Gå til innhold

Hadde du solgt øl til denne berta?

Anbefalte innlegg

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3143459.ece

Ikke så rart, spør dere meg. Dama blir sendt inn i butikken med bestemorklær, og hun ser generelt mye eldre ut enn en 14-åring. Hun virker også som en reflektert og fornuftig voksen person, og tar neppe skade av å ta seg en øl eller to.

Organisasjonen som testet butikkene - Juvente - er en organisasjon av avholdsfolk.

Endret av pengolf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildet vises som "avlangt" i nettleseren. Vet ikke om Opera endrer på bildet, eller om bildet er sånn, men det er i alle fall ikke riktig. Jenta ser altså høyere og slankere ut enn det bildet tilsier. Dog, jeg hadde nok reagert. Hadde ikke vært 101% sikker på at hun var over 18. Ser det på littegrann på sminka.

Lenke til kommentar
Det er lett å skylde på butikkene, men det er fatisk de som sitter i kassa sin feil. Foreslår 5000 i bot. Like alvorlig som å kjøre på rødt lys, er det ikke?

Etter det jeg har skjønt, skal man spørre etter legg hvis man er i tvil om vedkommende er over 18.

Hvis da vedkommende ser ut som hun er over 18, hvorfor skal man da bøtlegges for å ha solgt til en mindreårig?

Lenke til kommentar

Er hun religiøs?

Det er lett å skylde på butikkene, men det er fatisk de som sitter i kassa sin feil. Foreslår 5000 i bot. Like alvorlig som å kjøre på rødt lys, er det ikke?

Etter det jeg har skjønt, skal man spørre etter legg hvis man er i tvil om vedkommende er over 18.

Hvis da vedkommende ser ut som hun er over 18, hvorfor skal man da bøtlegges for å ha solgt til en mindreårig?

Feil, man skal spørre om legg hvis man er i tvil om vedkommende er under 23 år. Og svært få 14-åringer ser ut som de er 23.

Lenke til kommentar

Kun utifra bildet ville jeg glatt tippet at jenta var 23-24 år.

"Juvente er en ungdomsorganisasjon mot rasisme og rusmidler og siden september har de kontrollert 19 butikker i tre kommuner i Akershus. 17 av butikkene solgte alkohol til mindreårige."

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3141123.ece

Er jo direkte fjollete å benytte slike "triks" dvs. personer som åpenbart kan oppfattes som myndige og vel så det. Skal en slik test/undersøkelse ha den minste troverdighet bør man vel bruke en skikkelig fjortiss skrott.

Juvente :thumbdown:

Lenke til kommentar

Alle ungdommer får tak i røyk og alkohol. Er bare å spørre stoerbor eller storesøster, eller en kompis som er gammel nok. Vi har vel alle truffet på ungdomsgjengen som henger yttafor kiosken eller butikken og griper fatt i oss som er gamle nok for å spørre oss. Og vi har vel alle vært der sjøl også en gang i tida.. Enkelte er vel der nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...