eos600ja Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Så har det skjedd, PC-en fryser under kjøring av Bios. Jeg kommer heller ikke inn i Bios ved å trykke Del. Antar skjermkortet er ok siden bildet av Bios vises. Da sitter vi igjen med hovedkort, CPU og minne. Forslag til feil? Kommer til å bruke kvelden til å ta ut og sette sammen deler igjen. Delene er relativt nye, så jeg håper garantien dekker dette. Hviordan er erfaring med garanti og hjemmelagde PC-er? Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 det er bare å finne hvilken del som er feil, så får du det tilbake på garantien! Maskinvare? Lenke til kommentar
eos600ja Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 takk for svar. Kjekt å vite med garanti. MAskinvaren har jeg ikke helt i hodet, men oppdatering kommer senere i dag. Når det er sagt har jeg montert en passiv, og muligens litt for liten, kjøler på skjermkortet. Kan dette være defekt selv om Bios bildet vises før alt fryser? Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 takk for svar. Kjekt å vite med garanti. MAskinvaren har jeg ikke helt i hodet, men oppdatering kommer senere i dag. Når det er sagt har jeg montert en passiv, og muligens litt for liten, kjøler på skjermkortet. Kan dette være defekt selv om Bios bildet vises før alt fryser? Kan jo være at temperatruen på skjermkortet blir for høy og den på en måte fryser/stopper.. Hva slags skjermkort har du? kjøler? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hos meg skjedde dette når eg hadde overklokka for mykje. Prøv å dra ut CMOS-batteriet og set det inn att, kanskje det kan hjelpe. Lenke til kommentar
mosher Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Så har det skjedd, PC-en fryser under kjøring av Bios. Jeg kommer heller ikke inn i Bios ved å trykke Del. Antar skjermkortet er ok siden bildet av Bios vises. Da sitter vi igjen med hovedkort, CPU og minne. Forslag til feil? Kommer til å bruke kvelden til å ta ut og sette sammen deler igjen. Delene er relativt nye, så jeg håper garantien dekker dette. Hviordan er erfaring med garanti og hjemmelagde PC-er? Tja, kan godt være mangel på kjøling av CPU også, sjekk at kjølern sitter som den skal, evt vifta snurrer. Videre kan det være minne, om du har to brikker, napp ut en og sjekk og gjør det samme med den andre. Moshern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå