And.rs Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Hei! Jeg opplever for tiden problemer med min Dell pc (XPS m1710)... Når jeg er koblet opp med trådløst nettverk blir jeg automatisk koblet fra etter alt fra 5 min til 2 timer, og får beskjed om at profil ikke fungerer. Den eneste løsningen er for tiden å restarte maskinen, og det er ufattelig slitsomt etter fjerde gangen på en time. Jeg har fått tilsendt nytt kort som er satt inn, men det bedret ikke sitasjonen. Jeg har også installert alt av nye drivere på nytt, men det hjalp heller ikke. Andre PC-er fungerer utmerket på det samme trådløse nettet, så det er ikke der feilen er Noen som har noen tips? Mvh André Endret 22. november 2007 av ReSSaA Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Dersom det er flere trådløse nett i nærheten, og de kjører på nogenlunde samme kanal, vil det oppstå forstyrrelser (og ofte føre til at du mister nett). Du kan da forsøke å bytte kanal på routeren din. Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Dersom det er flere trådløse nett i nærheten, og de kjører på nogenlunde samme kanal, vil det oppstå forstyrrelser (og ofte føre til at du mister nett). Du kan da forsøke å bytte kanal på routeren din. Hmm, ja, men andre PC-er i huset fungerer utmerket opp mot touteren. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 virker som det er noe galt med software på PC-en.. Bruker du noe tredjepartprogram eller bruker du windows wireless service? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Oppdater følgende saker: BIOS, Dell Notebook System Ssoftware, chipset, netverks kort og Dell Quickset. Windows XP: http://support.euro.dell.com/support/downl...tid=&impid= Windows Vista: http://support.euro.dell.com/support/downl...&hidlang=no Fungerer ikke dette så ta en reinstallasjon på maskinen, er problemet der fremdeles ringer du Dell XPS supporten i Canada: 815 35 043 Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Takk for alle svar. Jeg har installert alle drivere på nytt uten hell. Jeg tror problemet ligger i at PC-en ble levert med Vista, men at jeg har installert XP over. Kortet som følger med i maskinen er vell derfor ikke egnet for XP drivere. Derfor kan jeg ikke få support av Dell heller, da de krever at man kjøper all softwaren gjennom dem. Xp versjonen jeg har installert er fra min forrige pc. Jeg har hjemmeeksamen i helgen så derfor kjøpte jeg et USB adapter (D-link) og får håpe det gjør saken bedre. Hvis problemet fortsetter nå er det jo klart at det er et større problem med PC-en, så da er vell reboot eneste løsning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå