Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med nettverks driver.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg opplever for tiden problemer med min Dell pc (XPS m1710)... Når jeg er koblet opp med trådløst nettverk blir jeg automatisk koblet fra etter alt fra 5 min til 2 timer, og får beskjed om at profil ikke fungerer. Den eneste løsningen er for tiden å restarte maskinen, og det er ufattelig slitsomt etter fjerde gangen på en time. Jeg har fått tilsendt nytt kort som er satt inn, men det bedret ikke sitasjonen. Jeg har også installert alt av nye drivere på nytt, men det hjalp heller ikke. Andre PC-er fungerer utmerket på det samme trådløse nettet, så det er ikke der feilen er

 

Noen som har noen tips?

 

Mvh André

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom det er flere trådløse nett i nærheten, og de kjører på nogenlunde samme kanal, vil det oppstå forstyrrelser (og ofte føre til at du mister nett). Du kan da forsøke å bytte kanal på routeren din.

 

Hmm, ja, men andre PC-er i huset fungerer utmerket opp mot touteren.

Lenke til kommentar

Oppdater følgende saker:

 

BIOS, Dell Notebook System Ssoftware, chipset, netverks kort og Dell Quickset.

 

 

Windows XP:

http://support.euro.dell.com/support/downl...tid=&impid=

 

Windows Vista:

http://support.euro.dell.com/support/downl...&hidlang=no

 

Fungerer ikke dette så ta en reinstallasjon på maskinen, er problemet der fremdeles ringer du Dell XPS supporten i Canada: 815 35 043

Lenke til kommentar

Takk for alle svar. Jeg har installert alle drivere på nytt uten hell.

 

Jeg tror problemet ligger i at PC-en ble levert med Vista, men at jeg har installert XP over. Kortet som følger med i maskinen er vell derfor ikke egnet for XP drivere. Derfor kan jeg ikke få support av Dell heller, da de krever at man kjøper all softwaren gjennom dem. Xp versjonen jeg har installert er fra min forrige pc.

 

Jeg har hjemmeeksamen i helgen så derfor kjøpte jeg et USB adapter (D-link) og får håpe det gjør saken bedre. Hvis problemet fortsetter nå er det jo klart at det er et større problem med PC-en, så da er vell reboot eneste løsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...