md_86 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hei. Tenkte å ta meg en enkel grad i forsvaret. Sikter veldig mot pilot av en eller annen form. Ønsker ikke at det skal være en mangeårig utdannelse, men noe jeg kan gjøre ved siden av min daglige jobb. Setter stor pris på svar. TaKK! Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Pilot + ikke lang utdannelse + ved siden av daglig jobb? Forget it. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 har hørt at du blir pilot i forsvaret etter 7år(mener jeg) deter langt ifra sikkert at dette stemmer, men det er hva jeg mener jeg hørte for en stund siden Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Flygerutdanning i forsvaret tar vel noen år, og så binder du deg i 12 år(?). Det er også veldig høye krav til å komme inn, perfekt syn og hørsel. God i matte, fysikk, romforståelse osv. Selv om du er en av alle de kvalifiserte som kommer igjennom de første testene, så tar de ikke inn så mange piloter. Kun de få som utmerker seg spesielt. Du må også være mellom 18 og 24 år når du søker. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei. Tenkte å ta meg en enkel grad i forsvaret. Sikter veldig mot pilot av en eller annen form. Ønsker ikke at det skal være en mangeårig utdannelse, men noe jeg kan gjøre ved siden av min daglige jobb. Setter stor pris på svar. TaKK! Tror rett og slett ikkje du har skjønt kva en pilotutdanning i forsvaret er..... Ta deg flysertifikat på fritiden du, det kan du gjøre i regi av de fleste flyklubber, og slike er det omtrent alle steder det er en flystripe. Lenke til kommentar
md_86 Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Jeg skjønner hva en pilotutdanning er... Jeg lurte bare på om det fantes en mulighet til å f.eks ta første del av utdanningen der, eller noe lignende. Lenke til kommentar
turak Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Flygerutdanning i forsvaret tar vel noen år, og så binder du deg i 12 år(?). Det er også veldig høye krav til å komme inn, perfekt syn og hørsel. God i matte, fysikk, romforståelse osv. Selv om du er en av alle de kvalifiserte som kommer igjennom de første testene, så tar de ikke inn så mange piloter. Kun de få som utmerker seg spesielt. Du må også være mellom 18 og 24 år når du søker. er matte et krav ? .... der røyk den drømmen ^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Tror ikke at du trenger å være norgesmester i brøkregning eller å være god i algebra. Tror heller at det går på at du kan regne ut forskjeller, vekt og blandingsforhold osv. Pluss vei, fart og tid. Er ikke så vanskelig. Lenke til kommentar
turak Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Tror ikke at du trenger å være norgesmester i brøkregning eller å være god i algebra. Tror heller at det går på at du kan regne ut forskjeller, vekt og blandingsforhold osv. Pluss vei, fart og tid. Er ikke så vanskelig. bra ^^ for de er algebram jeg HATER. antagelig den teiteste måtten og regne på den eneste grunden til har til og bruke den, er hvis du skal bli matematiker ^^ så da er de bare og vente og se om jeg kan bli flyger Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Tror ikke at du trenger å være norgesmester i brøkregning eller å være god i algebra. Tror heller at det går på at du kan regne ut forskjeller, vekt og blandingsforhold osv. Pluss vei, fart og tid. Er ikke så vanskelig. bra ^^ for de er algebram jeg HATER. antagelig den teiteste måtten og regne på den eneste grunden til har til og bruke den, er hvis du skal bli matematiker ^^ så da er de bare og vente og se om jeg kan bli flyger En grei karakter i norsk gjør nok heller ingenting... Lenke til kommentar
turak Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 de kommer seg over tid ^^ de er bare at når jeg skriver i forum prøver jeg og være raskest mulig ... så lenge folk forstår hva jeg skriver er de ikke et problem har begynnt og ta litt mer hensyn til sånt nå ^^ Lenke til kommentar
DeRn Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Jagerpilot vil jeg tro er en av de vanskeligste jobbene å inneha i forsvaret. For å få jobben må du nok også være genuint interessert da kontrakten din går over mange år og det ikke er så lett å si opp denne ^^ Jeg jobber forresten sammen med mange piloter og ex-piloter ved FOHK Stavanger. God helse er ikke nok, 100% helse er nesten nok Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Eg gikk rekruttskolen på Værnes mens flyskolen lå der. I troppen min var det en orienteringsløper som var så god at han var landslagsaktuell. Den dårligste av flykadettene slo ham med 15 min på feltløpet......... Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei, Jagerflypilot utdannelse i forsvaret er 12 år. Etter de 12 årene, så har du 12 pliktår(I det norske forsvaret er det slik at du må jobbe for de årene de har betalt utdannelsen din..). For å bli helikopterpilot går du 7-8 år, og tilsvarende pliktår. Store deler av læretiden foregår i USA. Hvordan jeg vet? Jobber ved R&KE Hamar (Rekruttering & Klassifiseringsenhet) Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 For å ende spekulasjonene, jeg går på Flyskolen nå, alle flygerutdanningene er rundt 6 år, pluss noen måneder for jagerflygere. I tillegg er det 12 års plikttjeneste. Man binder seg altså for 18 år. Underveis i utdanningen tar man både befalsskole, og går Krigsskolen. Så helt lettvint er det ikke... Lenke til kommentar
turak Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) men du får betalt de årene du jobber etter de ^^ de er helt konge på den måten (er sikker vanskelig og finne jobb som jagerfly pilot andre steder) Endret 23. november 2007 av turak Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hehe, nei, er ikke særlig stort sivilt marked for jagerflygere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå