Jext Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg har vært oppslukt i flere Sci-Fi serier, bl.a Stargate SG-1, Stargate Atlantis og Battlestar Galactica. I det siste har jeg tenkt tilbake på noen sinnsykt kule episoder jeg så av Star Trek da jeg var yngre. Hele konseptet med Borg'ene og det der husker jeg var veldig spennende. Jeg har tenkt til å begynne å se på litt Star Trek nå, og spørmålet er: Hvilken serie bør jeg begynne på? Jeg vil ikke se på den helt gamle, tenker det blir litt corny og gamle effekter og slikt. Har såvidt tittet litt på The Next Generation, er dette et bra sted å begynne? Mister jeg noe særlig om jeg starter på en av de nyere seriene? Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 TNG og DS9 er de "enkleste" (men jeg vil også si de beste) seriene å begynne med for å gli inn i universet. Historiemessig spiller det veldig liten rolle hvilken du begynner på. Det er noen tråder, men ingen av betydning. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Start med TNG, det er den første serien(og den beste) men effektene er gammle og ser du andre serier først vil du bil skuffet, ikke så mye action, men kjempe gode (og dype) historier. selv syns jeg TNG bare er slått av SG1. så ser du DS9 igjen har de samme star trek type historier med moralske dimlemar, men er også mye mer action og humor en TNG DS9 er også en kjempe fin serie så har du tid og penger kan du se Voyager, den er langt svakre en TNG og DS9, men du sa du likte Borgs, og det er masse borgs i Voy, det er også noen kjempe gode episoder i den serien også(men mye færre enn i TNG og DS9) Lenke til kommentar
ikodn Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 TNG er min favoritt. Har også planer om å avslutte "Enterprise", har ikke sett sesong 4 der ennå.. Vil anbefale begge, selv om TNG er mer ekte Star Trek. Enterprise har litt utypiske historier til tider, spesielt dilemmaene de kommer oppi. Men bra karakterer og generelt bedre effekter enn TNG. TNG har bra karakterer som gjør serien kjekk å se. Voyager mangler kanskje nettopp det. Til tros for hva andre sier, liker jeg ikke kapteinen på voyager... Har prøvd meg på noen sesonger, men har gitt opp. DS9 ble heller ikke helt min greie, mye fordi det var et avvik ifra romskip greia. Synes å huske at det var bra sci fi likevel, men etter min mening så er TNG og Enterprise serien de beste.. Siden du ikke har sett så mye tidligere, hadde det kanskje vært artig å sett enterprise først, siden den dekker tiden før TNG...?? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 vel det blir masse romskip på DS9 utover, blant annet store slag med hundrevis av skip Lenke til kommentar
Jext Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Takker for kjempefine svar! Da blir det nok TNG jeg starter på, og jobber meg videre derfra. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Er på utkikk etter en ny Sci Fi serie selv. Har akkurat kommet meg igjennom Farscape ( var ikke noe mer enn midt på treet synes jeg ) å er sugen på noe litt anderledes. Kanskje jeg skulle gi TNG en liten test å se om jeg liker det Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 TNG har enkelt best karakterer i noe Star trek og slår det meste annet i sci-fi også. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Karakterene i DS9 er mye bedre enn karakterene i TNG. DS9 er en langt bedre serie, med en sammenhengende historie som strekker seg over hele seriens levetid, i motsetning til TNGs noe platte form der hver episode som regel er et avsluttet kapittel. Se gjerne TNG, men om du ikke faller helt for serien så gi DS9 en sjanse Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 De eneste karakterene jeg likte godt i DS9 var Bashere, O'biran og Worf og 2 av dem er TNG karakter. DS9 er mange gode små roller, men hovedpersjonene er for det meste kjedelige, og da tenker jeg spesielt på sisco, han er en tulle kaptein i forhold til Picard. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) TNG for underholding og mer "seriøs" titting....., men TOS (The Original Series) for fest/forspiel! INGEN kan slå Capt. Kirk og Spock!! INGEN! Jeg og noe kamerater pleir å alltid ha noen episoder kjørende mens vi drikker. Det er kanon flipp å se på! Endret 23. november 2007 av AvidGamer Lenke til kommentar
ikodn Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Enterprise karakterene hadde litt mer dybde og realisme i form av at de ikke var idealistiske agostikere som i TNG Enterprise serien bærer preg av at den er post Gene Roddenberry, da fyrer hadde et heller idealistisk bilde om hvordan fremtiden skulle være.. Folks relasjoner/oppførsel i E. er langt mer realistiske enn i andre Star trek serier. Men, folks preferanser varierer.. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Ent folka er ikke mer realistiske enn TNG universet, er det bare mer like slik vi er i dag TNG universet er nesten 400 frem i tid, og viss mennesker da ikke er som de er på TNG så ville vi være døde lenge før 400år og de er ikke agnostikere i TNG med ateister, religion er borte vekk blant mennesker på den tiden. noe som er et must ellers ville religion ført til utslettelsen av mennesker Lenke til kommentar
ikodn Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Var på et foredrag i dag som bland annet omhandlet at religion er på vei tilbake inn i det oftenlige igjen kontra å være noe privat... Egentlig en lite morsom greie i forhold Har selv ingen tro at religion vil være utslettet om 400år. Religiøse tendenser i folk er ikke hardkodet inn i genene slik folk nåtildags vil ha det til. Det er enkelte sosiale ting som kan og spiller inn ja, men de er ikke alene forklarende til religions forekomsten hos folk. Når jeg kaller de agnostikere, er det fordi enn har halv guder eller hva enn kan kalle det i TNG serien, som Q og de. Men, for all del, om de er agnostikere eller ateister betyr ikke så mye for min del, ser fremdeles på det som idealisme Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Start med TNG, ja. Vil også skyte inn et forslag om å se Babylon 5; en fantastisk serie som virkelig satte fart i historier som går over hele sesonger, og faktisk over hele serier også. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Men er TOS så ille da? Jeg har ikke sett annet enn noen filmer fra denne eraen men jeg bare lurer. Jeg ser selv på TNG på Viasat 4 nå for tiden. Har selv ikke noe i mot gammel sci/fi. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) TOS er bra, men vær beredt på at serien inneholder noen utrolig teite episoder. Du må like Shatner og Nimoy hvis du skal ha glede av å se TOS. Endret 24. november 2007 av Bludd Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Men er TOS så ille da? Jeg har ikke sett annet enn noen filmer fra denne eraen men jeg bare lurer. Jeg ser selv på TNG på Viasat 4 nå for tiden. Har selv ikke noe i mot gammel sci/fi. Se på filmene. De er ufattelig bra. Du starter med folka fra TOS, så går den over til TNG. Filmene er noe av det beste Sci-Fi som er ute. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) De eneste karakterene jeg likte godt i DS9 var Bashere, O'biran og Worf og 2 av dem er TNG karakter. DS9 er mange gode små roller, men hovedpersjonene er for det meste kjedelige, og da tenker jeg spesielt på sisco, han er en tulle kaptein i forhold til Picard. Sisko er utvilsomt den beste kapteinen i noen Star Trek-serie. Hva med karakterer som Quark, Dax og Odo? Alle disse hovedpersonene er godt utviklede karakterportretter som går langt utenpå de flate karakterene i TNG, og ingen av dem er kjedelige. Hva med Garak? Hva med Gul Dukat, General Martok, Weyoun og Morn? Det er nettopp karakterene som er DS9s store fordel i forhold til TNG. Samtidig er DS9 en mørkere og mer realistisk serie, med lange og gode historielinjer i motsetning til TNGs mer overfladiske og episodebaserte framdrift. Endret 28. november 2007 av svinepelz Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Det som jeg synes var dårligst med DS9 var religionvinklingen. Bajoranerne var religiøse, greit, men det føltes som det var ørten episoder om teite religiøse ting. Uansett, jeg er stor fan av Star Trek, og har sett alt utenom siste sesongen av TOS, men jeg skal se den etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå