streeter Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Topic sier vel det meste. Men det jeg er ute etter er idèer om hvordan på en effektiv måte drepe en datamaskin uten at drapet oppdages. Dvs. at den går i jorda med "naturlg død" på dødsattesten. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Gå med ullsokker på et gulvteppe, sørg for å slepe føttene etter deg så mye som mulig. Dra ut kontakten på maskina. Stikk så en finger inn og berør komponentene. Statisk elektrisitet er ikke så snillt med ømfintelige komponenter Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Ta av prossesorkjølaren slik at den øydelegg seg sjøl av varme? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Ta av prossesorkjølaren slik at den øydelegg seg sjøl av varme? Eventuelt legg noko lite i mellom sånn at den ikkje har kontakt. Heile PC-en treng riktignok ikkje kondemnerast sjølv om ein komponent går til dei evige hardwaremarker. Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hehe! Og hvorfor trenger du dette da De over er sikkert gamske greie forslag =) Lenke til kommentar
streeter Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Hehe! Og hvorfor trenger du dette da De over er sikkert gamske greie forslag =) Helt teoretisk selvsagt. Kan hvertfall garantere at det ikke er snakk om forsikringssvindel eller andre alvorlige ulovligheter. Lenke til kommentar
streeter Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Piss i'n. for åpenbart... Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Dytt ned spaken bak på strømforsyningen Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Etter det jeg har lært om ESD(electrostatic discharge) på jobben er det den perfekte måte å ødelegge følsomme komponenter på. De følsømme komponentene kan bli ødelagt "der og da" eller bli svekket i de strømførende banene så komponenten(e) får en svakhet. Da vet en aldri når f.eks hovedkortet slutter å fungere. Så ved litt oppladning av en fleece-genser for deretter å ta den inni PC-en har du nok svekket mange komponenter drastisk. Lenke til kommentar
streeter Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Etter det jeg har lært om ESD(electrostatic discharge) på jobben er det den perfekte måte å ødelegge følsomme komponenter på. De følsømme komponentene kan bli ødelagt "der og da" eller bli svekket i de strømførende banene så komponenten(e) får en svakhet. Da vet en aldri når f.eks hovedkortet slutter å fungere. Så ved litt oppladning av en fleece-genser for deretter å ta den inni PC-en har du nok svekket mange komponenter drastisk. Hm... jeg trodde at det enten ble ødelagt med en gang, eller ikke påvirket i det hele tatt. Interessant Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg bruker kun microbølge ovn .....virker hver gang. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Er det bare jeg som er skeptisk til hele tråden? Lenke til kommentar
streeter Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Er det bare jeg som er skeptisk til hele tråden? Hvorfor det? Skal bli elektroingeniør, er egentlig bare litt research. Og et fint alternativ til å lese til eksamen Jeg bruker kun microbølge ovn .....virker hver gang. Går ikke microen også da? Har dårlig erfaring med metall i microen... Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 http://www.theregister.co.uk/2002/10/11/10...s_to_kill_your/ less igjenom noen av de sidene som det linkes til der, så finner du nok mange fine måter å gjøre det på ^_^ Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Har en kompis som også bruker microbølge ovn, ovnen virker enda. Endret 22. november 2007 av GabrielV Lenke til kommentar
streeter Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 http://www.theregister.co.uk/2002/10/11/10...s_to_kill_your/ less igjenom noen av de sidene som det linkes til der, så finner du nok mange fine måter å gjøre det på ^_^ goodie Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 En annen metode kan være å sette opp volten på alle komponentene i BIOS og så starte den som normalt Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Trenger du ny pc? Lenke til kommentar
streeter Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Trenger du ny pc? Snart jul vet du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå