Turbopus Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 hei! kjøpt meg en segate bar120Gb disk med 8mb cache(er sagt at denne skal være VELDIG støysvak). Det på grunn av støy (min WD120 SE bråkte sånn) Jeg er kvitt den summingen, disken er stille når maskinen står på, men driver jeg å arbeider, kopierer, etc hører jeg fortsatt mye tikking (som WD disken hadde) Lurer på om det er vanlig med en sånn disk... Eller om jeg bare synes tikkingen er like høy, med tanke på at disken er generelt mye mer støysvak... Håper noen kan dele sine erfaringer.... Mvh Kjetil Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 hvor mye RAM har du i maskinen? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 "klikking" er normalt ved en ny HDD. Det tar som oftest noen måneder så er de lydene borte. Er de ikke det så ta kontakt med din forhandler. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 B|Real!!! takk trodde disken min var herpa jeg. Lenke til kommentar
Turbopus Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 takk for svar.... Har 512MB ram... Får gi disken litt tid da Så blir det nok bra! Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 noen som vil bytte en SB120 mot en pent brukt WD120 ?? HAAATER den lyden den lager!! :-? Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 "klikking" er normalt ved en ny HDD.Det tar som oftest noen måneder så er de lydene borte. Er de ikke det så ta kontakt med din forhandler. Øhh.. jaha ja .. ? Det han mener er jo lydene når diskhodet går frem og tebake, asså normal jobbing .. lissom de er jo like dan om disken er ny eller brukt .. heh.. Men til du som posta.. søk etter Seagate Acoustic management noe sånt, hadde sån prog til seagate baracuda 80 gb disken, du stiller på en skala fra 0 - 255 , å mye lyd disken ska bråke ved seek (hodet flytter seg ) ... 0 = mest bråkete , og da mest ytelse 255 = mest stille .. noe lavere ytelse (etpar prosent) men du får mye stillere jobbing .. anbefales en test , fant sån grei stilling på min baracuda disk et sted midt i mellom , mista nesten ingen ytelse (testa med hdtach og sandra) men disken ble en GOd del stillere ved jobbing Funker med IBM disker og .. er bare å søke på nettet , den som søker den finner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå