Mriswith Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Ja, jeg har et lite problem... Det kom noen til meg med en harddisk i går.. Personen holder orden på en gammel server for et firma som selger hus. På den harddisken så lå det det bilder(utvendig og innvendig) av alle husene de selger.. Og til hans store bekymring, så hadde disken stoppet. Det er en scuzzy hdd. PC'en finenr hdd'en men ingenting på den, dinner absolutt ingen info om slev hdd'en, bare det at den eksisterer.. Har skjekket litt, og har funnet ut at den kjører på under halvparten av det motoren vanlighvis skal kjøre på. Og jeg lurte på om noen viste om en måte og bytte på motor, eller gjøre noe annet for og få info ut av disken, før den blir kastet.. Får jeg ikke svar innen kort tid(et par dager), så blir disken sendt til et firma i konsgsvinger.. De kommer til og ta betalt mellom 20-25 000kr Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 hvis du åpner disken så kommer det da og støv på platene i disken og da har du et enda større problem igjen. :-? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Hvis data er SÅ viktig ville jeg sendt den bort for å henetet ut dataene. hvor mange timer dager vil det ta å skaffe alt på nytt, vei det opp mot det å sende den inn for recovery. 20-25000 Lenke til kommentar
Mriswith Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 hvis du åpner disken så kommer det da og støv på platene i disken og da har du et enda større problem igjen. :-? Jeg vet det, men jeg bare lurte på om noen hadde noen råd om andre ting som kunne blitt gjort.. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 hvis du åpner disken så kommer det da og støv på platene i disken og da har du et enda større problem igjen. :-? Jeg vet det, men jeg bare lurte på om noen hadde noen råd om andre ting som kunne blitt gjort.. dukanjoiallefalllærehanhvordanmantarbackupavviktigefilerheretter...? edit:oghvafaenskjeddemed"spacen"min???grrrrr.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Prøv å les fra disken med programmet Easy-recovery. Det kan jo hende at problemet er så enkelt at det bare er FAT'en eller boot-sektoren som er f*cet opp. Om det ikke hjeper, så send den til kongsvinger. [etterpåklokskap] Så kan du sikkert innstallere noe som hindrer slike ulykker for fremtiden. Helst ikke bare raid 1 (mirror) men f.eks en desentralisert løsning som tar backup i intervaller(f.eks 1 pr dag og/eller uke). Da slippe kunden din å bekymre seg for tilsvarende episoder. [/etterpåklokskap] Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Å bytte motor kan du nok glemme, den er vanligvis limt og tetta og støpt fast og er en del av forseglingen. IBAS og deretter backup-rutine er nok den eneste (og beste) løsningen. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 ukanjoiallefalllærehanhvordanmantarbackupavviktigefilerheretter...? edit:oghvafaenskjeddemed"spacen"min???grrrrr.... lol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå