Big SturL Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Forhåpentligvis skal moren min skaffe seg et hus i løpet av ikke så altfor lenge, og da er det stor sannynlighet for at jeg får et rom/en etasje for meg selv hvor jeg kan bygge meg en hjemmekino. Det hele er i planleggingsfasen, og jeg har visse tanker om hvordan det hele skal se ut, men jeg trenger et verktøy for å realisere dem. Hvis noen vet om et enkelt tegneprogram jeg kan bruke for å tegne opp rom i 3D så vennligst fortell meg hvilke(t). Ellers trenger jeg tips til projektor, lerret og lydutstyr. Jeg har ikke ubegrensete midler, men sannsynligvis rundt 30000kr å bruke på AV-utstyr. Jeg har bl.a. sett at disse "Dynavoice"-høyttalerene har fått god kritikk, og med tanke på hvor billige de er gir de en grei indikasjon på hvordan jeg vil ha det: bra, men rimelig. Jeg ønsker også tips til hvordan jeg kan utforme rommet for å få god akustikk, samt tips til lyssetting osv. Trolig vil rommet ikke BARE være for hjemmekino, men også bar, datarom og tilholdsted for scratchebord og stereoanlegg. Jeg skal mekke en skisse av hva jeg har tenkt i paint. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Har du stor plass kan du få stort bilde er det som er kult. Tror det beste er nesten å lage lerret selv, det har jeg gjort. Ble stort og fint og kvaliteten ble bedre enn på mitt forrige lerret (mange som sier at et godt hjemmelaget lerret er vel så bra som et ferdig produsert), mitt kom ikke på stort mer enn 3-400kr. og det ble STORT Dynavoice høytalerne er veldig bra, har du rundt 30000 å ty til kan du jo kjøpe M85 og serien som følger, og med en god sub da så tror jeg du blir kjempefornøyd. Når det gjelder sub så er det vel SVS og XTZ som regjerer med SVS i en prisklasse over og en litt dypere bass og mer trykk. SVS XTZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå