Gå til innhold

Meeter.no - Mine inntrykk etter 3 bestillinger

Anbefalte innlegg

Meeter.no er ganske nye,og designet ligner veldig på mange andre webshops

La inn ordre på et AM2 hovedkort til 690inkl frakt og forhåndsbetalte på en Fredag, kortet kom på onsdag etter helgen.Grei leveringstid det , hovedkortet er testkjørt hos kompis da jeg ikke har alle deler enda

Bestilte 1 stk 512 mb sd - sodimm ram til en eldre laptop , de er svindyre brikker som koster skjorta på alle webshops, men akkurat i denne bestillingen ble jeg irritert . 564 kroner for brikken , men så skal de alså ha 129 kroner i frakt for en laptopbrikke? Faen ta dem! det ble 692 kroner tilsammen. koster aldri verden så mye og sende noe som veier under 100 g. Kan og ha et litt bedre balanse på vekt / pris synes jeg. Ive been robbed!

Så det siste jeg bestilte var en Samsung SATA dvd brenner til 405 kroner, samme i frakt her også 129 kroner. Igjen er det dårlig balanse. So-dimm Vs dvd brenner = samme i frakt

Så kan dere sikkert lure på hvorfor jeg ikke bestilte alt i en forsendelse, fordi jeg ikke hadde råd til alt på engang. De 3 tingene ble bestilt over 1,5 mnds periode.

når det gjelder dele opp kjøpet Vs alt i en sendig, så hadde jeg sikkert spart penger om jeg la av penger til alle delene først og så kjøpt alt.

+ Grei leveringstid

+ Gode priser i prisguide.no

+ Alle deler funker

- Dårlige priser etter frakt er lagt til

- bare valg av servicepakke noe som gjør nettopp frakten dyr

Har ikke fått testet retur / rep tilbudet de har. Overall grei butikk , men valget faller helst på andre webshops

Er sikkert en "naturlig" forklaring på hvorfor det bare sendes som servicepakker :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke andre valg enn servicepakke hos de fleste andre heller. Unntatt kompletts brevpakke, men du får ikke en harddisk tilsendt med den, ihvertfall.....

Meeter er enda en webshop som bruker Webmercs-systemet, derfor det ligner sånn på de andre. Servicepakke er ihvertfall et fremskritt fra tollpost eller hva de nå brukte før. Nå er det jo faktisk kurant å handle hos Webmercs-baserte butikker.

Lenke til kommentar

Så lenge det opplyses om fraktpriser på forhånd, er det jo opp til DEG som kunde om du vil betale dette. Det er også opp til DEG å beregne om det vil bli billigere å bestille andre plasser om man tar i betraktning fraktpriser.

Dyr frakt er gjerne et kriterie om man vil bestille en plass eller ei. Sånnsett er det også veldig positivt at ihvertfall en butikk (komplett) har muligheten for brevpost. Håper andre følger etter på det der. Ulempen er at det ikke finnes noe sporing.

Lenke til kommentar

Nettopp frakten er grunnen til at produkte som står som billigst i prisguiden ikkje alltid er billigst.

Mitt SD-kort kjøpe endte på 5-6 billigst eller noe.

Og mesteparten av butikkene måtte ein gå igjennom nesten hele kjøps prosessen før ein fekk opp valget av forsendelse med pris.

Tungvint? Ja syns det.

Lenke til kommentar
Akvarius :

Enig med deg der, det blir mye dyrere en det som framstår på prisguide med frakt. Det og registrere seg på 20 sider for og finne ut frakten er drøyt. Men skal vel være sånn...

På billige/små ting er ofte komplett billigst, med brevfrakt på kr 39,-.

For alle andre normale produkter og butikker er frakten omtrent den samme, da et sted mellom 100 og 130 kr.. Hos f.eks. Komplett koster vanlig pakke 123,-. Det er ikke så forskjellig fra 129,- at det gjør noe.

Lenke til kommentar

Brev er raskere og billigere enn pakke. Og man får det rett i postkassen. Ulempen er at det ikke er sporing, men det synes ikke jeg er så farlig. Hadde det vært det, hadde prisen vært høyere. Det er heller ikke erstatning hvis det kommer bort. Men jeg tror butikken kan oppveie det eventuelle tapet med økt salg.

Jeg synes det bør være et krav at nettbutikker sender småtteri (dvs under ca 1kg, og størrelse som går i postkassen) som brev uten postoppkrav. Betaling kan skje med kort på nettet eller enda bedre med faktura i pakken. Faktura bør kunne tilbys dersom det er under kr 1000 e.l. i fakturabeløp. Faktura bør ikke være noe problem i Norge. Folk flest betaler regningene sine. Mange sender jo også alltid som brev rett i postkassen med faktura i dag: F.eks.: Bokklubber (en bok koster vanligvis 3-500 kr) og SL (Stor-Oslo Lokaltrafikk) som sender månedskort til 1000-2000.

Jeg godtar at jeg må oppgi fødselsnummer for at butikken kan sjekke kredittverdigheten før de tilbyr faktura til meg.

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...