Gå til innhold

Webside, ønsker kritikk!

Anbefalte innlegg

Helvete (unnskyld uttrykket) for et makkverk av en nettside. At du i det hele tatt våger å stille den nettsiden ut på dette forumet. Først må du lære deg å beherske HTML og CSS. Deretter må du lære deg å beherske presentasjonspsykologi og design. Først da er du klar for å motta konstruktiv kritikk fra oss. Det du har laget nå, kan sammenlignes med en sundtrustet Lada på bilutstilling hos en Amcar-klubb.

Det finnes mange som ikke mestrer html og css. De benytter ett program for å lage koden for seg. Dette programmet skriver dårlig kode og er sikkert ikke de vennligste som finnes å jobbe med.

MEN

Det er det de benytter. Jeg mener det er hensiktsmessig å benytte dette verktøyet, hvis siden tjener sin hensikt. Jeg vil nok anbefale å benytte noe annet en annen gang, men det er jo ikke temaet her.

Det du sier er at alle nettsider som ikke er skrevet for hånd er uønsket på dette forumet?

Nå har jeg litt problemer med å forstå hva som bryter så enormt med dine normer for "presentasjonspsykologi og design". Finner du ikke frem på siden? Finner du beskrivelse av meningen med siden? Forstår du hvem de er og hva de selger? Er designet i veien på noe måte, eller ødelegger det for hensikten med siden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MY EYEEES.... IT HURTS!!! :p Hahaha.

Den nye looken er ikke noe bedre, sry altså. Jeg får lyst til å lukke siden med en gang, dette er design som ikke tiltrekker...

Som flere her sier så kommer dere MYE lengre om dere satte dere ned og kodet en template med html og css for hånd. Web Page Maker V2 ødelegger veldig mye for dere... og resultatet blir grusomt kjedelig. Grå er kjedelig, og den fargen på banneren deres passer ikke... selve siden er vel forsøk midtstilt eller noe, men hos meg ligger den mer til venstre en høyre. Meningsløst.

Ville ha googla etter web colors og sjekket ut CIE for farger som passer sammen. Dere prøver å selge noe via nett, da må dere legge litt effort i det og designe noe pent som tiltrekker.

Personen som "snekra" dette sammen klarte å bruke fet skrift for å fremheve "deg" i "...produktene er noe for nettopp deg." men ikke å fremheve tittelen på siden "Hei" som har lik størrelse som alt anna...

Bestillingsskjemaet har dere også generert frem, noe dere kunne ha lagd helt enkelt selv... og sluppet den gule shiten på bånnen som forteller at dere er N00b og har generert dette. :D Dere må være de første som jeg har sett med antispam på en bestillingsordere...

Så som sagt. Start med et blankt html dokument, legg til en css fil. Opprett en meny og main content med tekst og lek dere litt fram, se hva dere kan få til.

Tanken bak CIE diagramet er at du kan trekke en linje mellom to linjer gjennom midten(det hvite) og de skal være kompatible, dvs at de passer sammen :D

Oppslagsverk:

http://www.w3schools.com/html/default.asp

http://www.w3schools.com/css/default.asp

http://www.ideo.com/visualizer.html

http://www.cs.bham.ac.uk/~mer/colour/chrom.jpg

Jeg håper dere tar tipsene og så ser vi vel snart en ny design kan jeg tenke meg :D

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar
Nå har jeg litt problemer med å forstå hva som bryter så enormt med dine normer for "presentasjonspsykologi og design". Finner du ikke frem på siden? Finner du beskrivelse av meningen med siden? Forstår du hvem de er og hva de selger? Er designet i veien på noe måte, eller ødelegger det for hensikten med siden?

Du må gjerne få mene noe annet enn meg, men jeg finner null verdi i den siden. Den er så dårlig at han ikke kan forvente å få konstruktiv kritikk en gang. Absolutt alt er feil med den. Siden du ikke skjønner budskapet mitt, skal jeg heller komme med konstruktiv kritikk:

Typografi:

*For kort line-height.

*Fargevalget på font i forhold til bakgrunn skjærer i øynene.

*Bakgrunnen bak boksene trekker i teksten og gjør meg sjøsyk.

Bildene:

*Ikke i samme størrelse og mangler struktur.

*Mangler alternativ tekst

*Masse bilder oppå bilder

*Brukt mange bilder til grafisk visning, som kunne vært gjort med HTML og CSS

Menyen:

*Stygge bullets som ikke stemmer med de andre fargene. Stemmer ikke i forhold til "The Color Wheel"

*Inneholder menyobjekter som peker til sider hvor innhold enda ikke er lagt inn

Innhold:

*Veldig knotete fremstilling av et produkt. De fleste besøkende vil ikke skjønne hva det dreier seg om innen de første kritiske sekundene. De har nok forlatt siden lenge før budskapet når frem

*Produktsiden er uferdig, og gir dårlig oversikt over de få produktene som føres. Produktene trenger en enklere fremstilling, uten all den teksten. Teksten kan komme i en spesifikasjonsside for hvert enkelt produkt.

Koder:

*Behøver ikke kommenteres. Kodene er ikke i samsvar med standardene...

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar

Den stripete bakgrunnen ser ut til å plage flere. Jeg klarer fint å leve med den, men det virker som om flere finner den slitsom.

Hvis jeg var dere så ville jeg fyllt inn resterende informasjon, og kjørt en bruker opplevelsestest på to-tre gjennomsnittskunder.

Jeg ville lett etter om de finner den informasjonen de vil ha, og om de klarer å bestille produktene de vil ha.

Sekundært ville jeg lett etter om det visuelle designet er i veien for navigering, informasjon, og salg.

Personlig tror jeg dere har ett tilstrekkelig godt nok visuelt design, at dere med fordel kan jobbe med innholdet, og at bestillingsrutinen er litt tungvindt og unormal.

Det er mye støy i denne tråden om å kaste det dere har, lære dere html, lære dere css, benytte andre farger, osv. Det meste av dette har noe for seg, men jeg ville nok brukt litt mere krefter på det dere tross alt har først, og så lytte til kundene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...