Heimert-kongen Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hei Jeg var ute og kjørte i dag men plutselig stoppa bilen. Jeg fant ut at frontlyktstempelet hadde kilt seg i frontlyktstempelfjæra. For noe dritt. Jeg prøvde å sveise bilen i gang men NEI! Stempelet sitter BOM fast. Hjelper det med automatgirolje nå eller? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Det du må gjøre da er å kontrollere at servobremsen på lyktegløderen ikke er utslitt. Det kan føre til at frontlyktbremsefjera begynner å korrodere og da er bare automatgirolje en midlertidig løsning. Kjører du slik lenge risikerer du diffusjon av oljen i lyktefilteret. Lenke til kommentar
Heimert-kongen Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Ok, men nå har rotasjonslagerfortoneren også slått seg vrang. Men det en lett å fikse om man har dieselblanda diffolje og rattavtrekker. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Frode Øverli gjør det mye bedre. Lenke til kommentar
Jakos-k Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Og hva hadde dette i humor kategorien å gjøre? Haha, skrev jeg virkelig dette 1 år tilbake.?! Endret 19. oktober 2008 av Jakos-k Lenke til kommentar
Heimert-kongen Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Frode Øverli gjør det mye bedre. Hvem er det? EDIT: Åja, han ja Endret 22. november 2007 av Lallabass Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Og hva hadde dette i humor kategorien å gjøre? Fikk lov av meg Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Frode Øverli gjør det mye bedre. Hvem er det? Han som står bak Pondus Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Ok, men nå har rotasjonslagerfortoneren også slått seg vrang. Men det en lett å fikse om man har dieselblanda diffolje og rattavtrekker.Det må du forresten aldri finne på. Sludrekløyva må holdes bedre sammen med sentrallåsen om rotasjonslagerfortoneren har slått seg vrang. Det skyldes nemlig at forkludringsprestatøren har overladet inngangene på koblingsantennen. Om dete ikke blir fikset riktig vil overlading av undertrykksmekanismen i motorreaktoren forårsake nedsmelting av radiatorpludreplappen. Og da sliter du. Lenke til kommentar
Rompesprekk Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Og hva hadde dette i humor kategorien å gjøre? Du virka humorløs. Du må sjekke radialfordelercoilen for rødsopp, og den forsinker coilreaktorhastigheten. Tar du det bort går'n helt topp! Endret 22. november 2007 av Rompesprekk Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 hmm... tror dette har noe med radialrotasjonsforsterkeren å gjøre Lenke til kommentar
Heimert-kongen Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Ja. Fikk fikset det. Fant bare en blå overledning (merk BLÅ), kortslutta den i den ene enden, overspente lavspenninga i andre enden og langslutta hovedsviseklafsen. Da tok bilen helt avgårde Kåre! Endret 22. november 2007 av Lallabass Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Ok, men nå har rotasjonslagerfortoneren også slått seg vrang. Men det en lett å fikse om man har dieselblanda diffolje og rattavtrekker.Det må du forresten aldri finne på. Sludrekløyva må holdes bedre sammen med sentrallåsen om rotasjonslagerfortoneren har slått seg vrang. Det skyldes nemlig at forkludringsprestatøren har overladet inngangene på koblingsantennen. Om dete ikke blir fikset riktig vil overlading av undertrykksmekanismen i motorreaktoren forårsake nedsmelting av radiatorpludreplappen. Og da sliter du. Det er ikke noe problem. Det er bare å kontrollere at dreiediodene fungerer med jevne mellomrom slik at ikke nødampullene i friksjonsfordamperen blir underkjølte. Endret 22. november 2007 av premium Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Vil bare minne om at det kan være greit å sjekke dyseflensemodulatoren i ny og ne. Den kan forårsake stopp når du minst har lyst på det! Byttet et par slike i fjor, og særlig på gamle franske biler. Da må man ut med støttehjulsstaget, T-slangene og til og med grencoilen. Et helvet. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Se om du finner tre knapper på dashbordet som det står ctrl, alt og delete på. Lenke til kommentar
Kong_Tom Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Opplevde også noe lignende, men hos meg viste det seg at det var svinghjulet som hadde punktert. Dette var på en 1957 modell DAF 1300, og som alle vet sitter jo både viskoseflottøren og fluxinjektoren boltet over toppdekselet. Når jeg endelig fikk av dette viste det seg at det var hele 8 ventiler her, så jeg ble litt usikker på hvor jeg skulle ha bøteskummet, men tok det i to'ern (som var nærmest), og det viste seg at det hjalp. Bør jeg eventuelt svinge innom en tannlege og få svinghjulet regulert og plombert, og i såtilfelle hvor mye moms betaler man for dette? Kan jeg trekke det fra i selvangivelsen under punkt 5.4.7 (fradrag for ånsinger)? Er veldig usikker her. Lenke til kommentar
vlcom Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Bør jeg eventuelt svinge innom en tannlege og få svinghjulet regulert og plombert, og i såtilfelle hvor mye moms betaler man for dette? Kan jeg trekke det fra i selvangivelsen under punkt 5.4.7 (fradrag for ånsinger)? Er veldig usikker her. Nei, det er ikke nødvendig å ta turen innom tannlegen, bare fjern lokket på drivknuteregulatoren, sett den over lekasjepunktet, for så å pøse på med litt syreregulert manifoldvæske. Vent en time eller to, for så å teste med en coilstrammer om den sitter som den skal. Normalt skal vel et moment på mellom 20-30Nm holde, hvis du fremdeles er usikker vil jeg anbefale å prøve med en trafogaffel.. noe jeg regner med alle hobbymekkere som du har. Mht til selvangivelsen har du et punkt 6.3.4, §23.b, vers 38 ("Skatteetatens brev til bermen" for de uten 5årig revisorutdannelse) som omhandler fradrag for løsunger, telefonselgere og generelle svinghjulsutgifter. Lykke til =) Lenke til kommentar
Reached Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 er ikke så sinnsykt morsomt å lese det her men hvis dere finner frem stripene kanskje det blir litt skøyere Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Øh, er dere helt korka alle sammen eller..? Det er jo rulleskrullen som ikke står helt fast, for svingende. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Det er jo rulleskrullen som ikke står helt fast, for svingende. Svinger rulleskrullen da? Det visste ikke jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå