Gå til innhold

Core 2 Duo E6850 Veldig Varm

MartinMyhre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Høy varme for cpu'en ? Kjører originalvifte på cpu'en, i "idle" holder den seg på ca. 70 grader, kjørte Everest Ultimate og stresset cpu'en. Da kom den opp mot 104 grader ! Viften er satt riktig på og brukte therm-pasta.

Når jeg skal åpne en enkel tekstfil eller pakke opp filer med WinRar, så tar det 2-3 sekunder før den klarer å åpne og pakke ut filer med WinRar !

Se bildet !

post-125706-1196620564_thumb.jpg

Lenke til kommentar

TAT, Coretemp, Speedfan og Everest er enige om temperaturen, og intel har ikke like store problemer med temperaturavlesning som AMD har, så jeg stoler på disse tallene.

Når jeg tar på kjøleribben er den heller ikke spesielt varm, nå kjører jeg viftene på 100%, cputemp er 35-36C ved 100% last, og hverken heatpipene eller ribbene på TRUE kjøleren er noe særlig varme.

Når man tar med at varmeoverføringen fra CPU til kjøler ikke er perfekt, så stemmer dette rimelig bra.

Lenke til kommentar
Oi, min er oppi 38 grader når jeg står i bios og leser av tempen der. Og det er ikke sjans i verden at prosessoren er monter feil. Den er plassert i riktig spor og sitter som er skudd. Bruker original vifta da...

38 grader er vel ikke noe problem :)

Kjører med boxed selv og den lå vel på 34 i bios når jeg sjekket ved restart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...