. Forventer ikke at dere skal ha kunnskap om akkurat hva min bils behov er. hehe)

Endret av ironduke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

I serviceheftet vises som regel hva produsenten mener (eller mente, ved bilens produksjonstidspunkt) bilen trenger av vedlikehold. I tillegg vil et merkeverksted sitte mer erfaring om hva som bør gjøres av andre ting.

Lenke til kommentar
I serviceheftet vises som regel hva produsenten mener (eller mente, ved bilens produksjonstidspunkt) bilen trenger av vedlikehold. I tillegg vil et merkeverksted sitte mer erfaring om hva som bør gjøres av andre ting.

Ok!

Tar serviceheftet stilling til slitedeler som viftereim, støtdempere og slikt?

Lenke til kommentar
Ting som viftereim, støtdempere, dekk, lyspærer og bremseklosser byttes når det trengs. Dvs når det slutter å fungere eller er utslitt. Ellers hadde det blitt veldig dyrt.

Ok takker !

Registerer at min venstre, fremre støtdemper smeller litt når jeg kjører over fartsdumper. Den har minst 60 000 km bak seg. Det er vel kanskje på tide å bytte dempere fremme da?

Lenke til kommentar
Ting som viftereim, støtdempere, dekk, lyspærer og bremseklosser byttes når det trengs. Dvs når det slutter å fungere eller er utslitt. Ellers hadde det blitt veldig dyrt.

Ok takker !

Registerer at min venstre, fremre støtdemper smeller litt når jeg kjører over fartsdumper. Den har minst 60 000 km bak seg. Det er vel kanskje på tide å bytte dempere fremme da?

Og hvordan vet jeg når bensinfilteret skal byttes?

Endret av ironduke
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dempere holder som regel langt mer enn 60' før de er utslitt, men det kan selvsagt være feil på en. Mest sannsynlig er det en foring eller hjelpestag på stabstaget som er slitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...