Gå til innhold

Innkjøp av disker til server

Fredrik-

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette opp et NAS og trenger 4x500gb disker.

Jeg tenkte i utgangspunktet å bruke 4 Hitachi T7K500 disker siden jeg har 2 av disse i min desktopmaskin allerede og de har fungert fint. Vil jeg tjene noe på å kjøpe disker spesiellt egnet til server-bruk eller blir dette lite vits for en desktopbruker? Diskene vil ikke ha mye load.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte i utgangspunktet å bruke 4 Hitachi T7K500 disker siden jeg har 2 av disse i min desktopmaskin allerede og de har fungert fint. Vil jeg tjene noe på å kjøpe disker spesiellt egnet til server-bruk eller blir dette lite vits for en desktopbruker? Diskene vil ikke ha mye load.

Skal diskene stå i RAID-5? I såfall lønner det seg å kjøpe såkalte "nearline storage"-disker. Disse diskene er beregnet på å kjøre 24/7, er av bedre kvalitet. Eksempel på slike disker er Seagate Barracuda ES, Maxtor Maxline og WD Raid Edition. De fleste av disse har også 5 års garanti.

Endret av enl
Lenke til kommentar

Skal diskene stå i RAID-5? I såfall lønner det seg å kjøpe såkalte "nearline storage"-disker. Disse diskene er beregnet på å kjøre 24/7, er av bedre kvalitet. Eksempel på slike disker er Seagate Barracuda ES, Maxtor Maxline og WD Raid Edition. De fleste av disse har også 5 års garanti.

Som denne karen nevner, kan det da lønne seg med diskene som er beregnet for å kjøre hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...