stiahes Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Vi er en ungdomsbedrift fra Dalane videregående skole, på service & samferdsel. Ønsker kreativ kritikk og at folk holder seg on topic. Keep Safe ub nettside Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Følg W3C-standardene. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Følg W3C-standardene. Åssen kritikk er dette? Ser at du har skrevet akkurat det samme i flere kritikktråder nå. @Trådstarter: - Bakgrunnsfarge? Ser det er en hvit ramme rundt siden deres igjen. Dette er ikke særlig pent. - Font. Prøv deg med en litt penere font, slik som arial eller verdana. - Siden er mørk og kjedelig. - Siden validerer ikke. (Valideringsverktøy) - Banneren er ikke direkte pen. - Siden dere er en UB, prøv å få frem produktet enda bedre. La personen som går inn på sida skjønne med en gang hva dere selger. (Jeg trodde dere solgte keypads til dører først) - Savner også litt mer informasjon om dere. Lykke til! Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Følg W3C-standardene. Åssen kritikk er dette? Ser at du har skrevet akkurat det samme i flere kritikktråder nå. ... Sier at koden hans kanskje ikke gir samme resultat i alle browsere. Ikke det at en W3C-standardisert side er noen garanti for dette, men det er i alle fall en start. Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Nais, nå har jeg mobilnummeret til Alise! OnTopic: • Mørk og dyster, lite innbydende • Grå tekst på gråbakgrunn er ikke så knall • Skjønner meg ikke helt på de litt lysere feltene i bakgrunn, ser rotete ut • Veldig lite som er på linje, og har noen som helst form for sammenheng. (eksempel meny teksten) • Ellers, syns jeg designet generellt sett var rimelig traurig. Beklager. Lenke til kommentar
Major Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 syns siden var bra jeg. men dere kunne ha hatt noe lysere farger:=) så en ting, hvor trygg er egentlig produkdet deres?? Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 * Det hadde vært fint å få vite hva slags tester produktene har gjennomgått, og hvordan disse har foregått. * Hadde jeg besøkt en nettside som så ut sånn som dette hadde jeg tenkt meg om 2-3 eller 15 ganger før jeg hadde bestilt noe herfra. Siden ser rett og slett uprofesjonell ut og dette kan nok gi potensielle kunder et dårligere førsteinntrykk. * Bestillingsformen kunne blitt bedre integrert i siden bare vha. litt basic php. Da hadde dere sluppet å leie fra coffeecup.com... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Bakgrunnen bør jobbes noen timer til med. Kanskje hatt samme layout på alle sidene siden bakgrunnen er den samme http://keepsafe-ub.com/images/bk%20copy.jpg Fargevalget er ellers ikke så ille synes jeg, utklippingen i banneren likte jeg ikke. Passer bedre men logo enn folka. Endret 23. november 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Ser at dere oppgir at dere benytter en html generator som kaller seg: Web Page Maker V2. Denne kommer herfra? http://www.webpage-maker.com/ Hvis dette er tilfellet kan jeg meddele dere at kilden denne har laget ikke validerer. http://validator.w3.org/ Kilden har inline formatering, er rotete, og benytter scripts til ting dere med fordel kan benytte html til. En paragraf skal skrives med ett <p>-element, men dette programmet bruker <div><font> og <br>. Hvis dette er normalt for dette programmet, er det kodemessig søppel. Hvis en europer forsøker å bestille produkter, med tegn i navnet som ikke finnes i iso-8859-1, hva skjer da? Nok om det. Visuelt Jeg fikk ikke noe positiv første opplevelse når jeg kom til siden. Jeg likte header på top, men ikke navigeringsmenyen eller innholdet. Jeg stusset spesielt på valg av bakgrunnsfarge, og hvorfor denne ikke var sort over alt. Jeg ville ikke brukt slike knapper som dere har benyttet til navigering. Ren tekst med ramme rundt ville gjort seg bedre for meg. Teksten "Meny" er helt underlig plassert, både vertikalt og horisontalt. Jeg opplever den også som for stor. Jeg ville forsøkt å sentrere den, eller helt og holdent fjernet den. Dere benytter gode illustrasjonsbilder, og teksten er godt plassert. Det er slitsomt å lese teksten da dere har for liten kontrast mellom bakgrunnen og teksten, dere burde øke denne. Linker har altfor stor kontrast, samt at de er understreket, slik at linkene skriker litt for mye. Demp linkene. Overskriftene er for små, særlig sett i sammenheng med "Meny". Øk størrelesen på overskrifter sånn som "hjem" Navigering Siden er lett å navigere på, og innholdet gir ett godt inntrykk av hvem dere er, hvorfor dere driver siden, og hva dere tilbyr. Oppsumering For meg virker det som om dere har laget en side som tjener sin hensikt, da jeg finner den informasjonen jeg trenger og det virker som om jeg kan bestille. Det verktøyet dere har brukt ville ikke fungert i en komersiell bedrift, da måtte dere nok ha finpusset endel på utseende og forenklet bestillingen. Lenke til kommentar
stiahes Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Tusen takk FrodeNilsen, for en saklig og fin tilbakemelding. Siden vil bli endret en del på de kommende dager. Endret 24. november 2007 av stiahes Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Se bilder: a, typografi: a, b, c, og h layout: a innhold: a xxx Endret 1. oktober 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Se bilder: a, typografi: a, b, c, og h layout: a innhold: a Den linken du viser til innholder tvilsom informasjon. Den har en direkte stygg tone. Lær deg å stave, din tulling! Og ikke del opp ord midt inni. Man kan få det inntrykket at du er tilbakestående Det finnes mange særdeles intelligente mennesker som har lese og skrive vansker. Du referer til påstanden jeg har sitert, om denne siden. Jeg tar totalt avstand fra å kalle andre for tulling og tilbakestående. De som har laget denne siden har helt innlysende mange gode egenskaper. Vennlighet virker som en av dem. Endret 4. oktober 2014 av Dysfunctional Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg har ikke kalt noen for tilbakestående, bare at de kan oppfattes sånn. Jeg beklager hvis noen har følt seg støtt. Men for øvrig er det fortsatt min mening at hvis kan du ikke kan bruke en stavekontroll bør du lære deg dette før du lager en webside. Så vanskelig kan det ikke være å klippe teksten inn i Word og trykke F7 eller få noen til å lese over det. Lenke til kommentar
stiahes Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Nå har websiden fått en ny look! Lenke til kommentar
stigga Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Gratulerer med ny side! Det første jeg umiddelbart la merke til var at produktet dere selger ikke kommer godt nok frem. Det virker som om siden først og fremst er en presentasjon av bedriften. Men det er kanskje det som er meningen? Menyen hadde gjort seg bedre med kun tekst uten boksene. Ellers er størrelsen på siden akkurat passe. Lett å navigere gjennom. Logoen viser me en gang hva det dreier seg om. Lykke til! Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Nå har websiden fått en ny look! Denne looken er mer enn god nok for deres formål! Bra jobba! Det aller meste jeg hadde av visuelle innvendinger er rettet på. Jeg stusser ikke på umiddelbart på noe, og mit fokus flyttes fort til rullemenyen. Den rullemenyen tar bort litt av min oppmerksomhet fra den store innholdsboksen, slik at det som står der kommer litt i skyggen. Jeg ville også plassert innholdet i den store boksen øverst, ikke sentrert innholdet vertikalt. Det tok også en tid før jeg la merke til overskriften, da den ikke er fremhevet på noen måte. Den kunne vel med fordel være fet eller ha større font? Jeg ville ikke ha brukt fet skrift i teksten på hjemmesiden slik dere har gjort. Jeg opplevde ikke det som var fremhevet som vesentlig. Jeg opplever overdreven bruk av fetskrift som ett tegn på umodenhet på nett, så jeg ville ikke brukt det slik dere har gjort. Ellers er ikke all informasjon på plass enda. Dette svekker min opplevelse av siden. Det er bedre å fjerne linker enn å ha døde linker. Det var mer innhold i den gamle versjonen. Dette klarer dere sikkert fort å fikse. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Ikke veldig imponerende, og her er grunnene: - Stusselig kodejobb. Lær HTML og CSS fra bunnen av, det tar ikke lang tid og dere vil kunne skrive en nettside mye bedre enn Web Page Maker v2. - Veldig glorete og ganske rotete design. Liker ikke blå/sort-kombinasjonen i header (alt for lav kontrast). Veldig plagsomme scanlines, og plagsom rullende nyhetsboks. - I et flash-basert skjema er det ingen vits i å bruke CAPTCHA. - Designet ser ganske statisk ut, har dere tenkt på hva dere skal gjøre hvis dere må legge inn mer innhold på en eller flere av undersidene? Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Ikke veldig imponerende, og her er grunnene: - Stusselig kodejobb. Lær HTML og CSS fra bunnen av, det tar ikke lang tid og dere vil kunne skrive en nettside mye bedre enn Web Page Maker v2. ... Jeg ville heller fokusert på innhold enn utseende nå. Det designet dere har er visuelt bra nok, og vil ikke skremme bort kunder. (Selv om koden suger) Bestillingsrutinen er vel heller tungvindt og har en stor mangel. Det må være mulig å lese betingelsene deres! Dere burde vel også tenke på angrefristloven, og kan med fordel definere salgsbetingelser? Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Helvete (unnskyld uttrykket) for et makkverk av en nettside. At du i det hele tatt våger å stille den nettsiden ut på dette forumet. Først må du lære deg å beherske HTML og CSS. Deretter må du lære deg å beherske presentasjonspsykologi og design. Først da er du klar for å motta konstruktiv kritikk fra oss. Det du har laget nå, kan sammenlignes med en sundtrustet Lada på bilutstilling hos en Amcar-klubb. Endret 6. desember 2007 av atomtissetasen Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 I stedet for å njaaae meg, kan du lese litt fra det du finner i pekerne mine i signaturen rett nedenfor. Good luck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå