veluci Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 når eg legger sangene inn på dataen fra cd (orginal cd) så står det bare spor liksom... irriterende å måtte skrive inn alle navnene.. noen som vet hvordan man slipper dette? bruker Itunes Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Tja, det er ikke godt å si. Sånn som jeg har forstått det så synkroniserer iTunes melodiene med en database og henter informasjon om sangene fra den plassen. Det er meeeget mulig jeg tar feil, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 http://musicbrainz.org er flott. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) når eg legger sangene inn på dataen fra cd (orginal cd) så står det bare spor liksom... irriterende å måtte skrive inn alle navnene.. noen som vet hvordan man slipper dette? bruker Itunes Pussig - alle rippeprogrammer jeg har brukt de siste årene henter automagisk info fra nettet med noen få unntak (sære utgivelser, smalere norske artister osv.). Har aldri rippet med iTunes, men vil vel anta at dette er en selvfølge nå idag. Endret 23. november 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Nesten alle cd'ne jeg har rippet med Windows Media Player har programmet klart å laste ned sporinformasjon til fra nettet. Burde finnes en liknende funksjon i iTunes vel...? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Skal du rippe cd-er, bruk et program som gjør det skikkelig. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 MediaMonkey er fantastisk, og inneholder bla. en "auto tag from Amazon"-funksjon som er ekstremt nyttig i slike tilfeller. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 MediaMonkey er fantastisk, og inneholder bla. en "auto tag from Amazon"-funksjon som er ekstremt nyttig i slike tilfeller. Veldig enig. Det heter forresten ikke autotag fra Amazon i de nyere versjonene. Nå heter det autotag fra web. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 MediaMonkey er fantastisk, og inneholder bla. en "auto tag from Amazon"-funksjon som er ekstremt nyttig i slike tilfeller. Veldig enig. Det heter forresten ikke autotag fra Amazon i de nyere versjonene. Nå heter det autotag fra web. Takk for opplysningen http://srv1.bounceme.net/music/ - 100% orden, alt takket være MM. Jeg er så og si avhengig av det programmet. Lenke til kommentar
FL1P Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Jeg bruker iTunes, og det kommer alltid opp navn på sangene så lenge jeg er tilkoblet internett. Lenke til kommentar
Fin_fyr Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 I iTunes kan denne funksjonen slås av og på under iTunes - Valg - Avansert - Import. Sjekk innstillingene der Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Kan anbefale CDex til den jobben. Ripper i de fleste kjente formater (Ogg, FLAC, osv.). PS. Husk å vær tilkoblet nettet. Birger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå