Chasin Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hei! Jeg skal kjøpe et Canon kompaktkamera til mine foreldre til jul. Canon fordi de er vant med Ixus V2. Hvilke av disse anbefaler dere? 570 har bildestabilisator, noe ixus ikke har. Ixus er inkl lader og batteri, 570 bruker AA Ixus 300 kr dyrere ca Design er ikke så viktig, så best bilde for pengene gjelder... Hva velger jeg? Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det kommer vel an på om foreldrene din vil ha mulighet for manuell kontroll eller ikke. A570IS har også et større zoomområde. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Jeg mistenker at en PS A570IS vil ha bedre bildekvalitet; en av grunnene er et bedre objektiv på det. Min erfaring er at jo mindre objektivet er (mindre glass) så dårligere er det. Jeg sikter da til kompakt-kameraer for vanlige konsumenter. Tom Endret 22. november 2007 av tomsi42 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 A570 gir best bilder, delvis på grunn av optisk bildestabilisator, og delvis på grunn av bedre optikk. Et godt sett med lader og 2 oppladbare AA NI-MH batterier koster ca. 150 kroner (bruk ikke alkaliske AA batterier... de varer veldig kort. Må du bruke engangsbatterier, så sats på Lithium). Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Etter å ha sondert markedet havnet jeg også på Canon 570IS, kjøpte du det? Lenke til kommentar
flaten1 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg har akkurat samme valget. I mitt tilfelle er det til datter på 14 år. Hvem av de 2 kameraene er mest brukervennlige? Andre ting å tenke på? Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Nei, jeg har ikke handlet ennå, men det blir helt klart 560/570. Hvor har dere handlet og til hvilke priser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå