madxmc Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei. Jeg er nybegynner med linux. Å nå har jeg et problem :S Problemet er at når jeg skriver inn passordet mitt i innloggingen så blinker skjermen en gang eller to. Deretter er jeg tilbake i inloggingen. Jeg er ganske sikker på at det er rett passord. PS. Jeg bruker Kubuntu. Takk for all hjelp jeg får Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Kanskje X krasjer? Lenke til kommentar
madxmc Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Kanskje X krasjer? Vet ikke. Men skal boote linux nå. Skal skrive ned feilmeldingen som jeg fant. Lenke til kommentar
madxmc Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Her er feilmeldingen jeg får: Microcode "bcm43xx_microcode5.fw" not avaiable or load failed. Endret 23. november 2007 av madxmc Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Her er feilmeldingen jeg får:Microcode "bcm43xx_microcode5.fw" not avaiable or load failed. Et rask google-søk forteller meg at dette er et driverproblem med et WiFi-kort. Du kan jo søke litt på egenhånd =) Endret 23. november 2007 av Inf3rn090 Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 hvilket nettverkskort har du? Lenke til kommentar
madxmc Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 hvilket nettverkskort har du? Broadcom 802.11g Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) ville ikke trådløsdriveren er problemet til at du ikke får logget inn... anyway denne løser mye trolig broadcom driverproblemer sudo apt-get install bcm43xx-fwcutter Hva gir forresten $ cat /var/log/Xorg.0.log Endret 25. november 2007 av mariunae Lenke til kommentar
madxmc Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 ville ikke trådløsdriveren er problemet til at du ikke får logget inn... anyway denne løser mye trolig broadcom driverproblemer sudo apt-get install bcm43xx-fwcutter Hva gir forresten $ cat /var/log/Xorg.0.log takk Lenke til kommentar
madxmc Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 får feilmelding igjenn E: (harddisk namnet mitt tror jeg :S) kan ikke finne pakken bcm43xx-fwcuter ????? Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 bcm43xx-fwcutter 2 t'er Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 E: betyr error. Harddiskene dine får ikke stasjonsbokstaver som i windows, de blir mountet i filsystemet (en mye mer praktisk løsning). Lenke til kommentar
madxmc Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 E: betyr error. Harddiskene dine får ikke stasjonsbokstaver som i windows, de blir mountet i filsystemet (en mye mer praktisk løsning). ok forstår. og to "t" er var en skrivefeil fra min side. noen som vet om det er jeg eller maskkina sin feil :S Lenke til kommentar
comicz Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Åpne /etc/apt/sources.list med nano: sudo nano -w /etc/apt/sources.list Du vil finne to linjer som ligner disse, men uten universe osv til slutt: deb http://no.archive.ubuntu.com/ubuntu/ gutsy main restricted universe multiverse deb-src http://no.archive.ubuntu.com/ubuntu/ gutsy main restricted universe multiverse ...legg til. Om det står 'feisty' i stedet for 'gutsy' skal du ikke endre dette. Lukk og lagre med CTRL+X. sudo apt-get update && sudo apt-get install bcm43xx-fwcutter ...dette vil få wifi-kortet ditt til å fungere, men jeg tviler på om det vil ha noen effekt på dine innloggingsproblemer. Får vi se /var/log/Xorg.0.log ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå