Yitih Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg og en venn har en liten ting vi ikke het forstår. Noen PS2 spill opner med å vise et valg mellom PAL (50hz) eller NTSC (60hz). Nå selvom bade TVen og konsollen SPESIFIKT er for PAL sonen så kjører spillene helt feil fritt i NTSC modus. Er det en versjon av spillet som simulerer NTSC kvalitet eller spiller vi faktisk i NTSC? -Yitih Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hvorfor vil dere i det heletatt spille i NTSC? Jeg trodde NTSC var langt dårligere en PAL... Du vet vel hve NTSC står for på folkemunne? Never The Same Colour, som i at avspillingen av feks. film blir forskjellige farge nyanser hver gang... Lenke til kommentar
virulence Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hvorfor vil dere i det heletatt spille i NTSC? Jeg trodde NTSC var langt dårligere en PAL...Du vet vel hve NTSC står for på folkemunne? Never The Same Colour, som i at avspillingen av feks. film blir forskjellige farge nyanser hver gang... Haha, fiffig! Den var ny for meg! Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Kanskje dette opprinnelig var laget for de om importererer spill fra over atlantere før SCEE har hørt om dem? Dessuten så er det vel heller noe koding som forhindrer NTSC-region å kjøre på PAL, tror jeg. Og de fleste TV'er i dag støter både PAL (Phase Alternating Line) og NTSC (National Television System Committee). PAL heter dessuten Picture Always Lousy i USA. Men dere har vel sett kvaliteten på direkte nyhetsinnslag der borte? Mørke og dritvarme bilder... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå