Mathiass Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hei Jeg har en Acer TravelMate 4652LMi med blant annet 1,73 ghz og 512 mb ram. Kjøpte den for litt over to år siden nå, og har problemer med at PC-en slår seg av. Jeg har sendt den inn til reparasjon en gang, og da fungerte den fint en stund, men nå er problemet tilbake. Jeg kan se film på dataen, men hvis jeg vil spille selv det minst krevende spill, slår PC-en seg som oftest av. Regner med at det er fordi den blir overopphetet, viften bråker ganske mye. Temperaturen når PC-en slår seg av er ca 55-60 grader. PC-en min står på skrivebordet mitt, og jeg har faktisk plassert den oppå bøker i håp om bedre kjøling (?). Lurer på om det kan være noe annet enn viften som er problemet, og om det er noe jeg selv kan gjøre for å fikse feilen? Tidligere kunne jeg spille hvis jeg ikke kjørte PC-en på strøm, men det fungerer heller ikke lengre. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Er det mye støv i viftene som blokkerer luftstrømmene? Kjøp gjerne trykkluft på boks og blås inn i viftene. Hold gjerne vifta fast med en lang tannpisker etc. Sjekk om det er noen prosesser som tar uvanlig mye prosessorkraft. Hvordan går viftene, både når det spilles og ellers? At den slår seg av ved så lav temperatur er besyndelig, maskiner skal vanligvis ikke ha noen problemer overhodet ved disse temperaturene. Vet du hva som ble foretatt på service? Lenke til kommentar
Mathiass Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Er det mye støv i viftene som blokkerer luftstrømmene? Kjøp gjerne trykkluft på boks og blås inn i viftene. Hold gjerne vifta fast med en lang tannpisker etc. Sjekk om det er noen prosesser som tar uvanlig mye prosessorkraft. Hvordan går viftene, både når det spilles og ellers? At den slår seg av ved så lav temperatur er besyndelig, maskiner skal vanligvis ikke ha noen problemer overhodet ved disse temperaturene. Vet du hva som ble foretatt på service? Får prøve det du sa, ellers skal jeg prøve å få levert inn PC-en før jul. Angående prosessorkraft (hvis jeg har funnet det du mener), er det msn som bruker mest minne. Viften er generelt sett ganske høylytt, lyden/tempoet øker når jeg spiller eller ser film. Vet dessverre ikke hva som ble gjort på service, men det skal jeg høre om de vet der jeg skal levere den inn (samme plassen jeg leverte den sist). Jeg hadde forklart dem symptomene, og lurte på om jeg trengte ny vifte. Kanskje har de bare fjernet støv..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå