deve87 Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Hadde et slikt problem en gang. Da var det grenerøret til kamakslingen som hadde tatt feil av ventilen under. Det ente jo selfølgelig med dynamostøy. Verkstedet hadde prøvd å henta olje fra vannpumpa men det førte bare til risting i rattet. De mente kansje jeg hadde kjørt uten spylevæske. Men etter litt "hobby mekking" så fant jeg ut på egen hånd at dyseakslingen manglet slitespor. Som igjen førte til kamakselforvregning. Prøv bare å kjør uten dyseolje. Så ordner alt seg skal du se Endret 21. oktober 2008 av Hevley Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det er faen meg det dummeste jeg har hørt. Uten dyseolje så vil ikke pingleflapsen vri seg, noe som vil ødelegge balansen i pumpeanlegget. Da kan det bli overskudd av machoplugger, og dersom to eller flere slike kommer borti hverandre så kan det utvikle seg dopegass som sprer seg i motoren. Dette kan føre til slangeforkalkning og stempelflimmer. Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Nei, det er nok ikke HELT riktig. Som vi bil entusiaster vet så vil ikke slangeforkalking forekomme ved mangel på dyseolje. Overskudd av machoplugger derimot, er deffinitivt et reelt problem i denne sammenhengen. For å unngå dette er det veldig viktig å passe på at radiatorboksen ikke blir overopphetet da dette kan føre til brannskader på miksebunten. Om uhellet allerede er ute burde du bare slenge inn en ekstra triksedeler for å skape balanse i tennplugg-vekten. Uten balanse, DA går det dårlig altså. Kan til og med føre til stopp i flimrestangen. Endret 24. oktober 2008 av Wartom Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Glemte å låse loven sist natt, og alle hestene stakk av, hva nå? Jeg får start på bilen, men det er ingen hester til å drive den. Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Ringer bare verkstedet jeg ... Lenke til kommentar
emva Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Glemte å låse loven sist natt, og alle hestene stakk av, hva nå? Jeg får start på bilen, men det er ingen hester til å drive den. Har du ikke en/ei lille/store-bror/søster, som du kan putte inni motoren, hvis du hadde minst 42 hester i fra før for du iallefall inn et menneske, imens bør du ringe NHF (Norsk Hestefanger Forbund) på tellefon 800-FANGHEST, å si at hestene har rømt, hvis du ikke har gjørt dette innen 42,42 timer kan du egentlig anse hestene dine for tapt da de har en tendens til å tilltrekkes andre hester (som er inne i andres motorer) Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Nå har det seg slik at jeg klarte å varmkjøre stempelveiv-mutteren i natt. Ble jo faen meg stående på en bensinstasjon i mørket og smøre og smøre på den hersens mutteren, men ikke pokker om den ville bli kald igjen. Tror den i tillegg har blitt så varm, at det har gått utover tennakseloljen. Er den lett å bytte ut ? Eller burde jeg få en kompis til å ta med et par mutterstrekkere for å prøve å strekke den på plass igjen ? Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Tror ikke det er så lurt. Slenglokket kan bli skadet. Du burde heller ta en fyrstikk og tenne fyr på slakkstroppen og bytte den ut med en av litt nyere dato. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Men hvis jeg tenner fyr på den, vil ikke jeg risikere at den brenner for langt, og gjøre skade på drivpropellkuppelen ? Og jeg har undersøkt litt rundt det der, en drivpropellkuppel må jeg helt til Lofoten for å få tak i! Så jeg lurer egentlig litt på om jeg skal prøve å fylle litt VOSS-vann på vifte-tanken, for å se om det blir not krutt i varmeanlegget... Lenke til kommentar
deve87 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg trur heller vann fra nabodoen er bedre. Voss vann vil bare få motoren til å bli for "frisk". Motoren trenger litt bakterier. Og det helst ikke fra eier... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå