Gå til innhold

Hvor mye pushups/situps før det skjer noe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Yo!

Jeg greier ca 14 pushups og 30-40 situps men har lyst til å komme bedre i form. Hvor mange må jeg ta, og hvor ofte per dag før jeg kan merke noe forskjell? I tillegg til dette skal jeg også slutte å spise drittmat osv.

Takker for alle svar.

dette er selvfølgelig individuelt..

Mitt råd når det gjelder sit-up, at du tar så mye du klarer, altså trener maksimum, hver gang, sånn 4-5 ganger i uka.

Push-ups kan du prøve å begynne med 6x3, noe som kan tenkes å være greit hvis du klarer 14 maks. 4-5 ganger i uka.

Etter 30 dager, så skal du kunne se en forskjell på mageområdet.

men som sagt. individuell greie dette.

Endret av BagBiter
Lenke til kommentar

Takker! Er vel rundt 1.88 høy og veier kanskje rundt 80kg. Ganske normal kroppsbygning kanskje.

4-5 ganger i uken er nok altså? Hittil har jeg holdt på et par ganger om dagen. Er det en stor forskjell?

Endret av Khorium
Lenke til kommentar
Takker! Er vel rundt 1.80 høy og veier kanskje rundt 80kg. Ganske normal kroppsbygning kanskje.

4-5 ganger i uken er nok altså? Hittil har jeg holdt på et par ganger om dagen. Er det en stor forskjell?

Du må uansett gi kroppen hvile.. så om du føler at to treningsøkter hver dag gir uttelling, så for all del, fortsett med det, men hvile er også en viktig del av ethvert treningsopplegg.

Lenke til kommentar
Ok! Hva med uttøying? Merker jeg blir støl allerede dagen derpå.

Vel, egentlig, så er det slik at om du bare trener regelmessig og gir kroppen hvile, så er uttøying unødvendig, og stølhet vil forsvinne.. men du kan prøve å tøye ut magan med en simpel øvelse:

Gjør som denne fyren:cobra%20stretching%20stomach%20muscles.JPG

Han løfter øvre del av kroppen opp og presser bekkenet nedover, slik at du kjenner at magemusklene strekkes.

Lenke til kommentar

Veit ikke hvordan du satser, men å gå ned å ta max noen ganger om dagen gir nok ikke maksimal uttelling av treninga. Bedre å trene ordentlig 3-4 ganger i uka med litt varierte øvelser. Ta det i serier x3 med små pauser mellom hver serie, og øk med 1 elns hver serie.

Lenke til kommentar

Det lønner ikke å trene hverken mage eller pushups for mye. 1-2 ganger i uka på pushups er nok. Jeg tok maks hver kveld, og økte en del til jeg møtte en vegg. Har ikke kommet lengre siden.

Magen skal du heller ikke trene for ofte, skikkelig trening 2-3 ganger holder. Men bruk da hjerne forskjellige øvelser, som crunches, etc. Planken er heller ikke så dum. Men husk at du også er nødt til å trene ryggen hvis du skal trene magen. Hvis ikke kan du få prolemer.

Bare å si ifra hvis du trenger hjelp til øvelser :)

Lenke til kommentar

http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/

Der finner du mange øvelser for hele kroppen. Ville anbefalt å prøve å få tatt chins, finner sikkert en plass i huset, eller utenfor der du kan ta det. Ville trent maks annen hverdag. Altså 3-4 ganger i uken. Og uttøying er vel ikke anbefalt med styrketrening, så vidt jeg vet. Men kan jo evt. varme opp å tøye ut de dagene du ikke trener styrke. Og trener du regelmessig vil du ikke bli stiv lengere etter en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...