el_torro Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg har en PHP-fil (bilder.php) som genererer forskjellige lenker til bilder. Denne inkluderes igjen inn i table background i header-fil (top.php). Det å sette background i en tabell er ikke helt etter standarden xml-strict. Her får jeg beskjed om å sette background i CSS-fil. Mitt spørsmål er hvordan jeg kan få CSS til å inkludere bilder.php på samme måte som top.php inkluderer denne? bilder.php gir eks "/pics/sesong/vinter/hovedside.jpg" top.php inneholder <td class="table_top_td" background="<?php include "bilder.php"; ?>"> CSS inneholder .table_top_td { border-width: 0px; padding: 0px; border-style: none; border-color: #000000; background-color: #ffffff; height:235px; background-image: url('HER SKAL DE ULIKE BILDENE INN'); } Jeg har forsøkt å fjerne background="<?php include "bilder.php"; ?>" fra top.php og sette background-image: url('bilder.php'); i CSS uten at dette hjelper. Takk for svar! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Flyttes til PHP-kategorien... Lenke til kommentar
Intramin Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Du må skrive som dette her i CSS-fila: background-image: url('<?php include("bilde.php"); ?>'); Hvis du har ekstern CSS-fil kan du enten bruke .php istedenfor .css som filendelse eller legge denne koden i .htaccess: AddType application/x-httpd-php .css Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå