kris33 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg går på Medie og Kommunikasjon på videregående og har valgt Web som tilvalgsfag. Den siste uka har bare vært web og vi har lært ganske mye PHP (lage en blogg fra scratch, vi kunne ingenting fra før). De neste ukene skal vi lage en webside hvor vi bruker det vi har lært og hvor vi får nye utfordringer å bryne oss på. Problemet er at jeg ikke har noe ide og det håper jeg dere kan hjelpe meg med. :-) Jeg vil lage en side som kan være nyttig og som faktisk kunne blitt lagt ut på internett. Jeg vil ikke lage en stupid blog som ingen kommer til å lese uansett. Jeg vil heller ikke lage en personlig side/portefølje. Dere kan gjøre to ting: 1. Komme opp med en god og ny ide på en side som folk faktisk vil bruke. Et bra og nylig eksempel er PickyPirate. Ganske enkelt, men også veldig smart. 2. Finne et seriøst firma som har en internettside, men som ikke er så veldig brukbar. En annen på gruppa skal f.eks lage en ny side til www.norex.no. Jeg skal som sagt bruke det jeg har lært i PHP og skal holde på med siden en god stund. Materialet jeg har å jobbe med må derfor være dypere enn bare et par undersider. Jeg må bruke PHP og MySQL, og jeg skal holde på med siden i noen uker, så nettsteder som kunne vært laget med fem .html-filer duger ikke. Norex er et godt eksempel på en ganske omfattende side med potensiale for databasebruk. Sider som Norex er perfekte å gjøre noe med. Håper jeg får inn noen gode forslag! Lenke til kommentar
kris33 Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Bump. Jeg sitter nå og skal om 3 timer levere en skisse til et design på en side jeg ikke vet hva skal handle om. Endret 23. november 2007 av kris33 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå