ironduke Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Har en Nissan Maxima 96-mod med manuell gir. Km.stand nå er 160000. Hovudservice ved 100 000. Har i løpet av siste 30 000 byttet støtdempere bak og bremseklosser foran. Bytter i tillegg olje + filter 2 ggr. årlig samt luftfilter ca. annet hvert år. Ønsker formeninger om hva jeg trenger service på nå? (Mener selvsagt generelt sett hva en bil vil trenge. Forventer ikke at dere skal ha kunnskap om akkurat hva min bils behov er. hehe) Endret 23. november 2007 av ironduke Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 I serviceheftet vises som regel hva produsenten mener (eller mente, ved bilens produksjonstidspunkt) bilen trenger av vedlikehold. I tillegg vil et merkeverksted sitte mer erfaring om hva som bør gjøres av andre ting. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 I serviceheftet vises som regel hva produsenten mener (eller mente, ved bilens produksjonstidspunkt) bilen trenger av vedlikehold. I tillegg vil et merkeverksted sitte mer erfaring om hva som bør gjøres av andre ting. Ok! Tar serviceheftet stilling til slitedeler som viftereim, støtdempere og slikt? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Ting som viftereim, støtdempere, dekk, lyspærer og bremseklosser byttes når det trengs. Dvs når det slutter å fungere eller er utslitt. Ellers hadde det blitt veldig dyrt. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Ting som viftereim, støtdempere, dekk, lyspærer og bremseklosser byttes når det trengs. Dvs når det slutter å fungere eller er utslitt. Ellers hadde det blitt veldig dyrt. Ok takker ! Registerer at min venstre, fremre støtdemper smeller litt når jeg kjører over fartsdumper. Den har minst 60 000 km bak seg. Det er vel kanskje på tide å bytte dempere fremme da? Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Ting som viftereim, støtdempere, dekk, lyspærer og bremseklosser byttes når det trengs. Dvs når det slutter å fungere eller er utslitt. Ellers hadde det blitt veldig dyrt. Ok takker ! Registerer at min venstre, fremre støtdemper smeller litt når jeg kjører over fartsdumper. Den har minst 60 000 km bak seg. Det er vel kanskje på tide å bytte dempere fremme da? Og hvordan vet jeg når bensinfilteret skal byttes? Endret 23. november 2007 av ironduke Lenke til kommentar
otis Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 60000 km på støtdempere er litt lite. Kan det være noe annet feil? Som en foring eller.no? Bensinfilter byttes på 60000 km eller 100000 km tror jeg. Husker dog ikke helt. Men det blir også foretatt en rens av drivstoffsystemet på service. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg tror ikke smellet fra forhjulsopphenget kommer fra støtdemperen. Det er nok litt slakk et sted. Foring eller løs bolt eller noe. Utskiftingsintervall for filtre står i serviceheftet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Registerer at min venstre, fremre støtdemper smeller litt når jeg kjører over fartsdumper. Den har minst 60 000 km bak seg. Det er vel kanskje på tide å bytte dempere fremme da? Dempere holder som regel langt mer enn 60' før de er utslitt, men det kan selvsagt være feil på en. Mest sannsynlig er det en foring eller hjelpestag på stabstaget som er slitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå