Gratwhol Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei Jeg har nettopp fått hjelp av en venn til å bygge en ny pc. Nokså kraftig for å være ærlig. Jeg har en Intel Core Quad 2,4 GHz processor, MSI SLI hovedkort, 2x GeForce8800GT, 2 gig ddr2 ram. Strømsforsyningen er på 1000 watt. Vi fiksa opp PC-en, og alt gikk fint. Men når eg kjørte crysis, lagget det som fy, og jeg lurte på hva det var som gjorde det. Jeg sjekka om SLI var aktivert, og det var det. Vista funka helt fint, og jeg fatta ikke feilen. Men når jeg restarta PC-en, kom det opp to feilmeldinger som sa at grafikkkortene ikke fikk nok strøm. Så jeg lurer på hva som kan være feilen. Takker for alle svar <<Gratwhol>> Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Har dere satt i 6-pins strømkontakt i begge kortene? Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Har dere satt i 6-pins strømkontakt i begge kortene? Første jeg også tenkte! Hva slags hastigheter har du på ram? Har du lagt inn riktig timings og volt i bios? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Husk at hvis du bruker en overgang fra 4-pins molex til 6-pins PCI-E, så må du ha to forskjellige kurser koblet til overgangen (ikke to 4-pins fra samme "bunch" fra PSUen), hvis du skjønner hva jeg mener =p Lenke til kommentar
Gratwhol Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Ja, har festa en 6pins strømkontakt i hvert av kortene. Og vi brukte ikke de overgangene som følgte med. RAM'en er på 667 MHz. Men skjønte ikke det med riktig timings og volts i BIOS? Må jeg gå inn i BIOS å sette dette rett for at det skal fungere? Hvordan gjør man det? <<Gratwhol>> Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 RAM timings er en bagatell, men det er greit å sette rett spenning og timings i bios. Det står uansett i manualen, og bruker å ligge under Cell menu, memory. Om jeg ikke husker feil stilles spenning til minne nederst i menyen, men har ikke hatt MSI kort basert på 650i eller 680I brikkesettet(som jeg regner med du har). Prøv med kun ett grafikkort. Tror du trenger en eller annen beta driver for å få SLi til å fungere i Crysis. Har du prøvd i andre spill, sjekket at det ikke er flere kabler som skal kobles til hovedkortet. Ofte 24+4/8+4pin molex/drev kontakt. Driver OBS er beta Lenke til kommentar
asgr Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Last ned nye beta driverne ja, sli oppsettet mitt lagget godt før jeg innstallerte de... Lenke til kommentar
Gratwhol Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Vel, jeg tok ut det ene kortet, og fekk systemet i gang igjen - ingen forandring, like laggete. Så jeg satt i det andre igjen, og når jeg skrudde PC-en på igjen hylte den som en stukken gris. Altså grafikkortene lagte utrulig med lyd i forhold til før. Driver og hotfixes for Vista gjorde det ikke bedre. Og jeg har sjekka alle kontaktene, alt ser ut til å være som det skal, men likevel fynker ikke driten... Noen forslag? <<Gratwhol>> Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Definer "hyl". Vifte eller speaker? Lenke til kommentar
Gratwhol Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Definer "hyl". Vifte eller speaker? Tror det er vifta på skjermkortet som lager bråk <<Gratwhol>> Lenke til kommentar
Gratwhol Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Jeg prøvde Company of Heroes Opposing Forces, menne, det såg ut som warcraft 3, så det er ikke bare crysis det gjelder.. <<Gratwhol>> Lenke til kommentar
Salamence Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Husker å ha sett et lignenede emne her på forumet. Der fant de til slutt ut at skjermkortet var defekt. Jeg hadde samme problemet, kjøpte nytt kort og alt virker som det skulle igjen... Så om PC-en med grafikkortene er helt nytt skulle det vell ikke være noe problem å få nye? Lenke til kommentar
Gratwhol Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Ja, grafikkortene er helt nye. Noen sier at grafikkortene kan være grunnen til problemet, og andre sier at jeg burde få sjekka strømforsyninga. Tror kanskje jeg skal ta kontakt med dem jeg kjøpte kortene av. Takker for alle svarene. <<Gratwhol>> Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Kanskje Hovedkortet ditt er stilt inn på et integrert grafikkkort i hovedkortet, og ignorerr pci ex kortene(hvis du har integrert grafikk i hk da såklart).. Sjekk i Bios Lenke til kommentar
vectra94turbo Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Definer "hyl". Vifte eller speaker? Tror det er vifta på skjermkortet som lager bråk <<Gratwhol>> kan jo nevne at hvis jeg stiller minne timmingsene litt for lavt eller hvis jeg kjøre opp litt for høy frekvens når jeg klokker så går også vifta på graffikkortet på fullt turtall men da vil ikke maskin boote vel og merke Endret 25. november 2007 av vectra94turbo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå