Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Postens er tregt og det er dessverre vanlig!

Anbefalte innlegg

Postens problemer er at vår kjære regjering suger ut alt overskuddet som skulle vært brukt på å investere i folk og utstyr. Gjerne få en sporing med RFID osv.

I tillegg har du selvfølgelig dette med samme pris og tid over hele landet osv. Er forskjell på å sende pakke fra Oslo til Hammerfest enn til Drammen. Hadde du sendt den sørover hadde vel tilsvarende avstand vært til Italia.

Å klage på "firmaet" Posten blir som å klage på Vegvesenet pga. dårlige veier... Husk hvem som (fortsatt) er eier av Posten..

Endret av mtw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å FY SATAN JEG ER SUR!

Posten har selv sagt at på døren bestilling kommer den innen 24 timer om du har bestilt dagen før! 2 dager har gått "før dagen før".... !!!!!! De sier også at de ikke kan sende hit, fordi de ikke dekker området, har jo for pokker fått pakker på døra mange ganger før! (ja på kveldstid også)

Så i morgen må jeg hente pakken i OSLO! herregud... Jeg ber til gud om å skape et bedre postfirma.

Lenke til kommentar

Be om at han må legge ned posten og gi oss teknologien "teleport"! ^^ hehe

Så istedet for treg og dyr sending så hadde det bare vært å programmere inn adressen til mottaker og trykket send! Det hadde vært noe!

Pakken min kom forresten etter en uke etter noe ^^ Selv om den ble sendt som Bedriftpakke Dør til Dør innland! Ref.: Forrige post!

Lenke til kommentar

Sist pakke jeg bestillte fra USA ble liggende i Norge i litt over en måned før jeg fikk hentelapp. Da hadde de ikke klart å finne ut at adressen og navnet stemte, selv om alt var godt merket.

På en annen siden, klarte de å ikke ta moms på pakken, selv om dette stod tydelig på papirene som fulgte med. Men så var det kanskje ikke posten men tollen som stod for denne bragden? Postens forenklede tollgebyr (Vil tro det er posten som gjør det).

Nå har jeg opplevd at 2 av 3 brev som blir sendt til meg på denne adressen bruker rundt 2 uker på å komme frem. (Bergen/Sandsli)

Pakker bruker som regel 4 dager, hvis jeg er heldig.

På indre østlandet er jeg derimot meget fornøyd med posten. Mottar post og pakker som regel på en eller to dager. En dag oftere enn to.

Et brev som blir sendt

Bergen -> Eidsvoll tar en dag,

Bergen -> Finnmark , tar en dag.

Bergen -> Bergen tar to, tre uker,

Oslo -> Bergen tar rundt en uke hvis jeg er heldig (Servicepakke)

Det virker som at det er spesielle problemområder. Enkelte steder er utrolig gode, andre strekkninger er et levende mareritt.

Fana i Bergen er definnitivt no-go, men så fortjener Fanasossen litt forsinkelse.

Lenke til kommentar
Tja i bergen sentrum får eg pakkene mine i fra komplett,netshop og ps neste dag. Gues im lucky?

Det er utrolig bra.

Selv om innlegget mitt ovenfor virker ganske negativt, så er jeg alt i alt veldig positiv til Posten sitt arbeid. Det var for å illustrere at det varrierer kraftig fra sted til sted, og at de strekkningene jeg har vært borti har vært veldig stabile.

5173, 5174, 5159 har vært ganske gode, dog har 5174 vært rundt en dag tregere enn de to andre. Stiller på lik linje med 5253 som jeg bruker nå, men her har de vært utrolig flink til å rote til adressene. Dog er jeg litt skyldig i dette selv, men jeg har gjort det helt likt som de andre postnummerne, men her virker det som at de har sprengt kapasitet på enkelte tjenester.

Lenke til kommentar

Pr. 2004 har Posten BA bl.a. "enerett til regelmessig å formidle mot vederlag lukket adressert innenriks brevpost med vekt inntil 100 g". (Postlovens § 6).

Tyngre brev og alt av pakkepost er det altså fritt frem for å konkurrere på (så lenge man får konsesjon)

Idag heter det Posten AS, brevmonopolet skulle bort i 2009 så vidt jeg husker, men det er visst de politisk sittende kreftene imot..

Her er litt mer om konsesjonene (bl.a om prisutjevning, tjenester osv.) http://www.regjeringen.no/upload/kilde/sd/...s_konsesjon.pdf

@--CAINe--

Bl.a komplett har vel mulighet for å sende med Tollpost. Alternativt Box (bud, eid av Posten)

Endret av mtw
Lenke til kommentar

har en cpu på tur fra ebay. den har havnet på et lager på gardemoen...., WTF vill ha den nå hva er det slag lager

18.04.08 13.25 ANKOMMET LAGER 2061 GARDERMOEN

17.04.08 16.24 TIL TOLLAGER 2061 GARDERMOEN

17.04.08 08.46 TIL FORTOLLING 2061 GARDERMOEN

17.04.08 08.46 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 2061 GARDERMOEN

15.04.08 10.16 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

12.04.08 09.05 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

Lenke til kommentar

Hvis det er noen trøst så er det noen som har det verre enn deg :p

21.04.08 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Feilsendt

Tiltak: Videresendt 0024 OSLO

21.04.08 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 0024 OSLO

21.04.08 VIDERESENDT TIL MOTTAKER 0024 OSLO

16.04.08 Duplikat fra lager 0024 OSLO

09.04.08 ANKOMMET LAGER 0024 OSLO

09.04.08 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

08.04.08 TIL TOLLAGER 0024 OSLO

Lenke til kommentar

Jaja Posten er jo ett artig dyr! Men noen solskinnshistorier har man også!

Jeg fikk en pakke fra England, nærmere bestemt fra London med en verdi på ca 100£. Og hit her jeg bor så tar det nøyaktig 9 dager som regel. Først så fikk melding om at pakken var for stor til postbudet fikk til å presse den ned i postkassa. Så rakk jeg akkurat å hente hente pakken før postkontoret stengte kl 1700.

Først dagen etter fikk jeg den vanlige hentelappen der det sto at jeg skulle betale så så mye. Men da hadde jeg jo hentet pakken uten å betale noe som helst. Dette har jo skjedd en hel rekke ganger...

Så posten kan jo være snill også...

Lenke til kommentar

I mine erfaringer er "hjem på kvelden" i alle fall bare tull.

Ender opp med at du må vente hjemme i et sykt tidsintervall på feks 5 timer.

Så kommer de gjerne ikke og de legger ikke lapp i posten før neste dag :S

Så mister du sånnsett 1 dag + ventetiden når du ventet hjemme.

Har skjedd meg 2 ganger nå.... hjem på kvelden bestillt veeeldig tidlig fredag morgen.

Ender opp med at jeg har pakken på onsdag :p

Lenke til kommentar

De burde kalle det: Hjem på %unknown%

Beskrivelse av produkt:

Leveres gjerne på upassende tidspunkter vist produket da leveres i det hele tatt. Postbudet kan etter egen vilje legge lapp i postkassen der det står at en kan ant. hente varen på det lokale post kontoret(Post i butikk). Vennligst kjøp en større postkasse sånn at evt. større pakker passer nedi! Gratis: Ødeleggelse/gnuring av all annen post i postkassen! Gjelder ikke vist postkassen er nesten tom eller stor nok!

Lenke til kommentar
De burde kalle det: Hjem på %unknown%

Beskrivelse av produkt:

Leveres gjerne på upassende tidspunkter vist produket da leveres i det hele tatt. Postbudet kan etter egen vilje legge lapp i postkassen der det står at en kan ant. hente varen på det lokale post kontoret(Post i butikk). Vennligst kjøp en større postkasse sånn at evt. større pakker passer nedi! Gratis: Ødeleggelse/gnuring av all annen post i postkassen! Gjelder ikke vist postkassen er nesten tom eller stor nok!

ja, lol.. det er latterlig..

50kr og mange timer ut vinduet!!

På døren pakke zzzzzzzzzzzzzzzz fra Komplett AS

Takk for din henvendelse. Tilbakemelding fra våre kunder er et viktig bidrag i Postens forbedringsarbeid.

Det er selvsagt meget beklagelig at pakken ikke ble levert på døren.

Etter registrering i vårt sporingssystem, så skal det ha vært et utleveringsforsøk 14.04.08, kl 20.02. Det er i skrivende stund vanskelig å si hva som kan ha skjedd i dette tilfellet.

Henvendelsen er registrert og tilbakemelding gis til ansvarlig enhet i Posten.

Pakker som ikke blir utlevert på kveldstid vil kunne hentes på det lokale postkontor/Post i Butikk innen to dager etter utkjøringsforsøk.

Igjen beklager vi det inntrufne, og vi håper at Posten i fremtiden kan levere tjenester du som kunde kan være fornøyd med.

Med vennlig hilsen

xxx yyy

Kundekonsulent

lol, gjett hvem som ventet hjemme i intervallet 17:00-21:00?? Yours truly!

50kr i dass, mange timer venting og jeg fikk ikke pakken før dagen etterpå :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...