Gå til innhold

Globalwin WBK 38

DataFMT

Anbefalte innlegg

Er denne kjøleren den samme som Globalwin FOP 38?

Som sagt så støyer den mye, så jeg har tenkt å gjøre noe med det.

Min temp er; 43 - 58 grader og jeg bruker Atic Silver 2 kjølepasta

CPU: T-bird 1.2 GHz

RAM: 266MHz DDR (Micron)

Hovedkort: MSI K7T266 Pro-R

Først av alt; er denne tempen unormal høy i forhold til hva som er vanlig for et slikt system med en slik kjøler?

Jeg syntes det var svært vanskelig å montere kjøleren på CPU'en, og var veldig redd for å ødelegge prosessoren. Derfor bøyde jeg festehempen litt slik at den skulle bli lettere å montere samtidig som CPU'en ikke får så stort press. Har dette mye å si for tempen (enda jeg ikke har modifisert mye)?

Jeg har lyst til å koble en rhesostat på vifta for å senke turtallet (og dermed også støyen). Jeg fant en passende en på microplex sine sider. Den er litt dyr, men jeg gjør det meste (bortsett fra å kjøpe en ny kjølevifte til 700 kroner) http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NC1994

Vil denne funke opp mot min GlobalWin WBK 38?

Jeg er dessuten interisert i å skaffe meg den nye Digital Doc 5. Kan man ved hjelp av denne styre hastigheten (manuelt og automatisk) på viftene. Virker denne enheten opp mot CPU-kjøleren min?

Alle svar blir mottatt med takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående om temperaturen er for høy:

Bruker du kabinettvifter? Dette er meget viktig dersom du vil kjøe prosessoren godt ned.

Husk nemlig at uten slike vifter, vil jo CPU- viften bare sirkulere den oppvarmede luften i kabinettet...

Hvis du ikke har kabinettvifter, er vel dette den beste måten å få lavere temperatur på CPU'en din!

Kjøp noen som er stillegående (papst eller enermax)

ellers vil du irritere deg over lyden!

Sett gjerne opp viftene slik at du har både innsug og utsug! (gjennomtrekk i kabinettet ditt!)

Håper dette hjalp! :cool:

Lenke til kommentar

Umm, har 8 kjølevifter til sammen =)

CPU kjøler: GlobalWin WBK38

Northbridgekjøler: Thermaltake Orange Orb

Frontkjøler: aner ikke

HD kjøler: Coolermaster cooldrive ett eller noe

PSU: Enermax 431W med 2 stk 'huge' kjølevifter

Sidekjøler: standard 80x80x25

Bakjøler: Coolermaster 80x80x25

btw; Trodde papst var dårlig jeg...

Tror ikke gjennomluftingen i kabinettet er et problem :smile: (driver dessuten å skifter ut flatkabler med rundkabler) Chassis tempen ligger under 30 grader C for det meste i førge PC Alert 3...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...