Gå til innhold

Den perfekte forbrytelse: hvordan sporløst drepe en maskin?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har lært om ESD(electrostatic discharge) på jobben er det den perfekte måte å ødelegge følsomme komponenter på.

De følsømme komponentene kan bli ødelagt "der og da" eller bli svekket i de strømførende banene så komponenten(e) får en svakhet. Da vet en aldri når f.eks hovedkortet slutter å fungere.

Så ved litt oppladning av en fleece-genser for deretter å ta den inni PC-en har du nok svekket mange komponenter drastisk.

Lenke til kommentar
Etter det jeg har lært om ESD(electrostatic discharge) på jobben er det den perfekte måte å ødelegge følsomme komponenter på.

De følsømme komponentene kan bli ødelagt "der og da" eller bli svekket i de strømførende banene så komponenten(e) får en svakhet. Da vet en aldri når f.eks hovedkortet slutter å fungere.

Så ved litt oppladning av en fleece-genser for deretter å ta den inni PC-en har du nok svekket mange komponenter drastisk.

Hm... jeg trodde at det enten ble ødelagt med en gang, eller ikke påvirket i det hele tatt. Interessant :)

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som er skeptisk til hele tråden?

Hvorfor det? Skal bli elektroingeniør, er egentlig bare litt research. Og et fint alternativ til å lese til eksamen :)

Jeg bruker kun microbølge ovn .....virker hver gang.

Går ikke microen også da? Har dårlig erfaring med metall i microen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...