Gå til innhold

Takler E4300 spill og slikt?

Athikez

Anbefalte innlegg

Jeg har en HTPC med intel core2duo E4300. Hadde et hovedkort som ble defekt og fikk pengene tilbake :)

Har nå tenkt å kjøpe meg nytt hovedkort som er klokkevennlig og skjermkort!

Planene min:

Hovedkort: Abit IP35

Skjermkort: 8800GT eller HD3870

Har 2gb PC6400 CL4 ram

Overklokke [email protected] til 3GHz, har sett og lest at dette skal gå bra.

Det jeg lurer på er om denne HTPC takler spill og slikt?? Tenkte da på FIFA08, nye Need for speed spillene, etc..

Endret av Adda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Holder det med overklokket E4300.. er det stor forskjell ifra E6850@3GHz??
Multiplieren er den samme, så forskjellen vil bare være at du har 2 MiB cache mindre. ~5% - ~10% forskjell.

WOW! :) Kjekt at E4300 koster halvparten av E6850!

Tror du det er best å gå for HD3870 framfor 8800GT med tanke på at det er en HTPC. Og skal skaffe meg HD/Blu-ray spiller etterhvert..

Lenke til kommentar
WOW! :) Kjekt at E4300 koster halvparten av E6850!

E4300 holder på å bli faset ut, så E4600 (2,4 GHz) koster mindre :). Men husk på at sammenligningen med E6850 ikke er rettferdig med mindre du overklokker E6850 også ...

Sant det! :)

Jeg har kjøpt meg en E4300 for en stund tilbake. Hovedkortet mitt ble defekt, fikk pengene tilbake :)

Har da tenkt å kjøpe meg en god hovedkort som kan klokkes. Er fornøyd med å få E4300 klokka til tilsvarende ytelese som E6850 på stock! :) Trenger ikke så mye mer kraft for å kjøre spill og slikt.

Lenke til kommentar
Tror du det er best å gå for HD3870 framfor 8800GT med tanke på at det er en HTPC. Og skal skaffe meg HD/Blu-ray spiller etterhvert..

Njæ, ikke slik jeg ser det. Både HD3870 og 8800GT bruker ganske lite strøm i forhold til andre kort i samme liga, men HD3870 har en ganske stor kjøler(hele sulamitten tar 2 slots) mens 8800GT tar kun én og gir deg samtidig en del bedre ytelse i spill. Det koster noen kronasjer ekstra, men jeg ville valgt GT.

Lenke til kommentar

Njæ, ikke slik jeg ser det. Både HD3870 og 8800GT bruker ganske lite strøm i forhold til andre kort i samme liga, men HD3870 har en ganske stor kjøler(hele sulamitten tar 2 slots) mens 8800GT tar kun én og gir deg samtidig en del bedre ytelse i spill. Det koster noen kronasjer ekstra, men jeg ville valgt GT.

Enslotkjøleren til 8800 GT bråker en god del mer enn dobbelslotkjøleren til 3870.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å gå for en HD 3870 512 mb minne, siden den dekoder Hd materiale H.264 og slikt på skjermkortet og dermed mindre CPU bruk og bedre maskinvare til film osv. Og bråker mindre.. Og plass har jeg massevis :)

Mens jeg har lyst på en 8800gt 512mb minne siden den har bedre ytelse i spill og slikt. Men den bråker endel, jeg har kun lydløse komponenter i min HTPC.

Er det store forskjeller mellom HD 3870 og 8800GT?? Tenker da på ytelse! Kun ytelse..

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...