MartinMyhre Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Tviler på at noen sender cpu-kjølere som brevpost. Ellers klarer min E6850 3.8 GHz stabilt med ca 60-65 grader på maks load med standardkjøler. Ikke kjøler men termisk pasta Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Det får du fra komplett med brevpost hvertfall Lenke til kommentar
MartinMyhre Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Det får du fra komplett med brevpost hvertfall Da har jeg bestillt Arctic Silver Ceramique... Får håpe det blir bedre da.. Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) Skal du ha Artic Cooling mx-2 er dette nærmeste butikken i Norden som fører denne varen! http://www.net2world.se/ Nå er ikke jeg sikker på tolling og sånne ting ,da jeg selv bor i Sverige, men det burde ikke være no problem å sende denne til Norge? Endret 23. november 2007 av crazycooler Lenke til kommentar
imation Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Høy varme for cpu'en ? Kjører originalvifte på cpu'en, i "idle" holder den seg på ca. 70 grader, kjørte Everest Ultimate og stresset cpu'en. Da kom den opp mot 104 grader ! Viften er satt riktig på og brukte therm-pasta. Når jeg skal åpne en enkel tekstfil eller pakke opp filer med WinRar, så tar det 2-3 sekunder før den klarer å åpne og pakke ut filer med WinRar ! Se bildet ! Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Min C2D 6850 ligger på ca 30 Grader ved vanlig bruk og det med passiv kjøling, dvs Thermalright HR01. Jeg bruker Arctic Silver 5. Funker upåklagelig den... Lenke til kommentar
Bunghole Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 35 grader idle her, overklokket til 3,75ghz. Noctua U12F kjøler m/ 2stk noctua 120mm vifter. 68 grader load (orthos) Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Klassisk tilfelle av feilmontering og/eller LATTERLIG dårlig lutflyt i kabinett her. Min E6600 @ stock idler på 23-27C og ligger på 37-40C ved load med TRUE og nexus vifte på 600rpm. Lenke til kommentar
MartinMyhre Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Klassisk tilfelle av feilmontering og/eller LATTERLIG dårlig lutflyt i kabinett her. Min E6600 @ stock idler på 23-27C og ligger på 37-40C ved load med TRUE og nexus vifte på 600rpm. Det er bra luftflyt i kabinettet og kjøleren sitter riktig. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Min E6600 @ stock idler på 23-27C og ligger på 37-40C ved load med TRUE og nexus vifte på 600rpm.Tull; blir stadig imponert over hvor mye folk stoler på software-avlsesning av temperaturer. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 TAT, Coretemp, Speedfan og Everest er enige om temperaturen, og intel har ikke like store problemer med temperaturavlesning som AMD har, så jeg stoler på disse tallene. Når jeg tar på kjøleribben er den heller ikke spesielt varm, nå kjører jeg viftene på 100%, cputemp er 35-36C ved 100% last, og hverken heatpipene eller ribbene på TRUE kjøleren er noe særlig varme. Når man tar med at varmeoverføringen fra CPU til kjøler ikke er perfekt, så stemmer dette rimelig bra. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Selvfølglig er de like når de leser av den samme måleproben. Hvor varmt er det der pcen står? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Få en med litt mer kompetanse til å hjelpe deg å montere CPU kjøleren skikkelig da.. Ikke værre enn det. Er ikke vits og det er bortkastet penger å kjøpe en ny kjøler. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Veritas: romtemp er ca. 21 grader. Jeg tviler ikke på at den dioden viser noe feil, men neppe mye. Lenke til kommentar
Samtron87 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hva er den anbefalte temp fra produsenten på Core 2 Duo E6850? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 32 grader kjøres hos meg.. Lenke til kommentar
MartinMyhre Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Selvfølglig er de like når de leser av den samme måleproben. Hvor varmt er det der pcen står? Ca. 25*C Men burde ikke PC-en min være ustabil ved så høy CPU temperatur? Jeg har ikke opplevd att den er ustabil. Lenke til kommentar
Samtron87 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Oi, min er oppi 38 grader når jeg står i bios og leser av tempen der. Og det er ikke sjans i verden at prosessoren er monter feil. Den er plassert i riktig spor og sitter som er skudd. Bruker original vifta da... Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 38 grader er helt normalt på stock kjøler. Dessuten er ikke CPU akkurat idle i BIOS heller Lenke til kommentar
Lorentzt Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Oi, min er oppi 38 grader når jeg står i bios og leser av tempen der. Og det er ikke sjans i verden at prosessoren er monter feil. Den er plassert i riktig spor og sitter som er skudd. Bruker original vifta da... 38 grader er vel ikke noe problem Kjører med boxed selv og den lå vel på 34 i bios når jeg sjekket ved restart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå