Gå til innhold

Star Trek fans, gi meg råd!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I det siste har jeg tenkt tilbake på noen sinnsykt kule episoder jeg så av Star Trek da jeg var yngre. Hele konseptet med Borg'ene og det der husker jeg var veldig spennende. Jeg har tenkt til å begynne å se på litt Star Trek nå, og spørmålet er: Hvilken serie bør jeg begynne på?

Voyager serien er den suverent beste. DS9 er langsom og kjedelig, Enterprise likeså selvom den ble bedre i dens siste sesong før den ble kansellert. Jeg anbefaler absolutt Voyager, de beste og mest interessante storylines og karakterer. Doktoren er kanskje den beste karakteren ever, og 7 of 9, borg-baben, hubba hubba :-)

Lenke til kommentar

Sisko er jo tullete. Ikke missforstå, jeg digger serien, og han. Men du må være enig at han er tullete.

Han er helt avhenging av andres meining for å komme til en konklusjon, og tør ikke gjøre ting på engenhånd. Han må hele tiden snakke ut ting og overanalysere alt som forgår.

Kirk er "kongen" grunnen til han var først, og morsomst å se på. Dumdristig og kul. Spock, Bones, Scotty. Nah, det er lite å ikke like her.

Picard er smart og rå. Han står fast og oser selvsikkerhet og stolt het. Han snakker med andre bare for å komme til EGEN konklusjon

Sisko må snu til andre og si "hva synes du jeg bør gjøre?" så "Ja du har rett" og gjør det....også har han den tvilsomme sønnen sin (som i min meinen er homofil).

Enaste som var verdt her var Quark og Odo.

Janeway liker jeg faktisk, det er tydelig hun er insperert av Kirk. Men Voyager var en grusom serie med svært få bra episoder. Enaste som gjorde at jeg såg på var pga han hologram legen. Han er genial, også seinere som Seven of Nine i bilde, da også ble det mer moro.

Endret av nosync
Lenke til kommentar

Voy var jo den siste ekte star trek serien noe Enterprise ikke var.

Voy manglet de virkig gode karakterene som TNG og DS9 hadde

men det skal sies at Voy hadde noen få kjempe gode episoder. mens TNG og DS9 hadde hele sesonger som var kjempe gode

Enterprise hadde omtrent ikke en eneste god episode, ingen gode karakterer eller noe ting, 4 helt bortkasta sesonger.

jeg venter på mer fra TNG universet, det er jo 21 sesonger fra det universet må jo være mulig å lage flere serier der

Lenke til kommentar

Av og til lurer jeg på om Gunfreak er min indre personlighet eller noe. Alt det Gunfreak sier om Star Trek i ulike tråder er nøyaktig hva jeg mener.

Og bare for å rippe opp igjen det der med Sisko:

Aller første episoden oppsummerer egentlig Sisko i et nøtteskall. Picard har alltid behandlet både sine likesinnede og underordnede med meget stor respekt. Men av en eller annen grunn tråkker han på Sisko til de grader. Han behandler Sisko nesten som en rebelsk ungdom.

Det verste er at Sisko bare står og tar i mot. Han bygger opp sinne, men gjør ikke annet enn å bare ta i mot.

I tillegg har ikke Sisko noe driv. Han vil aller helst bare være hjemme og ta seg av barnet sitt. Det er bare tilfeldigheter som gjør at han ikke resignerer fra Starfleet.

Dette er altså en mann som ikke brenner for det han gjør. Egentlig har han ikke lyst å gjøre det han gjør i det hele tatt. Han lar seg tråkke på av andre. I tillegg oppdager man fort at Sisko så og si aldri tar avgjørelser selv, men støtter seg til andre.

Det er nok en grunn til at han er kaptein på en romstasjon som ikke engang er Starfleets eiendom, og ikke kaptein av et skip. Han er ikke verdig å pusse Picard eller Kirks sko engang ;)

Forøvrig synes jeg det er positivt (og ganske morsomt) at man faktisk har valgt å skrive inn en slik personlighet som kaptein. Man viser at Starfleet ikke bare består av "creme de la creme" personligheter.

Og ja, jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har hørt noen diskutere noe annet enn hvem som er best av Picard og Kirk.

Lenke til kommentar

Angående Voyager: den episoden der de tester transwarp-teknologien og de som er ombord på lettskipet opplever omvent evolusjon var så dårlig at faktisk manusforfatteren, Brannon Braga, selv sa at det var muligens den aller dårligste Star Trek-episoden han har skrevet, og han er den som har skrevet flest episoder.

Episoden heter "Threshold" og var episode 15 i sesong 2.

Lenke til kommentar

Sisko er et menneske, med feil og mangler. Picard er en pappfigur, en endimensjonal "helt" som egner seg bedre som idealistisk forbilde enn som et eksempel på et ekte menneske. Jeg skal ikke si at TNG er en dårlig serie, jeg har selv sett alle sesongene, men for meg er det ingen tvil.

Og om sønnen til Sisko er homofil, vel... idiotisk "argument". Faktisk enda tåpeligere enn å bruke det at du ikke har hørt noen mene Sisko er den "beste" kapteinen før som et argument. Med "beste" mener jeg selvsagt mest interessant.

Lenke til kommentar
Og om sønnen til Sisko er homofil, vel... idiotisk "argument". Faktisk enda tåpeligere enn å bruke det at du ikke har hørt noen mene Sisko er den "beste" kapteinen før som et argument. Med "beste" mener jeg selvsagt mest interessant.

"Argument" hva snakker du om? Det var min meining at han er det, hadde ingenting med argument å gjøre...

Alt er åpen for diskusjon om du er uenig så ok, greit det. Men ikke kom her å si at andres syn og meiner er tåpelig bare fordi du er ikke på samme synspunk på saken.

Jeg ville ikke kalt Picard for "endimensjonal". Han er en person som har full tro i The Federation og følgers den "manual" til punktet. Han er en ekte "patriot" som følger order og gjør det som er "rett".

Men også bryter regler dersom han ser en feil i systemet, og setter den på prøve. Han ER en "helt" ja. I dens full betydning.

Endret av nosync
Lenke til kommentar
Sisko er et menneske, med feil og mangler. Picard er en pappfigur, en endimensjonal "helt" som egner seg bedre som idealistisk forbilde enn som et eksempel på et ekte menneske.

Akkurat det er en ganske meningsløs påstand spør du meg. Det er jo direkte feil. Picard er like menneskelig og har flere store "feil og mangler". Eneste forskjell er at hvilke "feil og mangler". For å nevne et par:

Picard hater barn

Picard klarer ikke binde seg, og store problemer med forhold

Picard har en skade på hjertet som han skammer seg grusomt over og føler at det gjør han til "damaged goods".

etc.

etc.

Forskjellen på Sisko og Picard er rett og slett at de er helt motsatte. Picards feil og mangler er de aspektene Sisko er sterk på, og Siskos feil og mangler er det Picard er sterk på.

Og siden du drar interesant inn i bildet. Sisko er mest interesant som person for de som liker menneskelige konflikter, og problemer med det man driver med, mens Picard er mest interesant som person for de som liker moralske og etiske dilemaer. Og nettopp det er grunnen til at jeg selv foretrekker Picard. Menneskelige konflikter og problemer med det man driver med, ja det finner man i annenhver serie på TV. Men moralske og etiske dilemaer, det er ikke noe man ser på TV hver dag.

Uansett, å hevde at Picard er en pappfigur og ikke et menneske, vil jeg da hevde er en ganske absurd påstand. Han er nok mye mer moralsk enn mannen på gata, men han har store feil og mangler akkurat som alle andre.

Lenke til kommentar
Akkurat det er en ganske meningsløs påstand spør du meg. Det er jo direkte feil. Picard er like menneskelig og har flere store "feil og mangler". Eneste forskjell er at hvilke "feil og mangler". For å nevne et par:

Picard hater barn

Picard klarer ikke binde seg, og store problemer med forhold

Picard har en skade på hjertet som han skammer seg grusomt over og føler at det gjør han til "damaged goods".

etc.

etc.

Han hater ikke barn...herregud skal si du har missforstått hele personen....eller du har bare sett 2 episoder av TNG.

Han liker ikke barn på The Enterprise fordi det er farligt.

Husker du ikke episodene han hjelper barn, og særlig filmen "First Contact" der han gråter over barna som døde i brann?

Picard er en av de mest "mennesklige" characters i Star Trek serien. Med masse komplekse følelser og sider, men han går ikke rundt og viser dem pga han er jo i en leder stilling og må vise styrke....

Det er godt du har Locutus som din avatar og ikke Picard...for han forstår du tydligvis ikke....

Endret av nosync
Lenke til kommentar

Picard liker ikke barn i begynneslen, han sier det rett ut at han ikke takkler dem, men gjennom flere sitvasjoner kommer han over dette problemet og utvikler seg

det er ikke first contact han gråter i men generations og det er fordi broren og nevøen hans døde i brannen.

i episoden han hjelper barna ser man jo tydlig at han sliter i begynnelsen med dem og føler seg utilpasset

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Picard liker ikke barn i begynneslen, han sier det rett ut at han ikke takkler dem, men gjennom flere sitvasjoner kommer han over dette problemet og utvikler seg

Jeg vet hvilken episode du refferer (har begynt å se alle omigjen) til og da har du missforstått. "I have always said children should not be onboard the Enterprise".

Han hater dem ikke men de gjør han "uncomftorable" for han vet ikke hvordan han skal forholde seg til dem, han har jo ikke barn selv.

Ja stemmer, Generations var det...takk ;)

Endret av nosync
Lenke til kommentar
Han hater ikke barn...herregud skal si du har missforstått hele personen....eller du har bare sett 2 episoder av TNG.

Han liker ikke barn på The Enterprise fordi det er farligt.

Husker du ikke episodene han hjelper barn, og særlig filmen "First Contact" der han gråter over barna som døde i brann?

Picard er en av de mest "mennesklige" characters i Star Trek serien. Med masse komplekse følelser og sider, men han går ikke rundt og viser dem pga han er jo i en leder stilling og må vise styrke....

Det er godt du har Locutus som din avatar og ikke Picard...for han forstår du tydligvis ikke....

a) Ikke beskyld meg for å ikke vite noe om Picard. Jeg har sett hele TNG nærmere 10 ganger. Flåsete kommentarer som

herregud skal si du har missforstått hele personen....eller du har bare sett 2 episoder av TNG.

er jo bare dårlige forsøk på herskerteknikk, og er bare trist.

b) Grunnen til at jeg skrev hater barn er fordi dette er nettopp det inntrykket hans underordnede har av han. Og det er jo nettopp det Wesley Crusher sier i "Samaritan Snare": "You hate kids, everybody knows it".

Og det har absolutt ingenting med at han synes det er feil å ha familier på skip. Men det faktumet at han har store problemer med å forholde seg til barn, og dermed (i hvertfall i starten) gir de rundt han inntrykket av at han hater barn.

Lenke til kommentar

Makan til typisk Trekkie stereo type....

"Jeg har sett Star Trek 10 ganger så!"

"Du kan tydligvis ikke Star Trek."

"Jeg kan mer"

"Picard er best"

Herregud, ikke rart mangen ser på Star Trek fans som "rare idioter". Jeg liker serien jeg også, men kom ann folkens, skjerp dere og oppfør deg som voksne.

Star Trek skal liksom være den "tenkende mannens Sci-Fi" serien, og dere setter den i dårlig lys.

Just enjoy it for what it is. A TV SHOW! (quote Willam Shatner fra boken "Get a Life!")

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...