pengolf Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3143459.ece Ikke så rart, spør dere meg. Dama blir sendt inn i butikken med bestemorklær, og hun ser generelt mye eldre ut enn en 14-åring. Hun virker også som en reflektert og fornuftig voksen person, og tar neppe skade av å ta seg en øl eller to. Organisasjonen som testet butikkene - Juvente - er en organisasjon av avholdsfolk. Endret 23. november 2007 av pengolf Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hu var nice da Skal til lillestrøm etterpå, får se etter hu Men nok OT, er ikke bare i lillestrøm det er sånn, er sånn i Vestfold og. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Bildet vises som "avlangt" i nettleseren. Vet ikke om Opera endrer på bildet, eller om bildet er sånn, men det er i alle fall ikke riktig. Jenta ser altså høyere og slankere ut enn det bildet tilsier. Dog, jeg hadde nok reagert. Hadde ikke vært 101% sikker på at hun var over 18. Ser det på littegrann på sminka. Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Ville tippet hun var 17. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Det er vel egentlig ganske slapt rundt omkring. Har selv greid å kjøpt øl siden jeg var 14. Og jeg så vell ikke akkurat ut som jeg var over 18 da... Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Det er lett å skylde på butikkene, men det er fatisk de som sitter i kassa sin feil. Foreslår 5000 i bot. Like alvorlig som å kjøre på rødt lys, er det ikke? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) haha, hu går i klassen min. Forundrer meg egentlig ikke at hun fikk kjøpt. Endret 23. november 2007 av hans3k Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Seriøst? Visste du at hun skulle være med på de greiene der? Er hun med i avholdsbevegelsen? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Ja, seriøst. Jeg visste ikke om det der, men hun er med på så mye rart at jeg ble egentlig ikke overrasket. Hun er med i Juvente ja. Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Er vel litt tidlig å bestemme seg for å være avholds. Er du med der? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Nei, jeg er ikke med der. Har ikke uten videre planer om å bli medlem der heller. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Det er lett å skylde på butikkene, men det er fatisk de som sitter i kassa sin feil. Foreslår 5000 i bot. Like alvorlig som å kjøre på rødt lys, er det ikke? Etter det jeg har skjønt, skal man spørre etter legg hvis man er i tvil om vedkommende er over 18. Hvis da vedkommende ser ut som hun er over 18, hvorfor skal man da bøtlegges for å ha solgt til en mindreårig? Lenke til kommentar
pengolf Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Er hun religiøs? Det er lett å skylde på butikkene, men det er fatisk de som sitter i kassa sin feil. Foreslår 5000 i bot. Like alvorlig som å kjøre på rødt lys, er det ikke? Etter det jeg har skjønt, skal man spørre etter legg hvis man er i tvil om vedkommende er over 18. Hvis da vedkommende ser ut som hun er over 18, hvorfor skal man da bøtlegges for å ha solgt til en mindreårig? Feil, man skal spørre om legg hvis man er i tvil om vedkommende er under 23 år. Og svært få 14-åringer ser ut som de er 23. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg hadde spurt hadde hun kommet i min kasse. Syntes ikke hun ser så forferdelig gammel ut, hvertfall ikke eldre enn meg. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Kun utifra bildet ville jeg glatt tippet at jenta var 23-24 år. "Juvente er en ungdomsorganisasjon mot rasisme og rusmidler og siden september har de kontrollert 19 butikker i tre kommuner i Akershus. 17 av butikkene solgte alkohol til mindreårige." http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3141123.ece Er jo direkte fjollete å benytte slike "triks" dvs. personer som åpenbart kan oppfattes som myndige og vel så det. Skal en slik test/undersøkelse ha den minste troverdighet bør man vel bruke en skikkelig fjortiss skrott. Juvente Lenke til kommentar
chokke Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Mhm, hun hadde glatt fått kjøpe fra meg. Hun var også på Forbrukerinspektørene på NRK (tror jeg det var) og hun ser seriøst ikke ut som 14. Forøvrig samme med han gutten de hadde med der. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Glatt. Jailbait for alle penga. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Syns ikke hun så ut som over 18 egentlig. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Alle ungdommer får tak i røyk og alkohol. Er bare å spørre stoerbor eller storesøster, eller en kompis som er gammel nok. Vi har vel alle truffet på ungdomsgjengen som henger yttafor kiosken eller butikken og griper fatt i oss som er gamle nok for å spørre oss. Og vi har vel alle vært der sjøl også en gang i tida.. Enkelte er vel der nå.. Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg bor i Lillestrøm... har sett hu ja, men ble sjokka når jeg fant ut at hu var 14!! hadde gjettet 16-17. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå