Gå til innhold

Call of duty 4 funker ikke som det skal på nett

addp

Anbefalte innlegg

Heisann

Tingen er;

Jeg setter CD-platen (call of duty 4) i PS3'n, går inn på online games og søker for eksempel opp et Free-For-All game. Da står den bare å søker i 10-15 minutter og jeg gir opp. Internetten på PS3'n funker fint og jeg laste ned demoer, surfer på nettet og alt. Jeg har også spilt Resistance på nett, men Call of Duty 4 vil altså ikke finne noen hosts.

Jeg prøvde da å lage en "group" med en kompis som "leader" også joinet han for et game. Det som skjedde da etter 10 sekunder var at han joinet gamet mens jeg bare stod i lobbyen med en beskjed "you could not connect to the host".

Så jeg skjønte jo med en gang at det var noe gale når han fant et game på 10 sekunder mens jeg ikke fant ett eneste på 15 minutter! :(

Broren min sitter på Xbox 360 og finner games og gamer helt fint uten porblemer på samme nettverk.

Vet noen av dere hva som kan være årsaken til dette?

- M.v.h

Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fant det ut! :D

Jeg gikk inn på D-link ruteren min og skrev inn ipen til PS3en min på DMZ (under firewall options) og funka fett ;)

Så til alle dere som lurer, du trenger ikke åpne noen porter for å få det til :) jeg har fremdeles NAT-Type 3, men funker ypperlig å spille på nett og alt går som det skal.

Lenke til kommentar
fant det ut! :D

Jeg gikk inn på D-link ruteren min og skrev inn ipen til PS3en min på DMZ (under firewall options) og funka fett ;)

Så til alle dere som lurer, du trenger ikke åpne noen porter for å få det til :) jeg har fremdeles NAT-Type 3, men funker ypperlig å spille på nett og alt går som det skal.

Fint det, men DMZ er vel det samme som å åpne ALLE portene i stedet for 2 porter da...

Men så lenge det funker, så er vel det det enkleste. Jeg har ikke hørt om noe virus på PS3'en - ennå.

Lenke til kommentar

Vel, jeg var nok litt for optimistisk når jeg skrev her i sta for nå funker det nemmelig ikke igjen >_<

Jeg skrev IPen til PS3en i DMZ også funka det som bare juling, men når jeg slo av å på PS3 så funka det ikke lenger.

PS3en forandrer jo IP hver gang.. hvordan får jeg den til å bare ha EN ip heletiden?

Hvilke porter må jeg da åpne for å få dette til da?

Jeg gjorde det samme om igjen som jeg gjorde over, men det funker ikke lenger.. :(

Lenke til kommentar
Dette er jo et ganske kjent problem på COD4 til PS3, og det ventes en patch som forhåpentligvis retter mye av dette "snart". Det er mange som sliter med å finne game, men de fleste finner jo etterhvert.

Prøv å åpne portene 3074 og 3075 i ruteren din. Det kan hjelpe.

det står her!

Lenke til kommentar

ah :blush:

Men hvordan tar jeg å åpner slike porter på en Netopia Ruter fra NGT ? eller skal jeg åpne porter i D-link ruteren? (v. DIR-655)

Oppsettet jeg har hjemme er;

En boks i veggen der nett kommmer "fra", så går det en kabel til netopia ruter fra NGT også deretter til D-link ruteren som sender ut signaler tråløst til PS3en min.

Lenke til kommentar

Da har jeg funnet ut en annen metode :)

Jeg tok å skrev ipen min inn på DMZ paa Dlink ruteren min og reserverte ipen med MAC adressen. UNCP eller no tror jeg det het.. skal redigere det etterpaa naar jeg er kommet hjem. :thumbup:

Da funker det som bare juling!

Jeg skal aapne portene senere for det er litt scatchy aa kjore internett forbindelsen i DMZ heletia har jeg hort.

Lenke til kommentar

Vel, når jeg ikke vet hvordan jeg kan få gjort det anderledes så :(

Men nå har jeg et nytt problem. Hvis jeg lager min egen klasse, så lager jeg da evt. et navn på den klassen. Når jeg da slår av og på PS3en så lagres det ikke =/ Noen andre som har samme problem?

Mvh

Martin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...