Gå til innhold

Hadde du solgt øl til denne berta?


Anbefalte innlegg

Ølmonopol :omg:

 

Får være ille nok at vi må holde oss til vinmonopolets sære åpningstider for å få tak i noe sterkere enn øl, men akkurat ølen min er jeg veldig fornøyd med å kunne kjøpe på hvilken som helst dagligvarebutikk.

Prisene vil også gå opp i daglivarebutikken siden de tjener en god del penger på salg av øl, cider og rusbrus.

 

EDIT: Hva blir det neste? Røyk og snus monopol?

Endret av oblivion_-__
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ølmonopol :omg:

 

Får være ille nok at vi må holde oss til vinmonopolets sære åpningstider for å få tak i noe sterkere enn øl, men akkurat ølen min er jeg veldig fornøyd med å kunne kjøpe på hvilken som helst dagligvarebutikk.

Vi må jo også holde oss til de sære ølsalgstidene også.

Lenke til kommentar
Ølmonopol :omg:

 

Får være ille nok at vi må holde oss til vinmonopolets sære åpningstider for å få tak i noe sterkere enn øl, men akkurat ølen min er jeg veldig fornøyd med å kunne kjøpe på hvilken som helst dagligvarebutikk.

Om du drikker kun for å bli dritta så er ikke ølmonopol nødvendigvis fordelaktig. Er du derimot glad i øl, og kan øl kan et ølmonopol bidra til økt fornøyelse rett og slett ved at utvalget og ekspertisen blir større.

Vinmonopolet er en genistrek ang overnevnte, dessuten er ofte ettertraktede viner billigere i Norge enn i utlandet, rett og slett fordi vinmonopolet ikke blir styrt av markedsmekanismene.

Lenke til kommentar

Syntes faen meg synd i henne, jeg tror denne jenten kommer til å bli stemplet som den MEGA nerden etter dette, tenk på alle de tenåringene hun "ødelegger" for .....

 

Men jeg syntes og hun ser ut som hun er over 18 år, Men hva hjelper det egentlig at folk blir bedre til å sjekke legitmasjoner, det finnes faktisk folk som er 18 år som kjøper for dem, Hvis ikke foreldre vil at barna skal drikke, slutt å gi dem så mye i lommepenger! Det er jo og lov til å be dem komme hjem til avtalt tid, alkoteste hvis de vil gå så langt.

 

Men barn skal være barn og barn er nysjerrige.

Lenke til kommentar
Ølmonopol :omg:

 

Får være ille nok at vi må holde oss til vinmonopolets sære åpningstider for å få tak i noe sterkere enn øl, men akkurat ølen min er jeg veldig fornøyd med å kunne kjøpe på hvilken som helst dagligvarebutikk.

Vi må jo også holde oss til de sære ølsalgstidene også.

 

Tåpelige nok de ja. Kom fram til kassa tre stakkars minutter for sent en lørdag, og måtte pent klare meg uten lørdagspilsen min, i tillegg fikk jeg nærmest kjeft av det sure dyret i kassa for at jeg "prøvde meg".

Lenke til kommentar
Legitimasjon skal sjekkes hvis man er i tvil. Det vil da si at det ikke er noe fasitsvar, fordi kanskje vedkommende kasserer trodde hun var over 18. I alle fall slik jeg tolker det. I visse deler i USA er det legitimasjonsplikt, uansett alder. Vi kan vel innføre det her også, så slipper vi alt maset.

 

I USA går alle rundt med fake ID. Vil du ha det her også?

Lenke til kommentar
Legitimasjon skal sjekkes hvis man er i tvil. Det vil da si at det ikke er noe fasitsvar, fordi kanskje vedkommende kasserer trodde hun var over 18. I alle fall slik jeg tolker det. I visse deler i USA er det legitimasjonsplikt, uansett alder. Vi kan vel innføre det her også, så slipper vi alt maset.

 

I USA går alle rundt med fake ID. Vil du ha det her også?

 

ikke alle

Lenke til kommentar
Man skal ikke be om legitimasjon av alle man tror er under 18, man skal be om legitimasjon av alle man tror er under 23.

 

Man skal ikke be om det, de skal vise den uoppfordret..

Det er sant, men det betyr ikke at fordi om noen ikke viser legitimasjon uoppfordret, så har ikke de soms itter i kassa noe ansvar. Begge parter har ansvar, og nå var det personen bak kassa jeg snakket om.

Lenke til kommentar

Hadde alltid sport om legg uansett(bortsett om noen har grått hår^^) hadde solgt til henne pga at jeg har fått sparken fra jobben, men så er det jo lettere i teorien en praksis:P. hadde ikke jeg jobbet dær å jeg hadde kjent henne og visst at hun var en ansvarlig og fornuftig person hadde jeg kjøpt for henne. Synes det er for galt å sette personer i "bås" pga alderen, personer er forskjellige mentalt i alder. Så er jo dette noe man gjør i det skjulte da:P

Lenke til kommentar
I USA går alle rundt med fake ID. Vil du ha det her også?

 

Vennligst ikke skriv 'alle', det virker så ufattelig useriøst. Over til spm ditt; jeg er så naiv at jeg velger å tro at hvis det ble legplikt, ville færre prøve. Lånt leg er en sak, men hvor mange har kjentfolk som har en troverdig likhet utseendemessig? Bestilte leg er lette å gjennomskue, og med litt skjerping på kontrollen, vil man lett kunne gjennomskue lånte leg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...