Gå til innhold

Problemer med bilen


Heimert-kongen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Teddy, du mener vell ikke den doble fystasjopphengsforblingen? -> https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9978697

 

Samtidig som man stapper hormonpiller inni kan det jo være en fordel å skjekke den ja..

 

vbjornevik: Problemet med varmekabler i bakruten er jo at de spiller inn på de triple gullpluggene i reservedekket slik at når du skal stramme trikolumpen i fjerreima låser det seg helt!! Kom oppi denne situasjonen i forrige uke og kan ikke si det var en bra opplevelse.. Spessielt siden jeg måtte fjerne hele hakusystemet for å komme gjennom til trikolumpen i trjærekammeret mellom venstredekket og drivakslingen.

Beklager.. blandet med varmetrådene i speilene.. :)

Lenke til kommentar
Hørt om maken til svada og tull i en ellers så seriøs tråd.?

Vennligst les retningslinjene, punkt #19. igjen.

Sorry for OT, men er ikke punkt #19 litt i drøyeste laget?

 

#19: Husk at en brukermoderator i tung rus har like mye autoritet som andre, og kan i tillegg ilegge brukere straff etter eget forgodtbefinnende. Straffen kan gjerne være av grovt seksuell karakter, og begrenses ikke av Norsk Lov.

På tide med en revisjon imo.

 

Vennligst ikke kommenter moderering i selve tråden men send en håndskreven, 24 siders avhandling om emnet, i 3(tre) eksemplar til Dotten.

Husk å levere disse nøyaktig kl. 18.00, den 24.12. 2007, hjemme på døren til vedkommende.

Haha, jeg ler av deg .... :!:

Lenke til kommentar

Husk også at når du kjører at hjulopphengets-skruekondensator bør vaskes hver 400km pga skitt og lort som samler seg. Hvis ikke kan dette føre til at både kondensatoren og væskekjølinga i motoren rennner ut igjennom hjulopphengets-skruekondensator og dette skaper et helvetes styr. Hvis dette skjer må du;

 

 

Skjekke at differensoperatoren i hjulskifte ikke starter ved en enkelt gnist, men med to separate fester som man kobler i ved å lade elektronene i batteriet slik at spenningen måler 2.33340 V, dette vil være akkurat passe, og du overspenne r heller ikke ledningene. Skruen bør være serdeles våt når dette foregår, slik at du ikke svir kretser på hjulkondensatoren din sin hovedkrets (som løper gjennom motorrommet, under væskekjølingen, og derfor under olje kompensatoren, pass på denne, følg med den). Hvis du først svir noe av dette, kan det skje en reaksjon som kobler differensoperatorens kjøleolje rett på en lokal krets, som svir og tenner motorens skurekjerne. Dette må du passe på; ellers kan hele motorrekylen sprute utover eksosanlegget. Når dette skjer, kan du takke farvel til hele eksosanlegget, fordi dette er en syre som innholder mange ammoniakk-nitroglyserin atomer (dette brenner da rett gjennom eksosanlegget ditt og knuser de indre kjerne (også kalt opphengs katalysatorer av 2 grad.) og tro meg; dette vil du ikke at skal skje.

 

Men med litt flaks unngår du slike tabber, bare husk å bruk en skralle med 2.3332232331x10^23 mm gjenger. Da slipper du sluring og opphengsgass.

 

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Husk også at når du kjører at hjulopphengets-skruekondensator bør vaskes hver 400km pga skitt og lort som samler seg. Hvis ikke kan dette føre til at både kondensatoren og væskekjølinga i motoren rennner ut igjennom hjulopphengets-skruekondensator og dette skaper et helvetes styr. Hvis dette skjer må du;

Lykke til.

Eg prøvde å vaske etter 420km, men det gjekk ikkje så bra desverre. Dasketørkeren og hjulvispen hadde tydeligvis fått så mykje skitt og lort på seg at alt gjekk i oppløysing ved påføring av væske. Heldigvis hadde eg eit fjernbatteri ståande som fekk hyperkomprimert 9-komponentsolja til 20 desitrykk, då kom det seg. Batteriet var 700m for fjernt, men det ser ut til å gå bra.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Det kan også være lurt å sjekke katalysatoren hvis du har det. Trykket kan bli litt for høyt under stor fart (dette skjer ikke med Lada), og sidespeilene kan vingle litt. Av dette får du en skjeiv bil, og ingen andre liker deg i trafikken.

 

Soltaket bør være lukket nå om vinteren også..

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Altså har noen spurt trådstarter om han har sjekket tennpluggcoilen ? For hvis den har dreid seg for mye til høyre kan jo trykket i bensintanken bli for høyt! For ikke å snakke om at overspenningen til nødlysene vil synke drastisk. Og det er ikke noe du bør tukle med alene!

Lenke til kommentar

Tull, dette er et klassisk eksempel på at bilen er tom for vakum. En vakumkanne og 1 liter vakum vil fikse biffen (eller bifferensialkomponenten som det heter.)

 

MEN, hvis du ikke ser at den grønne overledningen er koblet til batteriet FØR du gjør dette er du tilbake der du begynte.

Lenke til kommentar

Jo men altså, hvis du er tilbake der du begynte, så må det jo nesten bety at bilen er tom for differensial-kondensatorer! Og DE kan ta lang tid å få fatt i. Kjenner en kompis som måtte importere de fra Tyskland, og han var ikke engang sikker på om de ville passe sammen med core-pluggen innerst i sotkammeret.

 

Men vil anbefale å ta en sjekk av hydralikkrensemiddelet også, hvis det ikke renser frontrørene skikkelig kan du risikere at bilen bryter samme nnår som helst!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...