chil Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 litt flaut dette, men har satt meg lite inn i disse nye PCIX PCIE osv osv portene. Mitt hovedkort er lagd ved som bilde. Jeg har et kontrollerkort som er PCIE. Trodde den porten som jeg har runnet ut var en PCIE port, det står i manualen min på HKet. Står 4X PCIE. Kan noen forklare? Kortet passer i, men ca 3CM av det stikker utenfor(av kontaktpunktene) takker Lenke til kommentar
pstub Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hva slags kort er det du setter i som stikker utenfor? Lenke til kommentar
chil Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 et slik. http://www.zipzoomfly.com/jsp/ProductDetai...ductCode=130707 Lenke til kommentar
linkz Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Ser nesten ut som det kontroller kortet du prøver å sette inn er Interface Type PCI-Express x 8 Endret 23. november 2007 av linkz Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Ser nesten ut som det kontroller kortet du prøver å sette inn er Interface Type PCI-Express x 8 Står det i beskrivelsen av det kontroller kortet. Lenke til kommentar
chil Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 er det forskjell på PCIE? og da har jeg lært noe nytt. Trodde det var samme som feks PCI og AGP , en standar. Men da er det jo klart.. Finnes vel ikke akkurat overganger for slikt? Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 fungerer kortet eller ikke, mange av kortene som er høyere enn pci-ex 4 er bakoverkompatible med et x4 spor. det skal ikke spille så veldig mye rolle om det stikker utenfor porten. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Det fins PCI-e X1, X4, X8 og X16. Mindre kort passer og fungerer i større slotter (du kan altså kjøre et X1, X4, X8 i et X16 spor) men ikke omvendt. du kan altså ikke kjøre et x8 eller x16 kort i en X1 eller X4 spor... Litt knotete fortalt kanskje, men du forstår sikkert! Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 du kan faktisk kjøre et x8 kort i den x4 porten fordi den ikke har noen stopper bak. det er en åpen x4 port og derfor er det enkelte kort som støtter dette, f.eks enkelte pci-e x16 skjermkort. du kan sjekke med produsenten om det kontrollerkortet ditt takler å kjøres i en x4 port, antagelig så vil du bare miste littegranne ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå