inaktiv000 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg har to RAM-brikker som skal ha CAS 3, men når jeg booter står det CAS Latency 2.5. I BIOS kan jeg velge å sette dette selv, men når jeg setter det til 3 står det fremdeles 2.5 når jeg booter. Hvordan kan jeg få endret dette? Systemet er temmelig ustabilt, regner med at dette er årsaken.. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg har to RAM-brikker som skal ha CAS 3, men når jeg booter står det CAS Latency 2.5. I BIOS kan jeg velge å sette dette selv, men når jeg setter det til 3 står det fremdeles 2.5 når jeg booter. Hvordan kan jeg få endret dette? Systemet er temmelig ustabilt, regner med at dette er årsaken.. ved å trykke: "save and exit" i bios? hehe ikke godt å si.. prøvd å skru opp minnefrekvensen slik at `cas` blir mer? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Har sjekket litt, og det ser ut til at den ene brikka vil stille seg inn på CAS 2 når minnefrekvensen er 100Mhz. Hvordan jeg stiller dette er for meg uvisst... Klarer heller ikke å sette FSB til under 134 Mhz hvis jeg velger den manuelt. Trenger tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå