RamGuy Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg har alltid hatt en partisjon på min stasjonære, og hele disken på min bærbare-PC åpent på nettverket. Det fordi jeg overfører mye til og fra min bærbare-PC og min stasjonære osv.. Jeg har aldri trengt noen form for passord beskyttelse på dette, siden det er jo bare innen for nettverket hjemme dette er tilgjengelig. Nå derimot, så har jeg og en vennegjeng begynte å bruke "Hamachi", et virtuelt lan oppsett, som kobler flere PC-er sammen som i et lan, bare over internett. Slik at vi kan spill over "nettverk" i alle spill, overføre filer til hver andre og ha et eget nettverk oss i mellom, uten å være koblet lokalt. Dere vet sikkert hva Hamachi er, jeg klarer ikke å forklare det noe bra uansett Men når jeg er logget på Hamachi, så blir da alt tilgjengelig får de som er på Hamachi også. Det vil si at de kan gå inn på min delta partisjon og disk, legge til ting, slette ting osv.. Derfor ønsker jeg å passord beskytte disken og partisjonen. Slik at du må ha passord for å få tilgang. Men jeg ser ingen mulighet for å aktivere dette via "Sharing" tabben. Noen som vet hvordan jeg kan sette på passordsperre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå