QBab Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Har du sjekket sikringen? Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 sokkene sine? eller sniffet for mye eksos da han hjelptet trådstarter og fikse bil, eller sin egen modda toyata yaris? Jarmos pussywagon er en Fiat Rustpronto med reinsdyrfinish. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Teddy, du mener vell ikke den doble fystasjopphengsforblingen? -> https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9978697 Samtidig som man stapper hormonpiller inni kan det jo være en fordel å skjekke den ja.. vbjornevik: Problemet med varmekabler i bakruten er jo at de spiller inn på de triple gullpluggene i reservedekket slik at når du skal stramme trikolumpen i fjerreima låser det seg helt!! Kom oppi denne situasjonen i forrige uke og kan ikke si det var en bra opplevelse.. Spessielt siden jeg måtte fjerne hele hakusystemet for å komme gjennom til trikolumpen i trjærekammeret mellom venstredekket og drivakslingen. Beklager.. blandet med varmetrådene i speilene.. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hørt om maken til svada og tull i en ellers så seriøs tråd.?Vennligst les retningslinjene, punkt #19. igjen. Sorry for OT, men er ikke punkt #19 litt i drøyeste laget? #19: Husk at en brukermoderator i tung rus har like mye autoritet som andre, og kan i tillegg ilegge brukere straff etter eget forgodtbefinnende. Straffen kan gjerne være av grovt seksuell karakter, og begrenses ikke av Norsk Lov. På tide med en revisjon imo. Vennligst ikke kommenter moderering i selve tråden men send en håndskreven, 24 siders avhandling om emnet, i 3(tre) eksemplar til Dotten. Husk å levere disse nøyaktig kl. 18.00, den 24.12. 2007, hjemme på døren til vedkommende. Haha, jeg ler av deg .... :!: Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 QBab kom og gjorde alt mye morsommere! Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jepp, ingenting er så morsomt som utilsiktede morsomheter. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Sementbil i trøbbel. Til skrekk og advarsel, sånn går det når man har for stort trykk i dekkene. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Eller glemmer å skru til defribilatordysestikka... Selvopplevd... Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Husk også at når du kjører at hjulopphengets-skruekondensator bør vaskes hver 400km pga skitt og lort som samler seg. Hvis ikke kan dette føre til at både kondensatoren og væskekjølinga i motoren rennner ut igjennom hjulopphengets-skruekondensator og dette skaper et helvetes styr. Hvis dette skjer må du; Skjekke at differensoperatoren i hjulskifte ikke starter ved en enkelt gnist, men med to separate fester som man kobler i ved å lade elektronene i batteriet slik at spenningen måler 2.33340 V, dette vil være akkurat passe, og du overspenne r heller ikke ledningene. Skruen bør være serdeles våt når dette foregår, slik at du ikke svir kretser på hjulkondensatoren din sin hovedkrets (som løper gjennom motorrommet, under væskekjølingen, og derfor under olje kompensatoren, pass på denne, følg med den). Hvis du først svir noe av dette, kan det skje en reaksjon som kobler differensoperatorens kjøleolje rett på en lokal krets, som svir og tenner motorens skurekjerne. Dette må du passe på; ellers kan hele motorrekylen sprute utover eksosanlegget. Når dette skjer, kan du takke farvel til hele eksosanlegget, fordi dette er en syre som innholder mange ammoniakk-nitroglyserin atomer (dette brenner da rett gjennom eksosanlegget ditt og knuser de indre kjerne (også kalt opphengs katalysatorer av 2 grad.) og tro meg; dette vil du ikke at skal skje. Men med litt flaks unngår du slike tabber, bare husk å bruk en skralle med 2.3332232331x10^23 mm gjenger. Da slipper du sluring og opphengsgass. Lykke til. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Husk også at når du kjører at hjulopphengets-skruekondensator bør vaskes hver 400km pga skitt og lort som samler seg. Hvis ikke kan dette føre til at både kondensatoren og væskekjølinga i motoren rennner ut igjennom hjulopphengets-skruekondensator og dette skaper et helvetes styr. Hvis dette skjer må du;Lykke til. Eg prøvde å vaske etter 420km, men det gjekk ikkje så bra desverre. Dasketørkeren og hjulvispen hadde tydeligvis fått så mykje skitt og lort på seg at alt gjekk i oppløysing ved påføring av væske. Heldigvis hadde eg eit fjernbatteri ståande som fekk hyperkomprimert 9-komponentsolja til 20 desitrykk, då kom det seg. Batteriet var 700m for fjernt, men det ser ut til å gå bra. Endret 27. november 2007 av Zeph Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det kan også være lurt å sjekke katalysatoren hvis du har det. Trykket kan bli litt for høyt under stor fart (dette skjer ikke med Lada), og sidespeilene kan vingle litt. Av dette får du en skjeiv bil, og ingen andre liker deg i trafikken. Soltaket bør være lukket nå om vinteren også.. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 For det første så skjønner jeg ikke hva som er morsomt her og for den andre mener denne tråden burde bli stengt siden trådstarter ikke får hjelp og moderatorene bare driver og skriver tulleregler. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Haha, qbab's første innlegg var kanskje seriøst, men de andre må jo være spøk Endret 28. november 2007 av Aivio Lenke til kommentar
Nixax Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 haha, dette er jo bare knall skjønner meg ikke på de som ikke liker denne. å til de som tror at dette er særiøst.... det er ikke det Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Altså har noen spurt trådstarter om han har sjekket tennpluggcoilen ? For hvis den har dreid seg for mye til høyre kan jo trykket i bensintanken bli for høyt! For ikke å snakke om at overspenningen til nødlysene vil synke drastisk. Og det er ikke noe du bør tukle med alene! Lenke til kommentar
Rallahr Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Har du prøvd å sette inn nøkkelen og vri om? Lenke til kommentar
emva Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Tull, dette er et klassisk eksempel på at bilen er tom for vakum. En vakumkanne og 1 liter vakum vil fikse biffen (eller bifferensialkomponenten som det heter.) MEN, hvis du ikke ser at den grønne overledningen er koblet til batteriet FØR du gjør dette er du tilbake der du begynte. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jo men altså, hvis du er tilbake der du begynte, så må det jo nesten bety at bilen er tom for differensial-kondensatorer! Og DE kan ta lang tid å få fatt i. Kjenner en kompis som måtte importere de fra Tyskland, og han var ikke engang sikker på om de ville passe sammen med core-pluggen innerst i sotkammeret. Men vil anbefale å ta en sjekk av hydralikkrensemiddelet også, hvis det ikke renser frontrørene skikkelig kan du risikere at bilen bryter samme nnår som helst! Lenke til kommentar
Stargasm Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Kan noen svare meg på en ting? Fremkrøllern min har satt seg fast, hjelper det med smørning? og hva skal jeg bruke? Matolje eller Hårgele? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå