Gaston Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hei Jeg har 3KJ i mitt vitnemål, men jeg kom opp i det på den muntlige eksamenen og strøk. Jeg må ha det for å få bestått vitnemål, men kan jeg kutte det ut for så å få godkjent vitnemål? Jeg trenger nemlig ikke 3KJ for det studiet jeg har tenkt å studere... Går det ikke ann å stryke det vekk fra karakterlistene..? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hvis du ikke trenger 3KJ... Er det da problematisk at du strøk i faget? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Jeg får jo ikke vitnemål... jeg har da ikke fullført "skolen" på en måte. Kan jeg fjerne faget? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Du får ikke vitnemål før du har fullført et visst antall timer på VGS, har du strøket i et fag har du ikke nok timer, så dermed får du ikke vitnemål. Det eneste som går er å ta opp igjen faget, og eventuelt ta opp andre fag så du får nok timer. (Om jeg ikke bommer helt) * Regner med du har tatt allmenn siden du nevner 3KJ. Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Snakk med rådgiver på skolen. Han vet hvilke regler som gjelder. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Du skal uansett få tilsendt kompetansebevis som viser hvilke fag du har bestått (Og ikke bestått). 4000. Endret 22. november 2007 av Neppe Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 22. november 2007 Forfatter Del Skrevet 22. november 2007 Du får ikke vitnemål før du har fullført et visst antall timer på VGS, har du strøket i et fag har du ikke nok timer, så dermed får du ikke vitnemål. Det eneste som går er å ta opp igjen faget, og eventuelt ta opp andre fag så du får nok timer. (Om jeg ikke bommer helt) * Regner med du har tatt allmenn siden du nevner 3KJ. Kan jeg f. eks velge å heller gå opp ei Engelsk for 3. klasse (VK2) istedet for 3KJ? Eller andre fag selvfølgelig.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Du kan ta et hvilket som helst fag som gir 5 timer i uken Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Kan jeg ta mer enn ett fag? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Du kan for eksempel ta 3-timers engelsk og ballspill. Dessuten mener jeg lappen gir deg 2 timer. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 24. november 2007 Forfatter Del Skrevet 24. november 2007 Jeg har 3 timers engelsk fra før. Har egentlig ingen problem med å ta 3. klasse engelsk (5 timers). Jeg er ferdig med VGS. Er i militæret nå. så eneste muligheten er å gå opp i eksamen ett fag. Når jeg f. eks velger engelsk å gå opp i til mai, kan jeg da velge å ha muntlig eksamen istedenfor skriftlig? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Nei, det tror jeg ikke. Du kan ikke velge selv, enten er det en av delene, eller begge. Er usikker på om det er skriftlig eller muntlig. Hør med rådgiver på skolen din da vel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå