pengolf Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/20/518827.html Hva er forresten deres syn på valget vegeterianere har tatt? Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Det er helt greit for min del, så lenge de ikke plager meg med det. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Mer kjøtt på meg. Bryr meg ikke, men prøver de seg på å prakke på meg veggisvanene sine, svarer jeg dem nok med en liten kakk i bakhodet med en spekeskinke. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Helt greit for meg, så lenge de ikke vil at jeg skal starte å spise opp naturen, jeg nøyer meg med en fin balanse mellom dyr og natur. Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Ble nylig konfrontert av en veggis. Hun sa at dersom folk hadde kuttet ned på kjøttkonsumet sitt med 50%, ville det vært nok mat til alle i verden. Spørsmålene mine er: 1. Er dette sant? 2. Dersom det er sant, er det virkelig vårt problem? Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Ble nylig konfrontert av en veggis. Hun sa at dersom folk hadde kuttet ned på kjøttkonsumet sitt med 50%, ville det vært nok mat til alle i verden. Spørsmålene mine er: 1. Er dette sant? 2. Dersom det er sant, er det virkelig vårt problem? 1. Hehe, nei dette er veggis-propaganda og i beste fall en sannhet med store modifikasjoner. Hvis alle i Norge hadde kuttet kjøttforbruket sitt med 50% ville jo ikke bøndene sendt halvparten av dyrene sine til folk i fattige land som sulter. De ville enkelt og greit avlet opp halvparten så mange dyr pluss at svært mange arbeidsplasser ville gått tapt som følge av svakere omsetning. 2. Om dette er vårt problem? Nei selvsagt ikke, det er jo ikke vi som sulter og dersom vi vil hjelpe de som faktisk mangler mat er det nok en langt bedre løsning å donere penger til veldedighet enn å kutte ut servelaten. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 De som sulter i u-land sulter ikke fordi man avler opp dyr der, men fordi dyrket mark blir brukt til annet enn mat. Eksempler er kaffe, opium, tobakk, planter til biodiesel, planter til vegetabilsk fett osv osv osv. Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Bør vi slutte å drikke kaffe, ruse oss på narkotiske stoffer og kjøre på biobrensel? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Bør vi slutte å drikke kaffe, ruse oss på narkotiske stoffer og kjøre på biobrensel? Om du vil sulten til livs, ja Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 http://www.falcktrading.com/article.asp?w=6623004&x= Jeg ble anbefalt å lese dette av en vegeterianer. Hvor holdbart er det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå