Gå til innhold

Problemer med bilen


Heimert-kongen

Anbefalte innlegg

Kan noen svare meg på en ting?

 

Fremkrøllern min har satt seg fast, hjelper det med smørning? og hva skal jeg bruke? Matolje eller Hårgele?

ouch! hvis fremkrølleren sitter fast, har du et problem..Hvis du har veldig flaks, kan du få løsna det med litt vanlig swwtcc 40w 1,5 olje, hvis ikke kan du prøve å dunke LETT på det, med et krysskrøllstag.

Hvis ikke så har man jo det gamle trikset med å varme opp ventilpipene også pumpe på clutchen og bremsen samtidig, men det har du vel prøvd alt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, det kommer an på om fremkrølleren er fra våren 1997, eller på høsten samme år. Om den er fra våren kan bare slappe helt av, da er det bare til å dunke litt på venstre del av den, helt til den løsner. Har han den fra høsten derimot, ja da er det bare til å smøre seg med tålmodighet, for den trenger et par uker på å løsne av seg selv. Hvis ikke du tar en vingevrimutter-tang og forsøker å skru den løs. Men da bør du vite hva du driver med.

Lenke til kommentar

Hallo, folkens! Dette emnet er fra 2007. Hvis bilen har stått så lenge må dere ikke finne på anbefale rettetang, ettersom tangen har råtna og flytt i land i fjæra for lenge sida. Man kan dessuten få føling i fjæra, og da må man kaste hele bilen! (Gjelder seff ikke hvis fjæra er forkrommet via enden på bakdekslet.)

Lenke til kommentar

Ja, stemmer, den der følinga i fjæra er skummel! Kommer sånne merkelige lyder, skulle nesten tro Ari Behn gjemte seg nedi der! Apropo ben, dere tror ikke det kan være benpipemutteren som har kilt seg fast i forgasserslangeklemmen ? For jeg har opplevd at dersom man ikke passer på å dryppe litt sana-sol nedi oljetanken så har dette en tendens til å skje.

Lenke til kommentar

Her er det tydeligvis mange hobby mekanikere. Mye dårlig feilsøking. Ikke rart bilen fortsatt ikke er i drift.

Før du i det hele tatt hadde begynt å skru bilen fra hverandre, kunne du ganske enkelt spurt på et verksted om råd.

 

Det blir bare tåpelig å begynne med automatgirolje på frontlyktstempelet.

 

 

Det du trenger er dette. Enkelt og greit, og det sparer deg masse tid:

 

Feilsøking klikk her

Lenke til kommentar

Joda JULINGiKAKE men når ting blir så logisk som det overhodet kan bli, som for eksempel når lakken på bilen din ikke svinger ordentlig i dashbordet bør det ikke være nødvendig å slå opp. Så står det tilogmed i instruksjonsboken at å putte penis i eksosrøret vil gi umiddelbar effekt.

 

Jeg synes det er unødvendig av deg å poste slike bedrevitende innlegg og neste gang synes jeg du skal tenke to ganger før du poster.

Lenke til kommentar

Bedreviter meg her og der. Folk burde lære å ha blinklysolje i bagasjerommet før de i det hele tatt fikk lappen.

Dobbel dose olje på vanlige frontlyktstempler trippeldose på uvanlige frontlyktstempler.

 

Sier ikke det er løsningen, men det er det første du skal sjekke.

 

Og alle vet at lakken ikke svinger når den er våt.

Lenke til kommentar
Et par dråper pleier å holde for bakdrivforakselen min, men når fastløseren løser seg fast tror jeg du har tatt noen liter for mye. Sikker på at den løste seg fast, og ikke drenerte tilbake, eventuelt sidereimene som smalt igjen?

Har sjekka, og den er løst helt fast. Får ikke rikket den en milimeter! Setter på blinklyset i natt jeg da, så jeg får tømt litt olje. Forhåpentligvis vil tuteolja holde seg der den skal.

Lenke til kommentar
Vet du, Andeby. Jeg tror faktisk du har omkoplet for mye blinklysolje. Hvis du prøver å trykkvaske pedalveksleren, vil alt kjøre mye glattere.

Hadde bar et par 100 liter blinklysolje sist gang forvrengeren vrengte seg, pleier ikke det å være passe?

 

 

 

Overdreven bruk av blinklys olje kan medføre uønskede og uheldige reaksjoner på bil og fører. Skal ikke drikkes eller brukes på huden ved solbad.

 

OBS Det er på sokkelen og ikke glasset som skal oljes

 

 

mange som har overdreven bruk og det kan medføre at dekkene blir varme og man MÅ begynne å etterteite alle ledd i forgasseren.

 

Men der nesten like viktig at man ikke bruker for lite heller, da vet jo de fleste hva som skjer.... ubalanse i coilen som da vil bli opphetet og man må da kjøre den 7-2 rutinen

Endret av expresso
Lenke til kommentar
Eventuelt kan du bytte luft i turboen. Hvis lufta ikke blir bytta minst en gang i året, kan stabstagen bli slakk. Dette kan føre til at tuteolja vandrer litt.

Minst like viktig som å bytte luft er det å bytte drivpumpeolja. Tuteolja til araberstiggstagen går helt i vinkel hvis ikke servovæska blandes godt nok ut.

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar
Tenkte på å putte et løftestag i blinklyset og støtte det opp med et støttestag. Er dette en god løsning?

Hva skal du med løftestag? Kunne ikke en tverrstag med overledning gjort jobben like godt? Husk at overledningen da skal tvinnes fast i begge sjuercoilene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...