pengolf Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 a) 3 bits kode? b) 3-bits-kode? c) 3-bitskode? d) 3-bits kode? e) Tre bits kode? f) Trebitskode? g) Tre-bits kode? h) Tre-bits-kode? i) Tre-bitskode? j) Annet? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Flere av de du har listet opp kan bety det samme -.- Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) a) 3 bits kode? b) 3-bits-kode? c) 3-bitskode? d) 3-bits kode? e) Tre bits kode? f) Trebitskode? g) Tre-bits kode? h) Tre-bits-kode? i) Tre-bitskode? j) Annet? Jeg hadde gått for f. Jeg har ikke noe å vise til grammatisk, men det jeg alltid pleier å gjøre i slike tilfeller er å erstatte ordene med tilsvarende ord som er lettere å se hvordan skal skrives. Når det gjelder tallet så er den en regel om at alle tall under 10? eller 20? skal skrives ut som tekst. Dette gjelder ihvertfall for tre. Om du tar ordet "sjumilsløp" så er det et ord som består av omtrent samme oppbygning. Du har et tall, en enhet og til slutt selve "substantivet" (nå er jo "mil" også et substantiv, men senere i teksten vil du gjerne omtale sjumilsløpet bare som "løpet" og ikke som "milen", så "løpet" blir på en måte viktigste substantiv). Totaktsmotor Endret 23. november 2007 av Ekko Lenke til kommentar
jeppjepp Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Bare for å bekrefte så er det sånn det skrives. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Regelen om bokstavering (?) av tall går forresten slik: "Regelen er at små tall (til og med tolv) helst skrives med bokstaver, mens større tall helst skrives med siffer." Lenke til kommentar
vlcom Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) Prøv å google "trebitskode" og se hva du finner Endret 24. november 2007 av vlcom Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg ville nok skrevet 3-bitskode, eventuelt trebitskode. Er det så nøye da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå