Teemeister Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Jeg har en liten teori. Hvis man har de maskindelene jeg har, se sign. (2x256MB ram) Er det da egentlig vits i å overklokke rammen når man kjører dual ddr. Greit nok at man overklokker fsb til så lang prossesoren orker, men er det vits i å la rammen henge med når man har dual ddr som fordobler hastigheten??? Et eksempel? La oss si at jeg økte fsb til 250mhz (500ddr) og lot rammen ligge på 125 mhz (250ddr). Ville ikke dette gi en bedre ytelse??? Fordi rammen blir jo da kjørt i dobbelhastighet, og det er som regel rammen som gjør at du ikke får fsb opp i slike hastigheter??? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 faktisk så får du litt høyere ytelse ved å kjøre ram'n kjappere ja, ihvertfall teoretisk problemet er bare at du vanligvis får dårligere timeings med høyere frekvens... northbridgen bruker den ekstra båndbredden på å forberede neste forespørsel... Lenke til kommentar
Teemeister Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Vil dette si at teorien min var feil? Lenke til kommentar
StefanDahl Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 dual ddr som fordobler hastigheten??? dual ddr fordobler ikke hastigheten!! det er ca 10% bedre hastigheter/ytelse!! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 dual ddr som fordobler hastigheten??? dual ddr fordobler ikke hastigheten!! det er ca 10% bedre hastigheter/ytelse!! faktisk er det mer som 2-3% i de fleste benchmarks... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå