madxmc Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei. Jeg er nybegynner med linux. Å nå har jeg et problem :S Problemet er at når jeg skriver inn passordet mitt i innloggingen så blinker skjermen en gang eller to. Deretter er jeg tilbake i inloggingen. Jeg er ganske sikker på at det er rett passord. PS. Jeg bruker Kubuntu. Takk for all hjelp jeg får Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Kanskje X krasjer? Lenke til kommentar
madxmc Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Kanskje X krasjer? Vet ikke. Men skal boote linux nå. Skal skrive ned feilmeldingen som jeg fant. Lenke til kommentar
madxmc Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Her er feilmeldingen jeg får: Microcode "bcm43xx_microcode5.fw" not avaiable or load failed. Endret 23. november 2007 av madxmc Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Her er feilmeldingen jeg får:Microcode "bcm43xx_microcode5.fw" not avaiable or load failed. Et rask google-søk forteller meg at dette er et driverproblem med et WiFi-kort. Du kan jo søke litt på egenhånd =) Endret 23. november 2007 av Inf3rn090 Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 hvilket nettverkskort har du? Lenke til kommentar
madxmc Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 hvilket nettverkskort har du? Broadcom 802.11g Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) ville ikke trådløsdriveren er problemet til at du ikke får logget inn... anyway denne løser mye trolig broadcom driverproblemer sudo apt-get install bcm43xx-fwcutter Hva gir forresten $ cat /var/log/Xorg.0.log Endret 25. november 2007 av mariunae Lenke til kommentar