Snorre Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Takk det samme. Schizofrene er ikke som de presenteres i media, de har bare en annen virkelighetsoppfatning, ikke nødvendigvis flere personligheter. Det har ikke noe med spaltet personlighet å gjøre. Som Jan-Erik sier så har ikke schizofreni noe med spaltet personlighet å gjøre. Schizofreni er et helt missforstått begrep som har blitt voldtatt av media og amatør-psykologer i lang tid. Desverre. Og la meg legge til at Eplefe egentlig vet hva det betyr. Mitt innlegg siktet til lekmannens oppfatning av ordet. Endret 28. november 2007 av Snorre Lenke til kommentar
Performance Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Takk det samme. Schizofrene er ikke som de presenteres i media, de har bare en annen virkelighetsoppfatning, ikke nødvendigvis flere personligheter. Det har ikke noe med spaltet personlighet å gjøre. Som Jan-Erik sier så har ikke schizofreni noe med spaltet personlighet å gjøre. Schizofreni er et helt missforstått begrep som har blitt voldtatt av media og amatør-psykologer i lang tid. dessverre. Det jeg fikk vite av de som kom til oss å snakket om dette sa at de med schitzo---eehm ja, hørte stemmer og slikt, og folk som ba de gjøre ting og folk som sa ting om andre til de, som kun var tull... er det slik, eller satt jeg i 5 timer å hørte på kødd? Edit: Ble to kødd på rad der Endret 28. november 2007 av Performance Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Ingen som har sett "Me, myself and Irene" her? Schizofrene sloss jo med seg selv, hiver seg seg selv ut av biler osv. Jeg mener, hvorfor skulle en film lyve? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Nei hvorfor skulle en film lyve? Og Freud er historiens fremste psykolog, alle psykologer er psykoterapauter, og menneskesinnet er høyst ukomplisert. ^^ Det finnes så mange fordommer rundt den psykologiske vitenskapen at det er skummelt. Det jeg fikk vite av de som kom til oss å snakket om dette sa at de med schitzo---eehm ja, hørte stemmer og slikt, og folk som ba de gjøre ting og folk som sa ting om andre til de, som kun var tull... Det stemmer at et av symptomene ved Schizofreni er at man hører stemmer. Men det betyr ikke at man er schizofren bare man hører stemmer i hodet. Det finnes andre lidelser og sykdommer som gir dette symptomet. Så man skal være forsiktig med å sette diagnose på folk. La de som er utdannet til det (psykologer, psykriatere og leger) ta seg av slikt. Mye tryggere. ^^ Endret 28. november 2007 av Snorre Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 I tillegg er det ganske mange som sier at stemmer i hodet ikke eksisterer, og at grunnen til at dette er tegn på psykiske lidelser er fordi man ikke kjenner igjen motstridende tanker som sine egne og gir dem en egen "personlighet" oppi hodet sitt. Men hva faen? Er dette "den lille tråden for vi som er interessert i psykologi"? Nei, get back on topic (lol, at jeg sier dette til en moderator) Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Aaaah, tilbake til emnet folks. Og det inkluderer deg Snorre! On-Topic: Trådene med K-Soft er jo bare evig morsomme. En daglig leder (som også er styreleder ^^) som sitter og angriper kundene sine på et offentlig forum. Jeg må bare le. Makan til idiot (nå blir jeg vel saksøkt). Endret 28. november 2007 av Snorre Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Snorre, pass på nå! *Ringe K-Soft styret (nei, vent, det er jo bare en person det!) og si ifra* Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 "Ja, la meg sette deg over til personen som håndterer slikt, hallo ja. Jaså, sier du det? La meg bare konferere litt med meg selv her." Jeg kom til å huske bake-worklogen min her mens jeg prøvde å sove i natt. Det var koselig. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...mp;hl=vi+fanget Denne husker dere vel? :!: Lenke til kommentar
Jan Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Hva het han karen som lagde slike 'Hey vi blir kjent da?' Nordlending med hawaii-t-skjorte + tapet, samt plakater av Jenna Jameson..? Husker han sa 'Nei, jeg er ikke han fyren i den andre tråden', til tross for identisk interiør.. Så har jo vi flygesparkrusseren som vil ha jobb. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hva het han karen som lagde slike 'Hey vi blir kjent da?' Nordlending med hawaii-t-skjorte + tapet, samt plakater av Jenna Jameson..? Husker han sa 'Nei, jeg er ikke han fyren i den andre tråden', til tross for identisk interiør.. Ah, det var en eller annen kar som hadde 88 i nicket sitt før, og som har en Mercedes stasjonsvogn. Skal prøve å komme på nicket hans. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...mp;hl=vi+fanget Denne husker dere vel? :!: Ja, den husker jeg. Sykt at det snart er et år siden! Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Morsomme de der Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Lagde akkurat en lik tråd som denne, men denne var jo først. Har noen spesielt gode og morsomme minner - Sexdagboka til han "døve" fyren *snip* Han var faktisk døv. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Han klaget jo på harddiskstøy! Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Han klaget jo på harddiskstøy! Ofte overlapper definisjonen av "døv" og "tunghørt" hverandre. Vanligvis definerer man døv ut fra hva man presterer å høre i vanlige sosiale situasjoner, altså selv om man er så "døv" at man ikke klarer å følge med i normal dagligtale er man likevel ikke mer "tunghørt" enn at man kan høre mange lyder i dagliglivet, inkludert datalyder (om ikke annet så med hjelp av høreapparat) Jeg synes også måten han skriver på ligner på det som er typisk for folk som har tegnspråk som førstespråk, det er veldig "tegnspråk-aktig" grammatikk i det han skriver. Endret 16. desember 2007 av A-Jay Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Han klaget jo på harddiskstøy! Ofte overlapper definisjonen av "døv" og "tunghørt" hverandre. Vanligvis definerer man døv ut fra hva man presterer å høre i vanlige sosiale situasjoner, altså selv om man er så "døv" at man ikke klarer å følge med i normal dagligtale er man likevel ikke mer "tunghørt" enn at man kan høre mange lyder i dagliglivet, inkludert datalyder (om ikke annet så med hjelp av høreapparat) Jeg synes også måten han skriver på ligner på det som er typisk for folk som har tegnspråk som førstespråk, det er veldig "tegnspråk-aktig" grammatikk i det han skriver. Vel, jeg kjenner den fyren og jeg kan si at han er stokk døv. Islanbadsj: Hva angår harddiskstøy: døve "hører" med kroppen. Han kan for alt du vet, ha plassert fingeren på kabinettet og merket at den durte mer enn noe annet i maskinen. Ok, dette vet jeg fordi jeg selv er som ham. Forskjellen mellom han der og jeg er bare at jeg har norsk som førstespråk. Og at jeg ikke legger ut om mitt sexliv på diskusjon.no Edit: la til noe Sorry for offtopic. Endret 16. desember 2007 av tOmma- Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg registrerte meg på overklokking.no, nuff said. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Tråden hvor Pai søkte en Ida var også ganske morsom. =P Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Tråden hvor Pai søkte en Ida var også ganske morsom. =P Han endte opp med en Nora. What a letdown. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå