Gå til innhold

Er det mulig å oppnå verdensfred?

Anbefalte innlegg

Nå til dags med så mange forskjellige konflikter og kriger og generelle problemer så virker det kansje som verden aldri vil oppnå fullstendig fred. Det virker som det alltid vil være en eller flere konflikter/ kriger som foregår.

Det finnes konflikter som:

Israel - Palestina som har pågått i flere år, men som kansje ser et håp nå.

Konflikter som Israel - Iran og USA - Iran som foreløbig er ganske fastlåste.

Konflikter som Al-Qaida - USA (og vesten forøvrig) som foreløbig er ganske fastlåste

Konflikter som Al-Qaida - Israel som foreløbig er ganske fastlåste.

Og i lengden kan man ramse opp utallige konflikter som foregår den dag i dag.

Men tror dere at hele verdensbefolkningen før eller siden vil bli lei av krig? Blir det mulig at alle land går inn i en fullstendig fredsavtale?

Og hva må til for det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ingen verdenskrig. Dermed har vi ingen verdenskrig, men det er mange kriger som ikke berører de fleste andre landene.

Israel - Palestina <-- ikke krig, bare en okkupasjon der den okkperte prøver å tøffe seg iblant

Konflikter som Israel - Iran og USA - Iran, ingen krig, en kald krig er det lengste jeg kan gå til.

Konflikter som Al-Qaida - USA , en gruppering

Konflikter som Al-Qaida - Israel, en gruppering, men al quaida har ikke gjort utført noen aktiviteter i israel.

Altså for meg virker det som om at det ikke er krig mot land men mot grupperinger i forskjellige land, er helt sikker på at du kan finne folk som er med i al qauida både i usa og iran. Dermed ingen verdenskrig.

For min del bør verdenssamfunnet jobbe heller med der det faktisk er krig, som sudan osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...