Gjest gutt 17 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hei Jeg er en gutt som nettopp har fylt 17 år. I et par år har jeg vært i det jeg vil kalle en vennegjeng. Vi var vel rundt 10 stk som møttes som oftest daglig, og alltid fant på ting sammen. Alle hadde de samme innteressene og var det noe som skjedde i helgene, feks hvis det var noen som skulle på fest, var det ingen som ble utestengt. Dette var altså slik det var FØR(1-2 år tilbake). Seinere ble det ganske annerledes. Det som har skjedd er at noen i denne vennegjengen har sklidd fra hverandre. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har vært så veldig flink til å opprettholde vennskapet med alle, rett og slett fordi jeg har vært en svett liten nerd. Er 3-4 stk i denne gjengen jeg har hatt kontakt med hele tiden, og som jeg fortsatt har kontakt med. De andre har flere ganger ringt meg, men det blir sjeldnere og sjeldnere med tiden, jeg har alltid kommet med unnskyldninger og diktet opp andre ting jeg bare må gjøre, fordi jeg hadde mer lyst til å game enn å være sammen med de. Men nå i det siste har alt gått til helvete, 2-3 stykk har begynt med ting jeg helst vil holde meg unna, derfor gidder jeg ikke/vil ikke ta og komme noe mer i kontakt med dem. Jeg er med de en sjelden gang, men det holder for min del. Men det som da er problemet er 5-6 stk andre som faktisk vil være med, vi er jo fortsatt venner, men vi treffes ikke så ofte lenger, går jo på vidregående nå så vi møtes heller ikke på skolen. Det er ikke sånn lenger at hvis noen av disse skal noe i helgen spør meg om jeg vil bli med(Er noen av de jeg er med ganske ofte, men noen av de har jeg faktsik ikke pratet med på over 3-4 månder, kun når vi har møttes tilfeldig på gata osv). En annen ting som er litt dumt er at det er så jævli mye krangling, det er mye baksnakking og utestenging osv. En kan liksom si, jeg orker ikke ta med han og hu fordi jeg orker ikke tryne hans og hu er så jævli masete osv. Noe jeg synes er jævli frustrerene. Jeg kan vil så gjerne bli kvitt all den baksnakkinga og at alle kan bli slike venner vi var før. Sånn at vi kan ha fester med alle sammen osv. Der har dere kanskje fått et lite innblikk i hvordan situasjonen er, hvis dere klarte/orket å lese alt. Jeg må si jeg har prøvd å ta litt iniativ nå i det siste, jeg har spurt om de blir med å finne på noe osv, men får ikke serlig med respons, og for ikke så lenge siden var det jo stikk motstatt. Da var det jeg som var vansklig og få med på noe. En annen ting, som nesten har fått meg til å droppe alle disse vennene helt er det der med at jeg er jomfru fortsatt. Ingen av de andre er det, og får ofte høre at det er på tide osv, noe jeg misliker sterkt. Jeg kan jo selvfølgelig uten så alt for store problemer skaffe meg et ligg kun for å få bort all den masinga, men føler at det bare blir teit. Dessuten kan ikke jeg velge å vrake i alt som er, slik som flere av de andre vennene mine kan, da jeg ikke har det perfekte utseende og er heller ikke den mest pratsome fyren, og når vi møter noen jenter blir jeg mest bare stående der i bakgrunden. Har jo selvfølgelig andre venner også, men disse har liksom vært bestevenne mine i en god stund, og jeg vil gjerne at vi kan bli ordntlige venner igjen. Vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette men føles ihvertfall bedre når jeg får snakket ut. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Bare si ifra hvis jeg har vært utydelig på noe, og dere trenger ikke kommentere skrivefeil, jeg er fult klar over at jeg ikke skriver 100% perfekt. Lenke til kommentar
Gjest Gjest-Bruker111111 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hallais. Velger å logge ut av min bruker her, å poste med gjest siden jeg lett kan bli kjent igjen. Det du skriver her er nesten skummelt, siden det høres ut som ett utdrag av livet mitt. Jeg er da i enn litt mindre vennegjeng, men allikavel vil jeg påstå at det har blitt ganske store komplikasjoner i det siste. Det som skiller våre vennegjenger er vel mest det at min vennegjeng klarer å leve med hverandre =P Nei, men det skal sies slik. De jeg henger med en flinke med å slenge med leppen, og det kan være ganske sårende i perioder. Men når det kommer til å stille opp for hverandre så er det aldri noe tvil. Jeg vil faktisk bare tipse deg til å holde ut med den vennegjengen du henge i, fordi det ikke alltid er like lett å ta opp problemer i en kompiss-gjeng med 6 gutter. Enkelte vil kanskje si at dere må snakke om det, men det funker rett og slett ikke. Det eneste du kan forsøke er å snakke dem enkeltvis, da kan du kanskje nå igjennom med noe. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Nesten ingen sånne vennegjenger holder over puberteten egentlig. Man kan ikke regne med å henge med samme folka når man er over 20 som man gjorde når man var 13-14. Folk vokser fra hverandre, starter på forskjellige skoler, får andre venner osv. Det er bare naturlig. Sånne 30-åring-Friends-opplegg er ikke virkeligheten. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 De andre har flere ganger ringt meg, men det blir sjeldnere og sjeldnere med tiden, jeg har alltid kommet med unnskyldninger og diktet opp andre ting jeg bare må gjøre, fordi jeg hadde mer lyst til å game enn å være sammen med de. Er det bare jeg som synes dette er litt rart. Du vil heller sitte inne å spille enn å finne på noe med vennene dine? Du kan ikke da i ettertid klage på at dere har glidd fra hverandre. Ihvertfall min ærlige mening. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jepp. Face it, vennegjenger fra ungdomsskolen holder ikke livet ut. Vi var også en stor gjeng som hang sammen på ungdomsskolen, med 15-20 stykker. Nå er det bare tre-fire av de jeg hang med den gangen som jeg fortsatt har regelmessig kontakt med. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jepp. Face it, vennegjenger fra ungdomsskolen holder ikke livet ut. Vi var også en stor gjeng som hang sammen på ungdomsskolen, med 15-20 stykker. Nå er det bare tre-fire av de jeg hang med den gangen som jeg fortsatt har regelmessig kontakt med. Det er ikke alltid helt sant. Vi var 2 vennegjenger fra ulike ungdomsskoler som smeltet sammen til en stor vennegjeng på videregående, ca 15 stk. Vi er nå 10 år senere, snart 30år, fortsatt 9 stk som henger sammen ukentlig. 4 har flyttet til Oslo pga jobb, men alle 13 er med når de er hjemme. Først og fremst var det perioden 20-25 aktiviteten i gjengen falt mest, ganske enkelt fordi da hadde nesten alle fått seg damer. Damer tar tid. Og dessverre gikk ikke alle damene så godt sammen som kammeratene, så noen havnet litt på siden der og. Uansett trådstarter, mitt råd er: -Dropp folkene som holder på med ting du ikke liker -Ta en mer aktiv rolle når det gjelder å holde kontakt og finne på ting med de folkene som du føler du mister kontakt med. -Overhør drittslengingen, evt forsvar personene det blir snakket om dersom det føles riktig (ikke sett deg opp front mot fron mot dine egene venner, men sleng inn kommentarer av typen "det var da ikke så ille " eller lignende). Det er vanskelig å være på lag og likt av alle, men det kan til tider være greit. Baksnakking og drittslengingen vil enten avta ved at folk blir voksne eller at gjengen går i oppløsning. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jepp. Face it, vennegjenger fra ungdomsskolen holder ikke livet ut. Vi var også en stor gjeng som hang sammen på ungdomsskolen, med 15-20 stykker. Nå er det bare tre-fire av de jeg hang med den gangen som jeg fortsatt har regelmessig kontakt med. Det er ikke alltid helt sant. Vi var 2 vennegjenger fra ulike ungdomsskoler som smeltet sammen til en stor vennegjeng på videregående, ca 15 stk. Vi er nå 10 år senere, snart 30år, fortsatt 9 stk som henger sammen ukentlig. 4 har flyttet til Oslo pga jobb, men alle 13 er med når de er hjemme. Først og fremst var det perioden 20-25 aktiviteten i gjengen falt mest, ganske enkelt fordi da hadde nesten alle fått seg damer. Damer tar tid. Og dessverre gikk ikke alle damene så godt sammen som kammeratene, så noen havnet litt på siden der og. Selvfølgelig skjer det. Men det er ikke vanlig. Nå vet jeg ikke hvor du er fra, men det høres ut som et mindre sted ettersom alle gikk på samme vgs? Da blir det litt lettere enn det var for meg, og trådstarter for den saks skyld. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Nå vet jeg ikke hvor du er fra, men det høres ut som et mindre sted ettersom alle gikk på samme vgs? Da blir det litt lettere enn det var for meg, og trådstarter for den saks skyld. Er fra Bergen. Vi gikk på 3 ulike VGS. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Den beste måten å stoppe baksnakkingen på er ihvertfall å motsi når du er uenig. Ikke mange som baksnakker til meg lengre, men jeg blir sikkert baksnakket selv Fordet om vennene dine driver med ting du ikke liker, så blir det for dumt å overse dem vel Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Fordet om vennene dine driver med ting du ikke liker, så blir det for dumt å overse dem vel 2-3 stykk har begynt med ting jeg helst vil holde meg unna, derfor gidder jeg ikke/vil ikke ta og komme noe mer i kontakt med dem. Jeg synes det høres ut som fra trådstarter at disse holder på med noe det er like greit å holde seg unna. Om det er rusmidler eller en eller annen form for kriminalitet vil jeg si at han gjør rett i å holde avstanden. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jeg synes det høres ut som fra trådstarter at disse holder på med noe det er like greit å holde seg unna. Om det er rusmidler eller en eller annen form for kriminalitet vil jeg si at han gjør rett i å holde avstanden. Ja, men jeg har venner som driver med sånt jeg og, og jeg holder meg unna det likevel. Dem respekterer jo at jeg ikke er interessert i det Lenke til kommentar
Gjest gutt 17 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 De andre har flere ganger ringt meg, men det blir sjeldnere og sjeldnere med tiden, jeg har alltid kommet med unnskyldninger og diktet opp andre ting jeg bare må gjøre, fordi jeg hadde mer lyst til å game enn å være sammen med de. Er det bare jeg som synes dette er litt rart. Du vil heller sitte inne å spille enn å finne på noe med vennene dine? Du kan ikke da i ettertid klage på at dere har glidd fra hverandre. Ihvertfall min ærlige mening. Kom kanskje litt feil frem, men feks hvis noen vil ha meg med på fest langt pokkerivoll dreit jeg kanskje idet og ble hjemme istedet for. Lenke til kommentar
Gjest Guest_asd_* Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Og jeg er forresten bedt på fest nå i helga hos en kompis. Og jeg skjønner jo at folk vokser fra hverandre osv, men vi er da fortsatt venner og finner på turer sammen av og til, det er bare slik at vi ikke møtes så ofte som vi gjorde før. Lenke til kommentar
Gjest g17 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Må bare få legge til at det har blitt litt bedre nå. Jeg har snakket litt rundt, så har fått litt oppklaring i saker og ting. Jeg er liksom venn av alle, mens ikke alle vennene mine liker hverandre om dere skjønner. Jeg var da på fest hos noen venner i helgen og vi hadde det veldig gøy, selv om det var endel 3-4 stk som ikke kom, men det hadde vi vel regnet med. Ihvertfall så følte jeg at jeg fikk opp kontakten med disse vennene jeg tidligere har glidd litt fra, jeg ble veldig glad når det tikket inn en melding fra dem dagen etterpå og vi møttes da igjen. Men nå føler jeg at jeg også burde si ifra til dem neste gang jeg og noen av de andre vennene mine skal noe, men jeg føler at det blir mas siden vi var så mye sammen i helgen osv. Ihvertfall de to som da har sklidd ut, er de jeg har mest lyst til å beholde/forbedre kontakten med. Disse er liksom veldig sosiale og glad i festing og moro. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få kontakten bedre slik at vi fortsetter å være venner som omgås nesten daglig. Jeg føler liksom at jeg ikke burde vente så lenge og ikke ringe, da føler vel de at jeg "driter" i de på en måte. Jaja, noen som har noen tips? Er på bedringens vei ihvertfall, så jeg er happy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå