.vision Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Hallo folkens. Har i dag en samsung flatskjerm (l32r75b ellerno) som leverer kun 1080i og 720p. På denne har jeg prøvd å spille av dvd igjennom xbox (komponent-kabler) og vanlig dvdspiller igjennom scart. Syns bildet virker fint på begge deler, og ser svært liten forskjell mellom disse to. Det er da jeg spiller jeg får en mer ekte "hd-følelse". Her er spørsmålet: Vil jeg få "utrolig" mye bedre bilde ved kjøp av en billig hdmi-spiller som leverer 720p, eller er forskjellen så liten fra xbox/vanlig dvdspiller at jeg bør kline til med enten hd eller blu-ray? Håper på kjapt og seriøst svar! ** edit: det var jo egentlig et idiotisk spørsmål, siden jeg fant det meste ved å surfe selv men, tror dere at det er et stort step i fra xbox (komponent) og til 720p hdmi? Endret 22. november 2007 av mEttOx Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Fins nok ingen fasit svar på hvor stor forskjellen er mellom 576p, 720p oppskalert fra 576p og 720p. Teknisk svar fins selfølgelig, men hvor stor innvirkning det har på film opplevelsen er relativt individuell. Har selv med 720p tv og en HDMI dvd spiller. Synes forskjellen fra DVD-er oppskalert til 720p til Blu-ray på i ekte 720p fra PS3en er merkbar men veldig liten. Jeg foretrekker faktisk DVD-er siden det er enklere og PS3en bråker en del. Var jeg deg tror jeg at jeg ville gått får en hdmi dvd spiller. Relativt billig avspiller og filmer, og fin bildekvalitet. Kjøper du en 1080p tv en gang kan du vurdere en blu-ray hd-dvd.. Lenke til kommentar
.vision Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Jepp. Jeg var selvfølgelig en av de første som kjøpte flatskjerm når dem kom, og da kjøper man som oftest det som faller midt på treet og ender ikke opp med det gjeveste.. Allikevel er det kun 32" tommer, så bildekvaliteten sådan blir ikke akkurat gigantisk, kontra 42 osv.. Det du sier er rett og slett at jeg bør kjøpe en hdmi-spiller, for det blir bedre signaler der enn igjennom komponent og xbox? Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Ikke nødvendigvis component, mange som er litt uenige om hvem som er best av HDMI/DVI og component selv om component er analogt, men component er langt billigere da Lurer forresten selv på om man bør kjøpe en dyr dvd spiller framfor en HD-DVD eller Blu-ray i samme prisklasse. En dvd spiller av god kvalitet gir jo merkbart bedre kvalitet på lyd og bilde sier dem. Og er forresten lyden bedre på HD-DVD/Blu-ray bedre enn på dvd, eller er det de samme lydsporene (tenker da på informasjonen som ligger på selve platen)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå